Visst är det längesedan någon skrev här, och sköldpaddan är troligen död, men jag funderade lite på om inte polisen osv. har hittegodsavdelning för djur? Det är ju bara att köra ner den till dem på våren och säga att du hittade den i en park. Dock vet jag inte om detär olagligt, och om så är fallet bör man ju absolut inte göra det.
Okej, gammal tråd, men vill ändå göra ett tillägg.
Det är otroligt lågt att göra sig av med en sköldpadda genom att ljuga! Jag vet inte hur många som gör så och hur mycket problem det orsakar för djurskyddsföreningar som måste ta hand om djuren efteråt.
Jag har varit med om de mest idiotiska lögnerna; t ex att personen först hade en sköldpadda och sen helt plötsligt när det var dags att lämna den så kom det två!
Många, många säger att de hittat sköldpaddorna och jag tror att många av dem också ljuger om det. För det är inte många som vill ha en vattensköldpadda.
Om ni inte hittar ett hem till sköldpaddan så är det bästa att avliva den hos en veterinär, tycker jag. Alltså om man verkligen försökt på flera internetsidor och forum.
Man måste ta sitt ansvar helt enkelt.
/Gaby