Hörnakvarium

#1 - 7 september 2008 20:12
Försöker skicka bild på mitt hörnakvarium för tips och råd om inredning osv.:confused:
#2 - 7 september 2008 20:14
Glömde säga att det innehåller Malawiciklider och Ancistrus.
#3 - 7 september 2008 20:16
Jag tycker det är fint :)

Men något som jag tror skulle göra att det ser naturligare/snyggare ut, vore om du bara använde en sorts sten, eller i alla fall sten med liknande struktur & utseende. Alltså antingen bara rundade stenar eller bara kantiga stenar, istället för att blanda.
#4 - 7 september 2008 20:16
ser fint ut men du kanske skulle flytta ut stenarna så att det blir flera högar.som funkar som revir.
#5 - 7 september 2008 20:19
e-k skrev:
Glömde säga att det innehåller Malawiciklider och Ancistrus.

Håller men båda övre talarna.

Kanske samma stenar, och på flera ställen istället :)
#6 - 7 september 2008 20:26
Ok, ska prova det får se om det blir bättre. Har provat mig fram men inte lyckats. Ska göra ett nytt försök att möblera om. Ska jag använda mer växter Eller?
#7 - 7 september 2008 20:32
Jag skulle stoppa ner en fin rot.Tycker jag är snyggt!
Men då blir det ju inte malawi biotop men iof så finns det inte så mycket växter där heller.

e-k skrev:
Ok, ska prova det får se om det blir bättre. Har provat mig fram men inte lyckats. Ska göra ett nytt försök att möblera om. Ska jag använda mer växter Eller?
#8 - 7 september 2008 20:46
Försök att använda dig av stenar av samma struktur och färg, bygg sen inte ett babels torn utan tänk dig en amfiteater med stenen staplad mot gavlarna.
#9 - 7 september 2008 21:00
Gaffel skrev:
Försök att använda dig av stenar av samma struktur och färg, bygg sen inte ett babels torn utan tänk dig en amfiteater med stenen staplad mot gavlarna.

Då är det snyggast med kantiga möka stenar? Eller ljusa runda/avlånga, med tanke på att bottenmaterialet är ganska ljusgrått kanske behöver byta ut det också?
Växten i bakgrunden sitter där mest för att försöka dölja pumpen.
#10 - 7 september 2008 21:47
Behåll dom platta stenarna att leka med och låt dom stora runda bäddas ner i bottensubstratet, slänta gärna upp bottensubstratet brant mot tex den vänstra gaveln och plantera vallisneria för att dölja pumpen men även glest för att rama av den motsatta gaveln, bygg 2st stentorn av dom platta stenarna och res en liten red moore rot i foten av slänten innan du avslutar med att plantera tätplanterad riccamossa upp för hela backen, ersätt fiskbeståndet med cr.. :p
#11 - 7 september 2008 21:47
Jag gillar ditt botten material hade jag nu inte anslutit mig till sekten använd bara sten du har runt knuten så hade jag kunnat tänka mig köpa likadant grus ,men nu förbjuder min övertygelse det för mig =)
Annars gillar jag Jembas förslag med flera små högar till revir de kan sorteraa efter färg och struktur iom. så behöver du inte rusa till akvari butiken och handla nytt heller =)
#12 - 8 september 2008 12:07
Tack för alla bra tips, nu är det bara att skrida till verket och möblera om!
#13 - 9 september 2008 20:27
Glöm inte lägga upp bilder på det ny inredda karet =)

Annons