Hopper invasion

#1 - 20 november 2009 17:30
Hej!
Nån som har sett Sonys reklam med folk som studsar runt på hoppbollar i Barcelona? Jag älskar låten men håller på att bli galen (okay, värre än vanligt [:o]) - jag kan inte höra vad de sjunger! Jag har mailat Sony och fick svar att man kunde ladda ner låten - det hjälper inte. Nån som vet var man kan få tag på texten?

Hälsningar
Jennifer
#2 - 20 november 2009 18:38
Sound and music were produced at Song Zu, Singapore.
Googlade lite...

Verkar vara SongZu som fått göra låten dedikerad till SE nya reklam och "spark something"
#3 - 20 november 2009 18:46
Jag använder mest Altavista [:o]

Jag har mailat Song Zu, ska bli kul att se om någon svarar! Tack för tipset!

Hälsningar
Jennifer
#4 - 20 november 2009 19:59
letssingit.com sök bara på låten sedan så hittar du texten
#5 - 21 november 2009 06:43
letssingit.com sök bara på låten sedan så hittar du texten

Tack för tipset men det är ju ingen låt, bara en snutt skriven enkom för den här reklamen.

Hälsningar
Jennifer
#6 - 21 november 2009 14:41
jenmad skrev:
Tack för tipset men det är ju ingen låt, bara en snutt skriven enkom för den här reklamen.

Hälsningar

Jennifer

brukar finnaas ändå
#7 - 21 november 2009 17:54
jenmad skrev:

Hälsningar

Jennifer

Snutten skriven är alltid en hel låt men de har inte råd att slänga upp hela låten och därför tar de och klipper ner i små snuttar som man fastnar helt för! :D
Hittat den??
#8 - 22 november 2009 02:52
Nubi skrev:
Snutten skriven är alltid en hel låt men de har inte råd att slänga upp hela låten och därför tar de och klipper ner i små snuttar som man fastnar helt för! :D

Hittat den??

Jag citerar från svaret som jag fick från Sony Ericsson:
"Den låt som används i Spacehopper Invasion reklamen är producerad exklusivt för denna reklam. Det finns alltså ingen hel låt."

Och nej, jag har inte den :mad: Enda ordet jag tror att jag lyckas urskilja är just "sony" och söker man på låtar med det så hittar man inte den här. Jaja, jag får väl se det här som en irriterande prövning :)

Hälsningar
Jennifer
#9 - 22 november 2009 11:00
är det säkert då har sony gjort en riktigt dyr reklam om den är specielt gjord för reklamen
#10 - 22 november 2009 18:08
Det var skumt :) du får se det som en irriterande prövning :)
#11 - 22 november 2009 18:58
Nubi skrev:
Det var skumt :) du får se det som en irriterande prövning :)

det får man göra någon som vet vem som gjort robinson låten iår jag tror det är volbeat
#12 - 8 december 2009 20:58
Hej Jennifer!
Jag tror att låten du är ute efter finns under den här länken ;
http://uppit.com/v/Z1NPUXS3

;)
Bilagor:
#13 - 8 december 2009 21:18
Lyrics:

Abre tu mente,
todo el mundo a gozar.
Canta con el corazón,
y muevete, muevete

Hittade detta. har ingen aning om vad det betyder dock.

" target="_blank">

kolla kommentarerna.
#14 - 9 december 2009 03:40
wallström skrev:
Lyrics:

Abre tu mente,

todo el mundo a gozar.

Canta con el corazón,

y muevete, muevete

Hittade detta. har ingen aning om vad det betyder dock.

" target="_blank">

kolla kommentarerna.

Tack snälla! Nu kanske jag kan sova igen :d

Och det betyder (tror jag, min spanska är lite rostig, så om nån vet bättre, rätta mig gärna!):
Öppna ditt sinne
för att njuta av hela världen
Sjung med hjärtat
och rör dig, rör dig

Hälsningar
Jennifer
#15 - 9 december 2009 11:11
Duktigt Jennifer! :) ungefär så betyder det :) var osäker på y muevete, muevete, morsan sa rörelser.
#16 - 9 december 2009 13:12
Nubi skrev:
Duktigt Jennifer! :) ungefär så betyder det :) var osäker på y muevete, muevete, morsan sa rörelser.

Just den är jag säker på :) Det är en sammandragning av imperativ-formen "mueve" (kommer av "movar") och "te", spanskas sätt att bilda uppmaningar. Fast bara för att jag är säker så betyder det inte nödvändigtvis att jag har rätt :D

Hälsningar
Jennifer

Annons