Jag vet inte hur man ska säga eller änmäla detta, Men en här på hemsidan mobbar mej, Hon säger att min skål är en potta, Och att jag är ett pucko.
Jag är jätteledsen, För jag har betalt allting själv (jag är 11 år).
smurfmats skrev:om du kontaktar kjell eller christian kan de nog hjäpa dig
och wieder: det var väl ett av de dummaste inläggen jag läst på länge!
Wieder skrev:Har du ens läst tråden i fråga?
Killen har en kampfisk och två kardinaltetror i en skål på 16 liter, som dessutom saknar pump. En person anmärkte på detta i ETT inlägg, vilket Shadow4ever tyckte klassades som mobbing. Om Shadow4ever blir "jätteledsen" över detta kanske han inte borde sitta vid datorn, med tanke på att det finns rätt mycket hemskare saker på internet än vad Shadow4ever blivit "utsatt" för.
Shadow4ever skrev:Jag vet inte hur man ska säga eller änmäla detta, Men en här på hemsidan mobbar mej, Hon säger att min skål är en potta, Och att jag är ett pucko.
Du var mig en smart 11 åring som går ut med detta på forumet och säger att nån mobbar dig,det hade inte ens min tös kunnat fattat ens hon är 11 år,för du är väl 11 år ??eller är detta ett stort skämt ifrån dig för mobbing är ju allvarliga saker här på Forumet då hade jag kontaktat mina föräldrar istället som då hade tagit kontakt med ansvariga det ska inte du göra om du nu är 11 år.Shadow4ever skrev:Jag vet inte hur man ska säga eller änmäla detta, Men en här på hemsidan mobbar mej, Hon säger att min skål är en potta, Och att jag är ett pucko.
Patrik Steen skrev:Du var mig en smart 11 åring som går ut med detta på forumet och säger att nån mobbar dig,det hade inte ens min tös kunnat fattat ens hon är 11 år,för du är väl 11 år ??eller är detta ett stort skämt ifrån dig för mobbing är ju allvarliga saker här på Forumet då hade jag kontaktat mina föräldrar istället som då hade tagit kontakt med ansvariga det ska inte du göra om du nu är 11 år.
Efter som jag själv har barn i den ålder och jobbar på en skola för Låg och mellanstadie barn så kan jag nog detta ämnet rätt så bra tack!!vad som slog mig först var att personen i fråga satte sin ålder inom parantes för att folk ska uppmärksamma det direkt på grund av den låga åldern sånt händer titt som tätt på våra skolor samma system sen visar det sig att det inte är så att det mest är för ett stort skämt internet är en stor sak många som sitter bakom skärmarna.smurfmats skrev:patrik, tror du inte en elvaåring vet vad mobbning är? hon kanske redan har pratat med sina föräldrar och de ville att hon skulle fråga hur man gick vidare med det...
Vi tror fortfarande inte att du är 11 år 3 Guppy:D3 guppy skrev:Litet kar eller inte...- Lika illa endå
jag är själv 11 år och fick också en del smällar på käften i början. men det avtog och man kom mer och mer in i zoopet så att säga.
Men oavsett ska mobbing inte förekomma på zoopet, Pyttekar eller ej...
Patrik Steen skrev:Efter som jag själv har barn i den ålder och jobbar på en skola för Låg och mellanstadie barn så kan jag nog detta ämnet rätt så bra tack!!vad som slog mig först var att personen i fråga satte sin ålder inom parantes för att folk ska uppmärksamma det direkt på grund av den låga åldern sånt händer titt som tätt på våra skolor samma system sen visar det sig att det inte är så att det mest är för ett stort skämt internet är en stor sak många som sitter bakom skärmarna.
Och svaret på din fråga så måste jag tyvärr svara Nej det vet dem inte i den grad som personen nämner och utrycker sig det är på dagis nivå som vi brukar säga.
Patrik Steen skrev:Vi tror fortfarande inte att du är 11 år 3 Guppy:D
inom skollagen så ska du inte ta ett Idiot för då kan du anmäla personen ifråga,och den lagen är det bästa som hänt man ska inte ta nån sånt när man är barn,man ska känna sig trygg om man går till skolan och andra ställen när man är i den åldern och givetvis känna sig trygg när man sitter på internet;):)JojjeN skrev:Att kalla en 11 åring pucko för att han/hon litar på dom i affären måste jag säga är så satans korkad så man borde bli bannad.
Förklara att det är fel är en grej, men att säga det på detdär sättet är bara idiotiskt. När man är 11 ska man inte själv behöva ta ansvaret för att djuraffären lurar på honom/henne en skål och två kardinaltetror.
Sen var folk sätter gränsen för mobbning är så olika så man inte kan säga vad som är mobbning och vad som inte är det, det vi alla kan vara överrens om är att shadow tagit illa upp och känt sig påhoppad eller utanför!
Ge tips för fiskarnas bästa i all ära, men det finns rätt och fel sätt.
Det är en han och jag säger det än han blir ett geni när han blir större:)Linapina skrev:Ja han/hon skriver ju som en hel karl ;)
Det är klart dem vet,dem vet det ännu bättre rätta sagt dem uttrycker sig ännu bättre mer moget vad jag menar som blev lite feltolkat var att detta är på lågstadienivå som har nämns.smurfmats skrev:inget personangrepp på dig patrik från min sida om du kände det så. det jag reagerade på var hur du skrev att du inte trodde inte 11 åring visste vad mobbning var. och det tror jag dem vet.
sen att det kanske sitter en 14 åring som garvar åt både dig och mig som diskuterar detta är en annan fråga. man kan ju inte hela tiden utgå ifrån att det är ett troll när någon yngre person skriver. eller hur?
Patrik Steen skrev:inom skollagen så ska du inte ta ett Idiot för då kan du anmäla personen ifråga,och den lagen är det bästa som hänt man ska inte ta nån sånt när man är barn,man ska känna sig trygg om man går till skolan och andra ställen när man är i den åldern och givetvis känna sig trygg när man sitter på internet;):)
Patrik Steen skrev:Vi tror fortfarande inte att du är 11 år 3 Guppy:D
Nina82 skrev:Honom om man ska vara riktigt petig ;) :p
[SIZE=1](från en som läste svenska A, B & C på gymnasiet) :D[/SIZE]
erikthur skrev:Jag är ju naturvetare - sådant där är nog överkurs.
hm - sådant där har man språgranskare till.
:D
Mumin skrev:Nej ,det heter äldre än (vad) han (är).
Äldre än honom är dålig svenska:p
Nina82 skrev:Vad låter bäst.
Precis, jag är ju två år äldre än honom eller
Precis, jag är ju två år äldre än vad han är.
3 guppy skrev:Men oavsett ska mobbing inte förekomma på zoopet, Pyttekar eller ej...
Nina82 skrev:Hmmm.. Håller inte riktigt med dig :p
Vad låter bäst.
Precis, jag är ju två år äldre än honom eller
Precis, jag är ju två år äldre än vad han är.
Det är helt korrekt att skriva på båda sätten men jag personligen föredrar det första ;)
Jag är petig, jag vet :D
oskarwallin skrev:jag skulle vilja säga... "Precis, jag är ju två år äldre än vad han är."
jag tycker det ska sättas en 16 eller 15 årsgräns på att köpa levande djur ensam. Men är jag helt ute och Cycklar eller finns det inte en lag om att man inte får ingå i köpavtal när det gäller djur om man är under 18 eller utan målsmans tillåtelse
oskarwallin skrev:jag skulle vilja säga... "Precis, jag är ju två år äldre än vad han är."
jag tycker det ska sättas en 16 eller 15 årsgräns på att köpa levande djur ensam. Men är jag helt ute och Cycklar eller finns det inte en lag om att man inte får ingå i köpavtal när det gäller djur om man är under 18 eller utan målsmans tillåtelse
Katharina skrev:Alla åldrar ska vara tillåtna på ett djurforum, tycker jag.. Vi ska sjutton kunna uppföra oss... Men jag anser fortfarande att det ska sitta en markering på alla som är under 15 år så att vi kan få en chans att vara extra försiktiga med hur vi uttrycker oss eller rättare sagt vad vi förväntar oss att den andra ska förstå.
Katharina skrev:Alla åldrar ska vara tillåtna på ett djurforum, tycker jag.. Vi ska sjutton kunna uppföra oss... Men jag anser fortfarande att det ska sitta en markering på alla som är under 15 år så att vi kan få en chans att vara extra försiktiga med hur vi uttrycker oss eller rättare sagt vad vi förväntar oss att den andra ska förstå. Jag blir ju betydligt mindre ilsken på en 11 åring som har misskött ett djur än vad jag blir på en vuxen.
Katharina skrev:Men jag anser fortfarande att det ska sitta en markering på alla som är under 15 år så att vi kan få en chans att vara extra försiktiga med hur vi uttrycker oss eller rättare sagt vad vi förväntar oss att den andra ska förstå. Jag blir ju betydligt mindre ilsken på en 11 åring som har misskött ett djur än vad jag blir på en vuxen.
Shadow4ever skrev:Tack tack, Jag tror jag vet det mesta nu och så.. :P
Vet inte om det fungerar så här, Men när jag var Moderator på ett annat forum så kunde man låsa trådar, Och det kan man nog här ..?
Aja, Tråden kan låsas nu!
Tack! ;)
3 guppy skrev:11 år och moderator???:confused:
Patrik Steen skrev:Efter som jag själv har barn i den ålder och jobbar på en skola för Låg och mellanstadie barn så kan jag nog detta ämnet rätt så bra tack!!vad som slog mig först var att personen i fråga satte sin ålder inom parantes för att folk ska uppmärksamma det direkt på grund av den låga åldern sånt händer titt som tätt på våra skolor samma system sen visar det sig att det inte är så att det mest är för ett stort skämt internet är en stor sak många som sitter bakom skärmarna.
Och svaret på din fråga så måste jag tyvärr svara Nej det vet dem inte i den grad som personen nämner och utrycker sig det är på dagis nivå som vi brukar säga.