Hållt på i ca 1 vecka nu med massa symptom...
Det började med att han helt plötsligt en dag var där han brukade bakom stenen fast han låg bara på botten och chillade och kom inte fram vilket han brukade göra ibland...och han kom inte enns fram när det var mat...
Sen så efter 2 dar så började han simma lite och så försökte han äta men han tar en liten bit och tuggar ett tag och sen spottar han ut det...
Upptäckte någon dag senare att han fått en vit något utstående prick en bit bakom vänstra gälen, en försvann på en dag...Han var även framme och simmade då och då, men ställer sig oftast bara vid filtret och vilar...
Sedan fick han en något större fläck PÅ vänstra gälen och hela gälen ser ut att vara lite svullen...men framme och simmar och försöker äta iaf...
Idag så är fläcken på gälen ytterligare något större och har spridit sig lite åt vänstra sidfenan som han bara har längs med kroppen men använder alla andra fenor...
Fast egentligen började det med ett stort öga några dagar innan och efter första symptom...
Dess utom så har han fått allt detta efter att jag nu haft höga nitrithalter (enligt sera) vilket jag fortfarande har efter 2 veckor...Hade i nitrivec i 10 dagar inget hände började sedan byta 10% vatten 2ggr per dag och sedan 1ggr per dag och sen varannan dag det har gått ner till 2mg/liter nu...
Vet inte om jag sett några tydliga tecken på förgiftning så jag väntar på bakterierna nu istället...
Under nitrivec behandlingen sa dom att jag inte skulle mata någonting alls under dessa 10 dagar och har hört att dom kan få stora ögon av det...
Hur som helst,är det dags för ett saltbad eller kanske för en avlivning eller kanske lite medicin och/eller karantän?