<font size="4">hej, här kommer lite olika frågor som jag skulle vilja ha svar på:</font id="size4">1. Angående Nitritfrågan så har jag precis fått ännu en yngelkull från min ancistrus...dom har nu börjat flytta hemifrån...och jag upptäcker då att antalet yngel snabbt minskar...tror det beror på nitrithalten....rengör/dammsuger nu akvariet nästan varje dag för att undvika fler fiskdöd..undrar vad det kan bero på och vill gärna ha lite tips kanske från andra ancistrus odlare.
2. har en anubias som alltid har varit relativi fri från alger..men nu har det på senaste tiden kommit jättekycket...och tagit upp roten där anubisen sitter och försökt att få bort det med olika svampar...det hjälpte dessvärre inte utan orsakade istället mer skada äm nytta, beroende på att vissa blad fick jack i sig. Vil ha tips på hur man kan få bort algerna som jag tror tillhör nån sorts skäggalger. att ta upp roten med anubisen är inget alternativ då detta gör att massa skit från botten grumlas upp...vilket kan orsaka *se nr1* för stor nitrithalt.
Blir väldigt glad för alla svar!!!!!