MrN skrev:hmm var idag å handlade fiskar var inne på zebrafisk men dom hoppade tydligen ur akvariet lätt å jag har inte heltäckande så snackade med dom i affären å läste på nätet om Mässingbarb - Guldbarben å kom fram till guldbarb handlade 21st fixade iording när jag kom hem hade 2st hoppat ut å låg döda på golvet...ska gå tillbaka till djurmagasinet imorgon å skälla lite på dom ,,,..har lagt kartongbitar så dom inte kan hoppa ut nu men hur snyggt är det...och har ingen lust att lämmna tebax alla då jag gillade dom skarpt,hmmm.. ingen som har nån glasskiva till ett 80x35 akvarium har en skiva som täcker halva med lampan på .saknas 25x80cm glasskiva..
MrN skrev:pga av att jag frågade om dom hoppade ur sa till henne att jag inte hade glas över hela...och hon sa att zebrafisken gjorde det men inte guldbarberna men det gjorde dom visst ska ringa glasmästaren imorgon sen gå dit och be om 2 nya fiskar.. skulle inte köppt dom om hon sa att dom hoppade ur...
Gaffel skrev:Är inte så säker på att dom fastnar, ibland känns det som om fiskar med extra behov gör allt för att "guds pekfinger" ska komma ner från himlen och ställa allt till rätta..
Öhh, nu verkar ju alla dom andra manliga akvaristerna här vara lite extravaganza(medveten felstavning för att väcka alla messersmittar) nog som det är men sist jag kollade så ska man INTE ha kvitton för 1200:- i samma hand som man håller lilleman i medans man gör propellern framför badrumsspegeln..
//Have a nice night, eller glöm det där sista..
Gaffel skrev:Mmm, fast då kanske frågan snarare är om det är lilleman doing the propeller som går i för snäva cirklar eller tillvaron, fast att tappa kvittona ner i holken är väl oväntat nog för att rubba både det ena och det andra..:D