Jag som precis börjat använda mej av första-sidan (faktiskt) som ingång tycker högerspalten är ganska bra ssk eftersom den INTE är dold i någon rullgardin. Det är möjligt att jag tycker annorlunda om fem år eller så... vem vet? :confused:
Däremot irriterar jag mej över att första sidan är så lång så att den inte ryms på min skärm. Allt som är undangömt är faktiskt undangömt vare sej det är nedom nedre kanten eller i rullgardiner.
Men jag har förstått att ni gillar snofsiga rullgardiner. ;)
Nja jag vet inte om jag direkt gillar rullgardiner vare sig dom är snofsiga eller inte;). Tyckte själv förövrigt att det var en rätt dålig idé när vi införde den - men gav med mig pga av Christian och andra internetförståsigpåare tyckte att det blev bättre. Dock har väl min åsikt svängt lite och inser att det trots allt ger en fördelar - även om jag fortfrande inte är helt frälst;)
Fördelar med denna förändring
1/ Första sidan blir inte längre så lång vilket du nämner
2/ Nu drar man med sig "högerspalten" hela tiden eftersom de finns i rullgardinen som hänger med överallt - även i forumet och i artbeskrivningarna som är de mest frekvent besökta delarna på Zoopet.