Hahaha, min farsa funderar också om jag inte överdriver. Men jag har försäkrat honom om att detta blir skitbra. 6 x 18W = 108W/300 liter = 0,36W/liter. Fullt tillräckligt efter vad jag läst mig till här på forumet. Jag kör ju inte CO2.
Jag såg också Rustas 18W ramp, sjukt billigt med 69 kr. Tror den var IP65 klassad också.
Min blivande ramp består av 2 lysrörsplatser med tändare och reaktorer som vi plockat från en Juwel-ramp samt 4 platser till plockade från en gammal armatur vi haft i vår tvättstuga. Har diskuterat själva rampens utförande med min farsa idag. Blir en plåt som vi ska bocka och forma. En noggrann ritning kommer att vara viktig. Gjorde igår en ritning över själva lysrörsplatserna inkl alla el-detaljer. Ser ut att rymmas bra.
Rampen kommer efter många om och men att hänga från taket. När jag ska greja i karet kommer jag att skjuta rampen bakåt mot väggen bakom karet, där krokar eller liknande kommer att sitta där jag kan haka fast rampen tills jag är klar. Enkelt :)
Jaaa, med tanke på hur många vändningar jag gjort så här långt är ovanstående knappast den definitiva planen... ;)
Mvh, Carina