heej,
jag har ett sötvatten akvarium just nu, men jag undrar om man kan byta över de till salt? vad behöver man och vad är bäst att köpa? akvariumet är på 54l. behöver veta allt man behöver veta inför att byta.
mvh Sandra
SandraPandra skrev:jag undrar de här med korallerna, hur får man lättast ner dom i vatten? jag vill inte skada den. och hur sköter man om dom på bästa sätt?
SandraPandra skrev:heej,
jag har ett sötvatten akvarium just nu, men jag undrar om man kan byta över de till salt? vad behöver man och vad är bäst att köpa? akvariumet är på 54l. behöver veta allt man behöver veta inför att byta.
mvh Sandra
Trollsvans skrev:Snarare 2-4 kilo sten, annars blir det väldigt trångt:D.
LS, lite korallsand, skivanemoner och några pepparmintsräkor låter som en bra uppsättning.
Det beror lite på vad det är för ljus till. Gissar på 11W kompaktlysrör?
pirayamannen skrev:jag gjorde samma sak som du gör just nu. jag bytte från sött till salt i ett akvarie på 54 l i det hade jag ls,korallsand och två clownfiskar. funkade finfint tills en av mina eremiter dödade dem:( då la jag ner allt. FUNDERAR på att börja om igen.
kallstrom_74 skrev:japp stämmer med 11 watts lysrör..borde väl kanske finnas bättre att peta i sockeln va?
hi hi hi..ja det hade varit lite VÄL mycket sten va? ;)
vad skulle man ha för pumpar och dylikt?