Högtgående Malawi?

#1 - 19 september 2008 17:42
Mitt kar är 70 cm högt och mina malawi går max 50 cm högt. Finns det malawi som går högre? Lite tomt där uppe...
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 19 september 2008 17:52
Välj en art som lever på öppet vatten, eller ännu heller se till att inredningen når upp till vattenytan
#3 - 20 september 2008 05:16
Tack Kjell. Har åxå tänkt på det med att bygga inr ända upp men jag har tyvärr inte så mycket sten. Använder kolsten och det är svårt att hitta stora bitar...
Får helt enkelt kolla om jag hittar någon art som finns på öppet vatten, sen om den går att få tag i är en helt annan fråga...
#4 - 20 september 2008 09:00
Om du har råd med moduler så funkar det bra att bygga med upp till ytan..

Tack Kjell. Har åxå tänkt på det med att bygga inr ända upp men jag har tyvärr inte så mycket sten. Använder kolsten och det är svårt att hitta stora bitar...

Får helt enkelt kolla om jag hittar någon art som finns på öppet vatten, sen om den går att få tag i är en helt annan fråga...
#5 - 21 september 2008 06:11
AORFISH skrev:
Om du har råd med moduler så funkar det bra att bygga med upp till ytan..

Har aldrig använt moduler innan så jag är inte så hemma på sånt...
Menar du att jag ska bygga från botten? Är inte dom väldigt lätta så dom flyter? Isf bör man väl limma?
Låterju som ett bra alternativ då det blir väldigt mycket vikt om man ska bygga 70 cm högt med enbart sten...
#6 - 21 september 2008 10:25
Pseudotropheus sp. "acei" är en fisk som gärna (men inte alltid) går högt i vattnet. :)
#7 - 21 september 2008 10:35
Det är det bästa ja,för att det väger ju inget..Finns många bra trådar om sådant som du kan söka på..

Mvh/Magnus

Har aldrig använt moduler innan så jag är inte så hemma på sånt...

Menar du att jag ska bygga från botten? Är inte dom väldigt lätta så dom flyter? Isf bör man väl limma?

Låterju som ett bra alternativ då det blir väldigt mycket vikt om man ska bygga 70 cm högt med enbart sten...
#8 - 21 september 2008 14:25
Jens A. skrev:
Pseudotropheus sp. "acei" är en fisk som gärna (men inte alltid) går högt i vattnet. :)

Då har jag fått tag i Acei som inte går högt:(
Dom går högst av dom jag har men inte högre än 50 cm...

Annons