Hur få bort skrivskyddad text

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 24 juni 2009 10:45
Jag är som sagt "dataidiot" och normalt så har jag ju Christian att fråga när jag har "ställt till med något" - men nu är ju han på semester så därför får jag fråga här.

Jag håller på att skriva en längre text i en vanlig wordfil (office word 2007) - men har lyckats att "skrivskydda den". Hur jag gjorde har jag inte en susning om och om jag hade vetat det så hade jag säkert också ha vetat hur man upphäver skrivskyddet.

Så någon därute som vet var jag sakll gå in för att upphäva skrivskyddet.
#2 - 24 juni 2009 10:56
Jag är som sagt "dataidiot" och normalt så har jag ju Christian att fråga när jag har "ställt till med något" - men nu är ju han på semester så därför får jag fråga här.

Jag håller på att skriva en längre text i en vanlig wordfil (office word 2007) - men har lyckats att "skrivskydda den". Hur jag gjorde har jag inte en susning om och om jag hade vetat det så hade jag säkert också ha vetat hur man upphäver skrivskyddet.

Så någon därute som vet var jag sakll gå in för att upphäva skrivskyddet.

hur man upphäver skyddet vet jag inte.

men här funkar det att markera hela texten, högerklicka, kopiera, paste i ett nytt dokument.

gör jag titt som tätt när jag får text från leverantörer som de skyddar....

...
#3 - 24 juni 2009 11:05
I Word 2007 har du en uppsättning knappar som på engelska heter Review. Under denna finns alla tänkbara varianter för att låsa delar eller hela dokument.
Mvh
Stefan
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 24 juni 2009 13:08
stpe04 skrev:
I Word 2007 har du en uppsättning knappar som på engelska heter Review. Under denna finns alla tänkbara varianter för att låsa delar eller hela dokument.

Mvh

Stefan

Ok - hittade det nu - tack för tipset

Annons