hornbach ????

#1 - 9 december 2009 19:02
har fått för mig att det är ett byggvarohus :confused::confused:
#2 - 9 december 2009 19:04
Det är ett "lite av varje hus" :D
#3 - 9 december 2009 19:05
vad säljer dom :P?
#4 - 9 december 2009 19:14
haha mm fick mig en chock när jag upptäckte att de hade en akvarisk avdelning:D och priserna är 10 till 20% billigare än vanliga zoo affärer ( om inte mer)
#5 - 9 december 2009 19:30
har alla horbach en akvarie avdelning?
#6 - 9 december 2009 19:39
Det vet jag inte, men den i göteborg har en iaf, Kan rekommendera den med.
#7 - 9 december 2009 20:21
august1996 skrev:
har alla horbach en akvarie avdelning?

Den i Malmö har en akvarieavdelning :)
#8 - 9 december 2009 21:15
i stockholm finns också en.
Dom är rätt bra faktiskt, kompetent personal inga nördar direkt men dom kan alla grundläggande basic saker.
Fiskar och växter är i god form, om fiskarna är sjuka så stänger dom ner det akvariet och skriver en lapp på " vi är sjuka och måste vila några dagar, därför säljs vi inte"
#9 - 9 december 2009 21:21
karrokaja skrev:

Dom är rätt bra faktiskt, kompetent personal inga nördar direkt men dom kan alla grundläggande basic saker.

Fiskar och växter är i god form, om fiskarna är sjuka så stänger dom ner det akvariet och skriver en lapp på " vi är sjuka och måste vila några dagar, därför säljs vi inte"

I gbg har de kompetent personal + att de har de mesta du behöver i vxt eller tar hem på best,,,,:d
#10 - 10 december 2009 16:20
karrokaja skrev:

Jag skulle inte kalla personal som rekommenderar en ensam praktbotia som snigelbekämpning i ett 54-liters vidare kompetent - det är inte ens ett ärligt nybörjarfel. Kvalitén på fisk, eller vi ska säga bristen av sådan är också förkastlig. Som sagt, kompetent är det sista personalen är - Bromma Skojmarknad ser bra ut i jämförelse.

//C
#11 - 10 december 2009 17:05
Hornbach har massor med tillbehör, ganska många olika basic fiskar, billiga priser en del av personalen kanske inte är den bästa men de har väl sina dåliga och bra som många andra.
#12 - 10 december 2009 17:49
Fisk köper jag på bättre ställen. Men pryttlar och foder är det fina priser på.
#13 - 12 december 2009 11:58
lll skrev:
fisk köper jag på bättre ställen. Men pryttlar och foder är det fina priser på.

+1
#14 - 12 december 2009 15:48
Jag skulle inte kalla personal som rekommenderar en ensam praktbotia som snigelbekämpning i ett 54-liters vidare kompetent - det är inte ens ett ärligt nybörjarfel. Kvalitén på fisk, eller vi ska säga bristen av sådan är också förkastlig. Som sagt, kompetent är det sista personalen är - Bromma Skojmarknad ser bra ut i jämförelse.

//C

Hornbach i sthlm??

Va lustigt... jag fick ett intryck av att dom var bra.
iofs sa han botsia med ett "S" vilket jag tyckte var störande.. men men.
Han var väldigt mån om att man inte ska ha för mycket fisk i för små akvarier.
dom hade en jättestor fin slöjstjärt i ett akvarium vara för att visa folk att dom inte platsar i små 10 liters skålar.

Kanske har jag haft otur med fiskinköp tidigare så hornbachs halvdanna fiskar är i mina ögon välskötta fiskar...

Annons