hoppat ur akvariumet!!!döda

#1 - 2 februari 2008 21:05
hmm var idag å handlade fiskar var inne på zebrafisk men dom hoppade tydligen ur akvariet lätt å jag har inte heltäckande så snackade med dom i affären å läste på nätet om Mässingbarb - Guldbarben å kom fram till guldbarb handlade 21st fixade iording när jag kom hem hade 2st hoppat ut å låg döda på golvet...ska gå tillbaka till djurmagasinet imorgon å skälla lite på dom ,,,..har lagt kartongbitar så dom inte kan hoppa ut nu men hur snyggt är det...och har ingen lust att lämmna tebax alla då jag gillade dom skarpt,hmmm.. ingen som har nån glasskiva till ett 80x35 akvarium har en skiva som täcker halva med lampan på .saknas 25x80cm glasskiva..
#2 - 2 februari 2008 21:08
MrN skrev:
hmm var idag å handlade fiskar var inne på zebrafisk men dom hoppade tydligen ur akvariet lätt å jag har inte heltäckande så snackade med dom i affären å läste på nätet om Mässingbarb - Guldbarben å kom fram till guldbarb handlade 21st fixade iording när jag kom hem hade 2st hoppat ut å låg döda på golvet...ska gå tillbaka till djurmagasinet imorgon å skälla lite på dom ,,,..har lagt kartongbitar så dom inte kan hoppa ut nu men hur snyggt är det...och har ingen lust att lämmna tebax alla då jag gillade dom skarpt,hmmm.. ingen som har nån glasskiva till ett 80x35 akvarium har en skiva som täcker halva med lampan på .saknas 25x80cm glasskiva..

Gå till glasmästaren och beställ. Det kostar inte mycket
#3 - 2 februari 2008 21:28
Ursäkta en dum fråga, men... varför ska du skälla på djuraffären?
#4 - 2 februari 2008 21:32
Min första tanke oxå.
#5 - 2 februari 2008 21:38
pga av att jag frågade om dom hoppade ur sa till henne att jag inte hade glas över hela...och hon sa att zebrafisken gjorde det men inte guldbarberna men det gjorde dom visst ska ringa glasmästaren imorgon sen gå dit och be om 2 nya fiskar.. skulle inte köppt dom om hon sa att dom hoppade ur...
#6 - 2 februari 2008 21:42
MrN skrev:
pga av att jag frågade om dom hoppade ur sa till henne att jag inte hade glas över hela...och hon sa att zebrafisken gjorde det men inte guldbarberna men det gjorde dom visst ska ringa glasmästaren imorgon sen gå dit och be om 2 nya fiskar.. skulle inte köppt dom om hon sa att dom hoppade ur...

Hoppas inte du tar illa upp, men jag skulle personligen aldrig skälla på någon som hävdat att fiskar inte hoppar ur. Det är djur det handlar om, djur gör som de själva vill och det finns inga fiskar som garanterat inte hoppar ur akvarier. Du får nog vackert skaffa ett täckglas och se det hela som en olycka.
#7 - 2 februari 2008 21:48
Skål det är lördag..

Eller så uppträder du väldigt hövligt och ser om dom tillämpar "nöjd kund garanti"

Nej just det, jag har ju social kompetens som en citron så lyssna inte på det där sista, smyg in och "låna" ett täckglas av affären ifråga istället, hämnd är det enda rätta.. (nej jag uppmanade inte till brott, låna får man ju till och med göra på banken..)
#8 - 2 februari 2008 22:13
tror inte det ska vara problem att få 2 fiskar av dom med tanke på att jag handla för minst 1200kr där senaste 2 dagarna.. så om dom inte kan bjuda(eller hur man ska se det) på 2 fiskar för 30-40kr då ...då komer jag bli lite smått berörd.. skriver inget mer nu förens jag varit där imorgon..hoppas dock hon jag handlade av jobbar då ..för kvittot råkade jag tappa i vattnet så det spolade jag ner i toaletten...smart som man är..
#9 - 2 februari 2008 22:43
Gaffel skrev:
hämnd är det enda rätta.. (nej jag uppmanade inte till brott, låna får man ju till och med göra på banken..)

Kanske är jag som har dålig humor ikväll men jag skrattade gott åt detta [:D]
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 5 februari 2008 21:46
Guldbarber hoppar normalt inte. Dock kan det vara en bra regel att oavsett vilken ny fiskart man köper låta ljuset vara tänt i rummet fösrta natten.
Slår ljuset tvärt av och de är i en ny miljö så hoppar de allra flesta fiskar avg rädsla
#11 - 5 februari 2008 21:49
fick 4 nya =) var hos glasmästaren å handlade en exakt glasskiva oxå för 170kr så inga mer kan hoppa ut däremot fastnar nån enstaka ibland bakom mitt innefilter =O så man får lyffta å släppa ut den . nått jag måste komma på en lösning till om man ska åka bort nått,,,
#12 - 6 februari 2008 03:20
Är inte så säker på att dom fastnar, ibland känns det som om fiskar med extra behov gör allt för att "guds pekfinger" ska komma ner från himlen och ställa allt till rätta..

//Have a nice night..
#13 - 6 februari 2008 03:32
Är inte så säker på att dom fastnar, ibland känns det som om fiskar med extra behov gör allt för att "guds pekfinger" ska komma ner från himlen och ställa allt till rätta..

Öhh, nu verkar ju alla dom andra manliga akvaristerna här vara lite extravaganza(medveten felstavning för att väcka alla messersmittar) nog som det är men sist jag kollade så ska man INTE ha kvitton för 1200:- i samma hand som man håller lilleman i medans man gör propellern framför badrumsspegeln..

//Have a nice night, eller glöm det där sista..
#14 - 6 februari 2008 07:17
Gaffel skrev:

Öhh, nu verkar ju alla dom andra manliga akvaristerna här vara lite extravaganza(medveten felstavning för att väcka alla messersmittar) nog som det är men sist jag kollade så ska man INTE ha kvitton för 1200:- i samma hand som man håller lilleman i medans man gör propellern framför badrumsspegeln..

//Have a nice night, eller glöm det där sista..

När tillvaron går i alltför snäva cirklar, krävs det något oväntat för att rubba dem.
#15 - 6 februari 2008 11:47
Mmm, fast då kanske frågan snarare är om det är lilleman doing the propeller som går i för snäva cirklar eller tillvaron, fast att tappa kvittona ner i holken är väl oväntat nog för att rubba både det ena och det andra..:D
#16 - 6 februari 2008 15:11
alltså köp täckglas ... gå till en talel makare eller glasmästare .. köp begagnat glas .. kostar max 100kr
#17 - 6 februari 2008 15:54
läs tråden

mayday skrev:
alltså köp täckglas ... gå till en talel makare eller glasmästare .. köp begagnat glas .. kostar max 100kr

läs hela tråden : innan du svarar :D och kostade 170kr inte 100...
#18 - 6 februari 2008 15:57
kvitto i holken

Gaffel skrev:
Mmm, fast då kanske frågan snarare är om det är lilleman doing the propeller som går i för snäva cirklar eller tillvaron, fast att tappa kvittona ner i holken är väl oväntat nog för att rubba både det ena och det andra..:D

tycker vi lägger ner det här kvitto samtalet har inte tappat kvittot i toaletten tappade det i akvariumet då det hade fastnat på påsen med fiskar i så när jag hissade ner påsen hissade jag ner kvittot eftersom kvittot var blött spolade jag ner det i toaletten =) så nu vart det en bättre förklaring hoppas jag=)

Annons