hur döljer man pumpen med aquaterra rockwall eller btn slim-line i ett juwel trigon?

#1 - 3 juli 2011 14:58
Planerar att antingen skaffa aquaterra rockwall eller btn-slimline till mitt juwel trigon 190L.Tänkte sätta bakgrund på sidorna men vill såklart dölja pumpen också. Hur fixas detta utan att man "drar ner" på fltrets effekt eller skapar andra problems, några bra ideer?
#2 - 9 juli 2011 22:17
Jag är också inne på detta. Men jag har skaffat ett ytterfilter för att slippa se pumpen och göra volymen större för fiskarna att simma i.

Har ett hörnakvarium 65x65 som är 50 högt. Har köpt en Cristalprofi 900 och vill "bygga in" insug utblås och värmare i en bakgrund. Jag har inte hittat någon som verkar funka "direkt ur lådan" och eftersom jag är nybörjare så ber jag nu om hjälp. Är det någon som känner till om detta går att köpa eller måste man fixa själv?

Det som följde med filtret verkar behöva kompletteras. Insuget räcker inte hela vägen ned till botten och utblåset med strilar är nog bara 40 cm lång. Jag skulle önska att den kunde sträcka sig hela vägen fram till främre hörnet. Skulle vilja dra ner insuget bakom en bakgrund så att det döljs men vill inte ha en tjock bakgrund som bara tar upp och dödar volym. Är det vetting att sätta insuget längst in i hörnan bakom bakgrunden?
Eller har jag otur när jag tänker nu?
#3 - 12 juli 2011 21:59
Jag ska sätta i Slimline i mitt Rio 125l. Tänkte göra som i denna länk http://www.ciklider.se/artiklar/mp_btn_slimline.shtml Fast anpassa filterutrymmet efter Juwels egna filter.

Annons