Honor med mer "ovanlig" färg. Var finns de?

#1 - 25 juli 2006 18:05
Jag har sökt i veckor efter 2-3 kamphonor till sällskap men bara hittat de klassiska vit-aktiga. Jag som hade tänkt mig honor med lite mer färg. Har letat i alla zoobutiker i Både Gävle och Uppsala. Tips?
#2 - 25 juli 2006 20:10
Det är nog bara att fortsätta leta. Jag köpte två honor varav en var mycket fin, och efter ungefär en vecka med frysta mygglarver som foder (gav även vanligt fling) var båda mycket fina med starka färger. Däremot misstänker jag att den finaste av dem är en hane (fast han/hon hade en vit prick vid köpet) eftersom han inte gick ihop med min hane med långa fenor. Har dem iaf i olika akvarium. Men om du lessnar på att leta, så köp några och mata dom med röda mygglarver! Lovar att du kommer se skillnad! :)
#3 - 28 juli 2006 03:30
jag köpte två honor till min hane och den ena var helt gul-vit när jag köpte henne och den andra var svagt rödaktig.
2 veckor med mygglarver och artemia och nu är de färgglada som tusan (=
Plus att de du köper kan vara rätt unga, de flesta fiskar får finare färger när de blir könsmogna
#4 - 28 juli 2006 11:34
[QUOTE=gickan_87]Jag har sökt i veckor efter 2-3 kamphonor till sällskap men bara hittat de klassiska vit-aktiga. Jag som hade tänkt mig honor med lite mer färg. Har letat i alla zoobutiker i Både Gävle och Uppsala. Tips?[/QUOTE]
Det finns div färger, vi har oranga, helvita, gula, svarta, olika coppar varianter m.m. Så visst finns det andra bara man letar lite

Annons