Hummer?

#1 - 7 februari 2007 20:51
Jag var i min djuraffär igår och där hade dom Hummer? till salu. Jag vet ju att det inte finns hummrar som kan leva i sötvatten, så vad är det för djur? Kräfta? Var kan man hitta en sida om kräftor som man kan ha i akvarium? Det var en himmla söt lite krabat, men om jag ska ha en sån vet jag inte eftersom jag inte har en aning om vad den vill ha.
Någon som skulle kunna hjälpa mig?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 7 februari 2007 20:57
#3 - 7 februari 2007 21:27
Det är underligt att det finns att köpa i djuraffärer när det är förbjudet att ha i sverige.
#4 - 8 februari 2007 21:49
det är egentligen förbjudet med en del fisk också, KOI bland annat, fast det existerar som sagt ändå...."hummer" är det definitivt inte i alla fall, det är någon sötvattenskräfta, antagligen en tropisk art, men omöjlig att säga vilken.....
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 8 februari 2007 21:52
tummen skrev:
det är egentligen förbjudet med en del fisk också, KOI bland annat, fast det existerar som sagt ändå...."hummer" är det definitivt inte i alla fall, det är någon sötvattenskräfta, antagligen en tropisk art, men omöjlig att säga vilken.....

Koi får man inte importera utan tillstånd men däremot finns det inget förbud mot att vara sig inneha eller att sälja koi så det är inte alls samma sak
#6 - 8 februari 2007 22:02
Koi får man inte importera utan tillstånd men däremot finns det inget förbud mot att vara sig inneha eller att sälja koi så det är inte alls samma sak

Ja, men koi importeras ju lik f--bannat (som guldfisk:p?????), dessutom TROR jag att den bara är godkänd som AKVARIEFISK inte i dammar....;):D nu blev det visst lite off topic....förlåt för det.....:D[:o];)
#7 - 8 februari 2007 22:05
har också sett hummer. blåhummer hette den jag såg =) stor som [Cencur] hehe. ska gå in där och säga att jag kommer från djurpolisen och att jag ska beslagta den och massa andra fiskar de har :D
#8 - 8 februari 2007 22:15
Amaro skrev:
har också sett hummer. blåhummer hette den jag såg =) stor som [Cencur] hehe. ska gå in där och säga att jag kommer från djurpolisen och att jag ska beslagta den och massa andra fiskar de har :D

Ja gör det... hoppas bara de inte frågar efter leg.....;):D:p

Annons