Hockey-Vm!

#1 - 5 maj 2008 17:35
Då var hockey-vm igång igen, klart man som gammal hockeyspelare måste kolla fastän just vm som går varje år inte känns så stort längre.
Men hockey är kul och det ska ändå bli intressant och se hur det går i år.

5 insläppta mål mot vitryssarna kändes ju sådär.., och förmatchen mot Usa ska vi inte ens snacka om... Alltid intressant med en hel del unga, relativt okända killar som ska bygga laget. Kan nog gå ganska bra i längden, men jag undrar om Tre kronor har något större att hämta i detta vm...

Såg däremot matchen mellan Kanada och Lettland
igår, Kanada glänste såklart och gjorde några riktigt snygga mål.
Men 7-0 speglar inte riktigt hela matchen, 3-0 i första, 4-0 i andra och 0-0 i tredje. Skotten slutade visst nåt i stil med 36-29 till Kanada.
Tyckte synd om Letterna att de inte kunde få in ett tröstmål på slutet.
De spelade upp sig en hel del ju längre matchen gick, men var ju aldrig i närheten av att hota kanadensarnas ledning, men kanadas målis fick dock göra ett antal svettiga räddningar i tredje.
Spelar Lettland som de gjorde i slutet av matchen så kommer de att krossa Norge i nästa match!!

Ryssland och Tjeckien var en alldeles förträfflig match, som hade det mesta. Många mål även i denna, slutade till slut 6-5... (eller 5-4....) till Ryssarna på övertid.
Ganska rättvist med tanke på att de fick ett solklart mål bortdömt under ordinarie speltid.

Nu skulle jag kolla på Sverige-Frankrike... TJI fick jag!!!
Den går inte förrän 00:45..... (!!!)
Får kolla på Schweiz-Vitryssland sålänge..[B)]

Alla kommentarer osv. (förutom att hockey är tråkigt ;)) är jätte välkomna!
HEJA SVERIGE!!![:-60]
#2 - 5 maj 2008 17:56
Hade oxå tänkt se Sverige-Frankrike... men det går ju inte när man jobbar.

Matchen mot Vitryssland var nästan för spännande (pga. att jag tycker att det är ett lag som svenskarna bara ska vinna över, om inte annat så för att hämnas den där förbenade matchen för ett par år sedan...).

Så jag stämmer in i kören; HEJA SVERIGE!!!
#3 - 5 maj 2008 18:09
Mm...
Vet PRECIS vilken match du menar...[:(!][:-5][:-103][B)]
De ärren sitter djupt!!

Men Fransmännen ska ju inte ha någon chans i alla fall...
HEJA!
#4 - 5 maj 2008 18:17
Sverige-Frankrike går väl annars i morgon bitti tror jag, ligger hemma med lunginflammation så det blir nog reprisen för min del.
#5 - 5 maj 2008 18:39
Jag HAR inte ens TV6 eller Canal + :(
#6 - 5 maj 2008 18:51
Koksalt skrev:
Jag HAR inte ens TV6 eller Canal + :(

Sucks [:(!]
Och följaktligen inte viasat heller...?
#7 - 5 maj 2008 20:13
Ja, tre kronor ser väl på pappret svagare ut än på länge men vi borde komma till kvartsfinal i alla fall...
Guest
#8 - 5 maj 2008 20:33
NIC skrev:
Då var hockey-vm igång igen, HEJA SVERIGE!!!

Heja Finland!!
(en kommentar som alltid går hem)
#9 - 5 maj 2008 21:59
beror ju på vem de möter... ;)
#10 - 5 maj 2008 22:19
Reprisen Sverige-Frankrike går kl 12:00 på viasat 3. (6/5)
Lutar åt den sändningen, måste krypa till kojs nu, orkar inte vara uppe längre. [:-89]
(matchen börjar om 25 min... 00:45)
Räknar med (stor) vinst!!! [:-95]
#11 - 6 maj 2008 01:23
Jag vet vad det blev :D
#12 - 6 maj 2008 07:35
9-0 till sverige :D
#13 - 6 maj 2008 07:54
drd skrev:
9-0 till sverige :D

Det där var inte sjysst...
Maffia666
#14 - 6 maj 2008 08:55
Här har Tre kronor en viktig spelare som kan hålla rent runt målvakten, om de nu får möta Canada eller USA. Han kliver tydligen aldrig undan!!
QUEBEC. 110 kilo Douglas Murray är på väg till VM.
Han har två mål – tacklas och vinna VM-guld.
– Jag gillar att smälla på nordamerikaner. Sedan är Ovechkin alltid kul att köra in i, säger Murray.

" target="_blank">

&feature=related" target="_blank">
&feature=related
#15 - 6 maj 2008 09:03
Maffia666 skrev:
Här har Tre kronor en viktig spelare som kan hålla rent runt målvakten, om de nu får möta Canada eller USA. Han kliver tydligen aldrig undan!!

QUEBEC. 110 kilo Douglas Murray är på väg till VM.

Han har två mål – tacklas och vinna VM-guld.

– Jag gillar att smälla på nordamerikaner. Sedan är Ovechkin alltid kul att köra in i, säger Murray.

" target="_blank">

Hörde att han var på väg, har ingen koll på vem han är..
Men din beskrivning låter ju kanon, vi kan behöva nån med tuffa tag!!! [B)]
Maffia666
#16 - 6 maj 2008 09:10
NIC skrev:
Hörde att han var på väg, har ingen koll på vem han är..

Men din beskrivning låter ju kanon, vi kan behöva nån med tuffa tag!!! [B)]
Japp absolut, och inte som vanligt när transatlanterna kan åka och hacka på våra "stjärnor" och tro att de äger rinken. Har hört talas om han för ett tag sedan, men jag följer NHL väldigt dåligt nu för tiden. Var mer då man hade råd att se på dessa kanaler (piratkort);). Men det ska bli intressant att se vad det är för en typ, och bara att han inte drar på sig en massa onödiga utvisningar.
#17 - 6 maj 2008 09:16
Maffia666 skrev:
Japp absolut, och inte som vanligt när transatlanterna kan åka och hacka på våra "stjärnor" och tro att de äger rinken. Har hört talas om han för ett tag sedan, men jag följer NHL väldigt dåligt nu för tiden. Var mer då man hade råd att se på dessa kanaler (piratkort);). Men det ska bli intressant att se vad det är för en typ, och bara att han inte drar på sig en massa onödiga utvisningar.

Precis som du säger.. Vi kan behöva honom på planen..
Kanadensarna kan ju försöka hacka på honom.....
Kollade lite fighting klipp på youtube med Murray, verkar vara en tuff typ!!
Inte bara för att han är bra på att fajtas, men också för att han verkar vara en fysisk spelare som säkert kan få igång de andra svenskarna att spela mer fysiskt om det skulle behövas.
#18 - 6 maj 2008 10:47
Nu är matchen 6 minuter in i andra perioden och jag måste säga att det är snudd på det sämsta skit jag har sett...!!!
Med detta laget kommer vi ingenstans...!!
Börjar undra om inte drd drog en pendylare med 9-0..........
#19 - 6 maj 2008 12:16
NIC skrev:
Det där var inte sjysst...

Jag tänkte först skriva vad det blev, men just därför lät jag bli :)

Men 9-0 blev det, det blev exakt som jag förutspådde (ja, inte exakt att det skulle bli 9-0), det är det som är skillnaden mellan de bättre och de sämre lagen, visst, även de sämre kan öppna stenhårt, för att försöka schocka motståndarna, men aldrig att de orkar hålla det tempot hela matchen, det är därför de trillar dit i slutet av matcherna.

Men hade vi inte spelat skjortan av Frankrike hade vi inte varit i dåligt sällskap, Finland klarade bara 3-2 mot Norge. Och Tyskland vann över Slovakien! Kanske börjar de sämre lagen skärpa till sig? Tyskland borde ju göra det tycker man, de har ju spelat VM ett tag. Schweiz är ett så´nt lag man inte förväntar sig så mycket av, men som tydligen är bättre än man tror.
#20 - 6 maj 2008 15:56
Micke_A skrev:
Jag tänkte först skriva vad det blev, men just därför lät jag bli :)

Men 9-0 blev det, det blev exakt som jag förutspådde (ja, inte exakt att det skulle bli 9-0), det är det som är skillnaden mellan de bättre och de sämre lagen, visst, även de sämre kan öppna stenhårt, för att försöka schocka motståndarna, men aldrig att de orkar hålla det tempot hela matchen, det är därför de trillar dit i slutet av matcherna.

Men hade vi inte spelat skjortan av Frankrike hade vi inte varit i dåligt sällskap, Finland klarade bara 3-2 mot Norge. Och Tyskland vann över Slovakien! Kanske börjar de sämre lagen skärpa till sig? Tyskland borde ju göra det tycker man, de har ju spelat VM ett tag. Schweiz är ett så´nt lag man inte förväntar sig så mycket av, men som tydligen är bättre än man tror.

Tack för det! ;)
Var tvungen att kolla på hela matchen, trodde inte en sekund på att det verkligen skulle bli 9-0 med det kassa spelet..
3 mål på 10 powerplay eller nåt liknande... Nej, det är skärpning som gäller!
Annars kan de packa väskorna redan nu!

Jaså, bara 3-2 till Finland över Norge... det var rackarns!!
Såg lite på Tyskarnas match, grym målvakt, tog typ allt.
Slovakerna hade inte en chans, konstigt nog får man nog ändå säga.

Ja, Schweiz ska man nog inte helt räkna bort, de har ett par bra spelare!
Men vi BORDE ta de... Men med detta laget så...
HEJA!!! :D
#21 - 6 maj 2008 16:12
Jag tyckte inte Sverige spelade så dåligt, men de blev nog lite tagna på sängen av fransmännens tempo i början, men det tempot kunde de ju som sagt aldrig hålla hela matchen. Jag förstår tränarens svar på vem som ska stå mot Schweiz, Liv! Fem insläppta mål mot Vitryssland känns ju sådär, som tur var läckte deras målvakt lika mycket.

Har i alla fall skaffat Viasat Sport nu, så man får se även de matcher som inte går på TV6 :)
#22 - 6 maj 2008 16:29
Micke_A skrev:
Jag tyckte inte Sverige spelade så dåligt, men de blev nog lite tagna på sängen av fransmännens tempo i början, men det tempot kunde de ju som sagt aldrig hålla hela matchen. Jag förstår tränarens svar på vem som ska stå mot Schweiz, Liv! Fem insläppta mål mot Vitryssland känns ju sådär, som tur var läckte deras målvakt lika mycket.

Har i alla fall skaffat Viasat Sport nu, så man får se även de matcher som inte går på TV6 :)

Jag tyckte inte fransmännen spelade bra, jag tyckte svenskarna spelade uselt!
Med alla de utvisningarna fransoserna fick och allt... Nej, jag tyckte inte att 9-0 övertygade alls förutom att de blev gjorda på kort tid, (stod 0-0 in i halva matchen) jag säger det igen, det blir tufft mot de stora grabbarna med sånt spel...[B)]
#23 - 6 maj 2008 17:36
Tja, Frankrike spelade kanske inte så bra, men de for omkring som skållade råttor i början, vilket säkert förvirrade svenskarna en del. Jag tyckte svenskarnas powerplay var ok, men de hade svårt att få in pucken.

Det står 1-0 i matchen Ryssland - Danmark efter första perioden, och ett danskt 1-1 var inte så långt borta på slutet :)
#24 - 6 maj 2008 17:40
Micke_A skrev:
Tja, Frankrike spelade kanske inte så bra, men de for omkring som skållade råttor i början, vilket säkert förvirrade svenskarna en del. Jag tyckte svenskarnas powerplay var ok, men de hade svårt att få in pucken.

Det står 1-0 i matchen Ryssland - Danmark efter första perioden, och ett danskt 1-1 var inte så långt borta på slutet :)

Där ser man... danskarna brukar ju inte vara något..
men ryssarna kommer mala sönder dom.
Bilagor:
#25 - 6 maj 2008 17:44
NIC skrev:
Där ser man... danskarna brukar ju inte vara något..

men ryssarna kommer mala sönder dom.

Tja, danskarna spelade ju 3-3 mot Kanada för några år se´n. Och Finland spelade ju bara 3-2 mot Norge, så allt är möjligt :)
#26 - 6 maj 2008 17:52
Micke_A skrev:
Tja, danskarna spelade ju 3-3 mot Kanada för några år se´n. Och Finland spelade ju bara 3-2 mot Norge, så allt är möjligt :)

Sant, det verkar som att allt kan hända detta året...
#27 - 7 maj 2008 09:25
Då tar vi oss an Schweiz idag, får hoppas på bra spel.
Schweiz har några riktigt vassa spelare så det gäller att inte stå och sova.
Hoppas inte svenska spelet blir en repris av första halvan av Frankrikematchen bara...
HEJA!!!
#28 - 7 maj 2008 16:56
Snart nersläpp!
Vågar vi gissa på 5-2 till kronorna...? [:-15]
HEJA!!!
#29 - 7 maj 2008 17:37
NIC skrev:
Snart nersläpp!

Vågar vi gissa på 5-2 till kronorna...? [:-15]

HEJA!!!

I så fall får inte Schweiz göra fler mål, och Sverige måste göra 4 :rolleyes: (matten får ni göra själva)

Matchen ser inte ut som om Schweiz leder, de slår mest en massa icingpuckar hela tiden, men Sverige är j-kligt slarviga i försvarsspelet, båda Schweiz mål kändes rätt billiga.
#30 - 7 maj 2008 17:45
Micke_A skrev:
I så fall får inte Schweiz göra fler mål, och Sverige måste göra 4 :rolleyes: (matten får ni göra själva)

Matchen ser inte ut som om Schweiz leder, de slår mest en massa icingpuckar hela tiden, men Sverige är j-kligt slarviga i försvarsspelet, båda Schweiz mål kändes rätt billiga.

De har gjort mål på våra misstag. Slarv och dravel.
Inte jätte övertygande spel direkt från sverige.., trots att de försöker, kommer inte riktigt in på mål.
Men ojojoj vad mycket icing puckar........ [|)]
Väntar bara på svenska misstag annars gör de inget.
De känner de ju såklart, kanske svårt att spela med det i huvet..
Men det ska de klara!
HEJA!!!
#31 - 7 maj 2008 17:48
Ja, de bör klara av det här [:-51]
#32 - 7 maj 2008 18:42
Micke_A skrev:
Ja, de bör klara av det här [:-51]

Hoppas ju såklart på det men då måste man börja hjälpa varandra, funkar inte att forechecka en och en... Har kommit lite närmare mål men det räcker inte, måste jobba ihop som ett lag och backa upp varandra!
Schweizarna fortsätter att avvakta och slänger mest i väg puckarna, vill nog bara få tiden att gå.
Men Sverige SKA klara av detta!!! Med en så pass ostabil målis som Hiller ska det väl kunna gå att få in ett par puckar...[:-51][:-51][:-51][:-51][:-51]!!!
Såklart lätt att sitta i soffan och coacha men å andra sidan så är det ju de som är experterna...:D
HEJA!!!
#33 - 7 maj 2008 18:47
Hehe, ja, de ska ju kunna det här. Vad som slår mig är att de skjuter för lite, klart det inte blir mål då.
#34 - 7 maj 2008 19:24
Blää säger jag bara. Men 2-3 i alla fall.
#35 - 7 maj 2008 20:25
Micke_A skrev:
Blää säger jag bara. Men 2-3 i alla fall.

Piss, kass, skit osv..!!! [:-115][:-5][:-27][:-103][:-105]
Man vill tydligen inte vinna matchen.., var inte ens i närheten fastän vi måste haft högst puckinnehav.[:-51] Skit också! Men nu är det nya tag mot danskarna i morgon, det kommer vara ett grymt revanschsuget Sverige! Har väldigt svårt att se danskarna som ett hot men... [?]
Oh, btw 2-4 faktiskt...[B)]
#36 - 7 maj 2008 20:29
Jo, jag vet att det blev 2-4, men det stod 2-3 när jag skrev det :p

Hur som helst, Schweizarnas mål kom till av svenskt slarv, och svenskarna sköt knappt, och åkte nästan aldrig in framför mål. Då vinner man inga matcher.
#37 - 7 maj 2008 20:31
Micke_A skrev:
Jo, jag vet att det blev 2-4, men det stod 2-3 när jag skrev det :p

Hur som helst, Schweizarnas mål kom till av svenskt slarv, och svenskarna sköt knappt, och åkte nästan aldrig in framför mål. Då vinner man inga matcher.

Håller med dig helt och hållet! Och anföll dessutom en och en...:mad:
#38 - 7 maj 2008 20:37
Nej, de ska helt klart kunna betydligt bättre.

Men men, oavsett hur det går i år, och senare, så är Sverige det hittills enda, och kanske för alltid, det enda lag som har vunnit VM och OS precis efter varandra.
Guest
#39 - 7 maj 2008 20:38
Hur går det för Finland då? ;)
#40 - 7 maj 2008 20:40
Anettejt skrev:

3-2 till Finland just nu :)
#41 - 7 maj 2008 20:41
Micke_A skrev:

Men men, oavsett hur det går i år, och senare, så är Sverige det hittills enda, och kanske för alltid, det enda lag som har vunnit VM och OS precis efter varandra.

Det finns ju den vågen att rida på :)
En bedrift som heter duga!!! :D
Guest
#42 - 7 maj 2008 20:46
Micke_A skrev:

Tack vare Foppa! :)
(jag intalar mig alltid det iallafall)
#43 - 7 maj 2008 20:46
Anettejt skrev:

Det var ett väldigt tjat om Finland ;)
Finlands sak är INTE vår sak :p
Guest
#44 - 7 maj 2008 20:48
NIC skrev:
Det var ett väldigt tjat om Finland ;)

Finlands sak är INTE vår sak :p

Jag hoppas du begriper att jag tjatar bara för att strö salt i såren...;)
#45 - 7 maj 2008 20:54
Anettejt skrev:
Jag hoppas du begriper att jag tjatar bara för att strö salt i såren...;)

I hear you [;)][:-26]
#46 - 7 maj 2008 20:56
Anettejt skrev:
Tack vare Foppa! :)

(jag intalar mig alltid det iallafall)

Ja, Foppa, Sundin, (Lidström?) och de andra stora grabbarna.
[8D]
#47 - 7 maj 2008 20:57
Sluta bråka nu :p

Nu ska jag ägna mig lite mer åt hockeyn :)
#48 - 7 maj 2008 21:00
Hehe, Kan ju alltid hoppas på att finnarna blev klämda, muahaha...[:I]
Guest
#49 - 7 maj 2008 21:00
Micke_A skrev:
Sluta bråka nu :p

Nu ska jag ägna mig lite mer åt hockeyn :)

Vi bråkar inte!
Glöm inte bort att hejja på Finland bara! ;)
#50 - 7 maj 2008 21:01
Än så länge leder de med 3-2, finnarna alltså.
#51 - 7 maj 2008 21:03
Anettejt skrev:
Vi bråkar inte!

Glöm inte bort att hejja på Finland bara! ;)

Precis, vi e ju skåningar, vi håller ihop:D
(sålänge Sverige å Finland inte möts...)
QardinalE
#52 - 7 maj 2008 21:10
Ok, måste ställa en dum;)fråga vilken kanal går Finlandsmatchen på?
Spelar Sverige senare ikväll?:)
Bilagor:
#53 - 7 maj 2008 21:14
QardinalE skrev:
Ok, måste ställa en dum;)fråga vilken kanal går Finlandsmatchen på?

Spelar Sverige senare ikväll?:)

Reprisen Sverige-Schweiz går nu nån gång på nån av viasat kanalerna.
23;30 eller nåt sånt..
(men gör dig själv en tjänst-kolla inte!!!)[B)]
QardinalE
#54 - 7 maj 2008 21:19
NIC skrev:
Reprisen Sverige-Schweiz går nu nån gång på nån av viasat kanalerna.

23;30 eller nåt sånt..

(men gör dig själv en tjänst-kolla inte!!!)[B)]

Ok, sparar väl in den tiden då :),om det inte är lönt att titta:(. Får man väl hänga på Zoopet istället;).
Men vilken kanal sänder direktsändning av Sveriges matcher?:)
Guest
#55 - 7 maj 2008 21:29
NIC skrev:
Precis, vi e ju skåningar, vi håller ihop:D

(sålänge Sverige å Finland inte möts...)

Ja! :)
Däremot hatar jag när Sverige möter Finland, blir lite kluven då.
Håller givetvis på Sverige, landet där jag bor, men gråter heller inte när det går bra för Finland.
QardinalE
#56 - 7 maj 2008 21:32
Anettejt skrev:
Ja! :)

Däremot hatar jag när Sverige möter Finland, blir lite kluven då.

Håller givetvis på Sverige, landet där jag bor, men gråter heller inte när det går bra för Finland.

Och varför gråter du över grannlandet i öster:confused:?
Guest
#57 - 7 maj 2008 21:33
QardinalE skrev:
Och varför gråter du över grannlandet i öster:confused:?

Jag gråter ju inte!! Men jag förstår vad du menar.
*Stolta finska rötter*
QardinalE
#58 - 7 maj 2008 21:41
Ok, insåg efter jag skickat att jag missförstått sorry[:o]. Så du har dina rötter där, gamla rötter eller eller du själv:). Måste låta härligt isåfall skånsk dialekt med finsk brytning;).
Skämt åsido vet du vilken kanal som direktsänder Sveriges matcher.
Guest
#59 - 7 maj 2008 21:51
TV6 direktsänder sveriges matcher.

Sveriges landslag i år är ju ett skämt....man skäms ju över dessa matcher, nä längre än kvarten kommer inte detta lag om det inte blir en skärpning.
QardinalE
#60 - 7 maj 2008 21:59
Lutt skrev:

Sveriges landslag i år är ju ett skämt....man skäms ju över dessa matcher, nä längre än kvarten kommer inte detta lag om det inte blir en skärpning.

Tack för infon Lutt, fantastiskt det är en kanal jag har:), men i övrigt så lät det ju inte lovande för årets VM med andra ord.
#61 - 8 maj 2008 07:19
Lutt skrev:

Lutt har helt rätt!
Det går inte att drälla med pucken som ett pojklag.
Detta är vm, inte tv-pucken!
Det kommer de märka på allvar när/om de får möta ryssarna, kanada, usa eller tjeckien... [B)]
Kjell Fohrman
Administrator
#62 - 8 maj 2008 07:27
NIC skrev:
Lutt har helt rätt!

Det kommer de märka på allvar när/om de får möta ryssarna, kanada, usa eller tjeckien... [B)]

Detta är väl närmare TV-pucken än VM;)
Alla spelare som spelar i bra lag spelar ju inte - så vem bryr sig:p
#63 - 8 maj 2008 08:49
Detta är väl närmare TV-pucken än VM;)

Alla spelare som spelar i bra lag spelar ju inte - så vem bryr sig:p

Det är ju lite missvisande med Vm när inte proffsen är med, visst.
Men att inte bry sig för den sakens skull är en annan sak... ;)
#64 - 8 maj 2008 09:01
hockylandslaget kommer att åka på sån storsmörj..
#65 - 8 maj 2008 09:03
Gaffel skrev:
hockylandslaget kommer att åka på sån storsmörj..

Japp!
Men inte mot danskarna hoppas jag för allt i världen... [:o]
#66 - 8 maj 2008 09:57
Vi er røde, vi er hvide...
#67 - 8 maj 2008 09:58
Gaffel skrev:
Vi er røde, vi er hvide...

... vi står sammen...
Kjell Fohrman
Administrator
#68 - 8 maj 2008 12:18
NIC skrev:
Det är ju lite missvisande med Vm när inte proffsen är med, visst.

Men att inte bry sig för den sakens skull är en annan sak... ;)

Visst bryr jag mig - precis lika mycket som hur det går för Knäckeboda och Fjantihåla i division 14 i fotboll:p
#69 - 8 maj 2008 12:44
Ja.. Hur går det för Knäckeboda, kommer dom att sätta upp ett högt stängsel på kortsidan ut mot stora landsvägen så att matcherna slipper spelas på tvären eller gick dom back på bingon?
Kjell Fohrman
Administrator
#70 - 8 maj 2008 12:50
Gaffel skrev:
Ja.. Hur går det för Knäckeboda, kommer dom att sätta upp ett högt stängsel på kortsidan ut mot stora landsvägen så att matcherna slipper spelas på tvären eller gick dom back på bingon?

Nej dom tar efter ishockeyn och spelar också på liten plan så dom inte blir så trötta[:o]
#71 - 8 maj 2008 14:53
- Mycket kan man tycka om Tre Kronor. Men det gör inte jag. Jag bara inser att sommaren står för dörren. För övrigt anser jag att ishockey skall spelas på vintern och fotboll på sommaren.
Guest
#72 - 8 maj 2008 15:21
NIC skrev:
Lutt har helt rätt!

Ja dom lag vi har mött hitills är ju i stort sätt B-VM lag. Danmark skall vi slå annars är det värre än förnedring.

Sen fattar jag inte det som Håkan södergren sa:
"Det var synd att vi inte fick möta Tjeckien"

Jag säger det var tur att vi inte fick möta Tjeckien, men iofs då hade vi fått se hur dåliga fjollkronorna är.

Vi får se om lunkan i mål kan ge de andra spelarna mer självförtroende.

Olof: Mjo det är sommar snart men hockey är underhållning...kolla bara på NHL där spelas finalen i juni:p
#73 - 8 maj 2008 15:47
Nääee, sluta dissa VM nu! det var väl en tråd för de som är engagerade i VM?
En hel del av världens bästa hockeyspelare är med i detta VM, det gäller i o för sig inte tre kronor, hittills. VM består dock av fler lag och många är väldigt kompetenta, Ryssland, Tjeckien och inte minst Finland har fått ihop intressanta lag.

Tre kronor tror jag vaknar opp varefter här, de har börjat riktigt risigt förr för att i slutänden innebära VM-Guld men det kanske jag inte tror denna gången men jag tror de kommer att göra en godkänd insats o kanske bronsmatch.

Det enda som är tråkigt med VM är de som sänder evenemanget, reklamfascism på hög nivå. Sedan gör det så ont att jag inte har viasat sport så jag kan se de finska leijonen i gruppspelet.

Mitt tips: Ryssland eller Tjeckien tar hem det och Finland återigen silvermedaljörer, alltså tror jag inte på final mellan ryssland - tjeckien.

Mvh Jari
#74 - 8 maj 2008 15:50
Det Södergren menade med att det var synd att vi inte fick möta Tjeckien, var förmodligen att då hade vi vunnit. Mot Schweiz alltså. Att vi nu får ett "bättre" motstånd (Danmark) är ju för att vi förlorade mot Schweiz.

Men Danmark ska inte räknas ut, som jag skrev förut, för några år se´n spelade ju Danmark oavgjort mot Kanada. Och det här VM:et ser ju lite annorlunda ut än vi är vana, Finland spelade bara 3-2 mot Norge, som i sin tur slog Tyskland med 3-2, som i sin tur slog Slovakien med 4-2 (om jag minns rätt). Vi spelade 6-5 mot Vitryssland, och 9-0 mot Frankrike, som inte fick så mycket däng av Vitryssland, tror jag att det var.
Guest
#75 - 8 maj 2008 16:28
Micke_A skrev:
Det Södergren menade med att det var synd att vi inte fick möta Tjeckien, var förmodligen att då hade vi vunnit. Mot Schweiz alltså. Att vi nu får ett "bättre" motstånd (Danmark) är ju för att vi förlorade mot Schweiz.

Men Danmark ska inte räknas ut, som jag skrev förut, för några år se´n spelade ju Danmark oavgjort mot Kanada. Och det här VM:et ser ju lite annorlunda ut än vi är vana, Finland spelade bara 3-2 mot Norge, som i sin tur slog Tyskland med 3-2, som i sin tur slog Slovakien med 4-2 (om jag minns rätt). Vi spelade 6-5 mot Vitryssland, och 9-0 mot Frankrike, som inte fick så mycket däng av Vitryssland, tror jag att det var.

Det är en hedersmatch vi får bara inte förlora mot Danmark.

Kryssade inte finland mot norge:confused:

Bara för vi möter Danmark betyder inte att det är "bättre" vi får sämre poäng med oss, pga att vi förlorade mot alpgetterna som är i nästan samma klass som Danmark.

Danmark är en underdog de har varit och nosat flera ggr och om ja inte minns helt fel hade vi lite problem mot dom sist....
#76 - 8 maj 2008 17:32
Har blaskorna och text-TV fel, eller går inte Sverige-Danmark på TV6?
Kjell Fohrman
Administrator
#77 - 8 maj 2008 17:36
jarinen skrev:

En hel del av världens bästa hockeyspelare är med i detta VM, det gäller i o för sig inte tre kronor, hittills. VM består dock av fler lag och många är väldigt kompetenta, Ryssland, Tjeckien och inte minst Finland har fått ihop intressanta lag.

Mvh Jari

Ja självklart nu är ju blåbären utslagna och bara topplag kvar, som Schweiz, Danmark och Norge.
Tror att Kanada vinner
#78 - 8 maj 2008 18:23
Kunde vara härligt med en final mellan norge och schweiz.. ..lol

Annars minns jag bara dom gamla godingarna som Salmings bakåtåkning mot tom svensk kasse som ensam försvarare (mot vem det nu var dom mötte) och i skottögonblicket slänger Börje sig platt på isen och kör en spread-eagle vilt stirrandes döden i vitögat och (som jag minns det) räddar givet mål..

Annat än små kronorna det som mest verkar bestå av en samling frisörelever..
Guest
#79 - 8 maj 2008 18:30
Micke_A skrev:
Har blaskorna och text-TV fel, eller går inte Sverige-Danmark på TV6?

Idioterna canal+ verkar sända den, iaf står det 20:30 Hockey
#80 - 8 maj 2008 18:31
jarinen skrev:

Tre kronor tror jag vaknar opp varefter här, de har börjat riktigt risigt förr för att i slutänden innebära VM-Guld men det kanske jag inte tror denna gången men jag tror de kommer att göra en godkänd insats o kanske bronsmatch.

Det enda som är tråkigt med VM är de som sänder evenemanget, reklamfascism på hög nivå. Sedan gör det så ont att jag inte har viasat sport så jag kan se de finska leijonen i gruppspelet.

Mitt tips: Ryssland eller Tjeckien tar hem det och Finland återigen silvermedaljörer, alltså tror jag inte på final mellan ryssland - tjeckien.

Mvh Jari

Japp!
Lite förvånad att den som dissar är han som brukar ta bort inlägg som inte rör ämnet... ;)
Håller med om reklamavbrotten, [:(!] blir vansinnig på skiten!!!

Nedsläpp om en halvtimme!
Som någon sa, detta är en hedersmatch. Kan bara inte förlora mot danskarna...
Ska bli kul att se Dougy Murray på isen.
Själv tror jag på Ryssland och Kanada i finalen.
Har dock inte sett finnarna eller Usa spela. Usa verkar vassa.
Måtte vi bara vinna stort över danskarna... 5-0 eller nåt, minst!!
HEJA!!!
Guest
#81 - 8 maj 2008 18:31
Ja självklart nu är ju blåbären utslagna och bara topplag kvar, som Schweiz, Danmark och Norge.

Tror att Kanada vinner

Tjeckien vinner;) men hoppas på det hopplösa Sverige
#82 - 8 maj 2008 18:38
- Ok! Junior-VM som sändes tidigare i år var en riktig höjdare! Där var det verkligen lirare som gick in med hjärta och stolthet. Då var man bänkad framför TV:n. Vilken spänning! Vilken dramatik! Jösses. Så skall hockey vara.

Annat det än dagens Tre Kronor! Anledningen till att jag "dissar" dem är bland annat:

- Betalade för fyra biljetter träningsmatch i Västerås! Sverige - Slovakien. Ett totalt håglöst Sverige blev förnedrade. Förlorade stort.

- Sweden Hockey Games. Betalade fyra biljetter för att se Sverige - Finland. Ett håglöst och inkompetent spelande Sverige fick stryk mot ett sällan skådat svagt Finland!

Spelarnas inställning var skandalöst dålig. Drar man på sig landslagströjan skall det JÄVLAR i mitt skal kämpas för fäderneslandet, stoltheten, och hela jädra befolkningen.

TRE KRONOR skall inte bara fungera som en skyltplats för kåta spelaragenter som vill sälja sina produkter till Österike, Quatar, Borneo, Piteå eller annorstädes där de kan inhösta feta bonusar.

Lite jädra tacksamhet borde spelare visa. Ta nu bara detta med alla spelare från NHL som tackar nej! Va VA! VA! Pinsamt. Det går bra att fisa runt på isen halvskadad för att dra in sina feta löner - men - när det gäller att representera OSS eller LANDET som en gång stod för deras fostran/utbildning - då bangar man!

Jag satt en stund och tittade på senaste matchen. Insåg till min förfäran att jag inte kände igen 50% av spelarna! Var kom de ifrån! Upplands Väsby! Brynäs! Norge! Inte en aning.

..det var bättre förr....
Guest
#83 - 8 maj 2008 18:40
vad är det här...hockey på TV6....j*vla tablå
#84 - 8 maj 2008 18:41
- Ok! Junior-VM som sändes tidigare i år var en riktig höjdare! Där var det verkligen lirare som gick in med hjärta och stolthet. Då var man bänkad framför TV:n. Vilken spänning! Vilken dramatik! Jösses. Så skall hockey vara.

Annat det än dagens Tre Kronor! Anledningen till att jag "dissar" dem är bland annat:

- Betalade för fyra biljetter träningsmatch i Västerås! Sverige - Slovakien. Ett totalt håglöst Sverige blev förnedrade. Förlorade stort.

- Sweden Hockey Games. Betalade fyra biljetter för att se Sverige - Finland. Ett håglöst och inkompetent spelande Sverige fick stryk mot ett sällan skådat svagt Finland!

Spelarnas inställning var skandalöst dålig. Drar man på sig landslagströjan skall det JÄVLAR i mitt skal kämpas för fäderneslandet, stoltheten, och hela jädra befolkningen.

TRE KRONOR skall inte bara fungera som en skyltplats för kåta spelaragenter som vill sälja sina produkter till Österika, Quatar, Borneo, Piteå eller annorstädes där de kan inhösta feta bonusar.

Lite jädra tacksamhet borde spelare visa. Ta nu bara detta med alla spelare från NHL som tackar nej! Va VA! VA! Pinsamt. Det går bra att fisa runt på isen halvskadad för att dra in sina feta löner - men - när det gäller att representera OSS eller LANDET som en gång stod för deras fostran/utbildning - då bangar man!

Jag satt en stund och tittade på senaste matchen. Insåg till min förfäran att jag inte kände igen 50% av spelarna! Var kom de ifrån! Upplands Väsby! Brynäs! Norge! Inte en aning.

..det var bättre förr....

Den "dissningen" satt som en god lårkaka till kaffet! :D
#85 - 8 maj 2008 18:42
NIC skrev:
Den "dissningen" satt som en god lårkaka till kaffet! :D

- Hahaha!
#86 - 8 maj 2008 18:44
- Skrattar fortfarande :)
#87 - 8 maj 2008 18:53
Lutt skrev:
vad är det här...hockey på TV6....j*vla tablå

Går den på TV6, eller har tablån rätt?
Maffia666
#88 - 8 maj 2008 18:54
Lutt skrev:
Idioterna canal+ verkar sända den, iaf står det 20:30 Hockey
Nej det är Viasat sport3 eller va fan de va som sänder, inte TV6. Tror det är NHL hockey på Canal+ då den tiden. Skit kan inte se matchen, har bara TV6.
#89 - 8 maj 2008 18:58
Går den inte på TV6 så får de skärpa sig, det är ju Sverige som spelar.

Och angående reklamen... Glocalnet har dels inte förstått att det är deras priser som ska vara låga, inte de själva, som de säger i reklamen, men de har överträffat sig själva när de bryter för reklam, för att säga att... Det är lågt att bryta matchen för reklam :rolleyes:

Ska i och för sig inte svära på att den reklamen går under själva perioderna, men det gör den säkert.
#90 - 8 maj 2008 19:01
Men den går på TV6 :D
Maffia666
#91 - 8 maj 2008 19:04
Micke_A skrev:
Men den går på TV6 :D
Japp såg det:D:D:D
#92 - 8 maj 2008 19:13
Tänkte just säga 3-0 :) Menar 4-0, nej 5-0, nej 6-0, nej 7-0, nej 8-0.

8-1, neeej, nu förlorar vi :p

Försöker göra en grön smiley, men det blir bara :d av nå´n anledning.
Guest
#93 - 8 maj 2008 19:26
Jag sa ju TV6 sen....vilken snackis det blev haha....TV6 visade xXx för mig istället, de falska kvalstrerna
#94 - 8 maj 2008 19:31
Lutt skrev:
Jag sa ju TV6 sen....vilken snackis det blev haha....TV6 visade xXx för mig istället, de falska kvalstrerna

Hmm, har du inte samma TV6? Här är det hockey i alla fall :p Men det står xXx i tablån.
Guest
#95 - 8 maj 2008 19:37
Micke_A skrev:
Hmm, har du inte samma TV6? Här är det hockey i alla fall :p Men det står xXx i tablån.

mjo var lite otydlig stod xXx i tablån....men nu är det 2-0.

Danskjävlar som ernst-hugo järegård hade sagt:D
Kjell Fohrman
Administrator
#96 - 8 maj 2008 20:51
[quote=Olof Loklint;1139594. Ta nu bara detta med alla spelare från NHL som tackar nej! Va VA! VA! Pinsamt. Det går bra att fisa runt på isen halvskadad för att dra in sina feta löner - men - när det gäller att representera OSS eller LANDET som en gång stod för deras fostran/utbildning - då bangar man!..[/quote]
Som sagt - hade VM haft någon dignitet så hade de säkert ställt upp. Nu är det ju en turnering av noll intresse förutom för de som tjänar pengar på turneringen genom att arrangera dessa ständigt återkommande meningslösa turneringar där en seger är glömd efter 10 sekunder.
Spela VM var fjärde år och se till att ALLA kan och får vara med då kan det bli intressant.
Guest
#97 - 8 maj 2008 21:01
Som sagt - hade VM haft någon dignitet så hade de säkert ställt upp. Nu är det ju en turnering av noll intresse förutom för de som tjänar pengar på turneringen genom att arrangera dessa ständigt återkommande meningslösa turneringar där en seger är glömd efter 10 sekunder.

Spela VM var fjärde år och se till att ALLA kan och får vara med då kan det bli intressant.

Det är väl det som är för lite idag, att ställa upp för sitt land, kolla på ryssland....det är för lite go i svenska stjärnor, överbetalda latmaskar.
Kjell Fohrman
Administrator
#98 - 8 maj 2008 21:07
Lutt skrev:
Det är väl det som är för lite idag, att ställa upp för sitt land, kolla på ryssland....det är för lite go i svenska stjärnor, överbetalda latmaskar.

VM är till för att IHF skall dra in en massa kulor - det har inte något att göra med att man spelar för sitt land längre.
#99 - 8 maj 2008 21:08

Nu är du lite väl subjektiv, visst finns det intresse för turneringen, speciellt bland hockeyintresserade. Det är bara kolla när tre kronor vinner turneringen och sergels torg o grejer. Ett av de folkkäraste landslagen. Dock inte i motgång ;)

Mvh Jari
Guest
#100 - 8 maj 2008 21:11
VM är till för att IHF skall dra in en massa kulor - det har inte något att göra med att man spelar för sitt land längre.

Det är väl ändå PR för sitt land om man vunnit VM
#101 - 8 maj 2008 21:46
Kanada - Norge 2-1!
Guest
#102 - 8 maj 2008 21:49
Micke_A skrev:
Kanada - Norge 2-1!

verkar som att norge spelar svår checkinghockey...har dock inte sätt deras spel men om nån som har sätt norge spela, är det så?
#103 - 8 maj 2008 22:17
Micke_A skrev:
Kanada - Norge 2-1!

Och det satt lååångt inne!!! 2-1 när det var typ 4 minuter kvar..:confused:
8-1 satt fint, bättre sammanhållning i spelet och mycket skott.
#104 - 8 maj 2008 22:20
Synd att Norge inte höll ut. Kul när lag skräller, om de inte gör det mot Sverige :p
#105 - 8 maj 2008 22:21
Micke_A skrev:
Synd att Norge inte höll ut. Kul när lag skräller, om de inte gör det mot Sverige :p

Du är en klok man :p
#106 - 8 maj 2008 22:30
NIC skrev:
Du är en klok man :p

Ja, och jorden är platt :p
#107 - 8 maj 2008 22:31
Micke_A skrev:
Ja, och jorden är platt :p

Är den :confused:
#108 - 8 maj 2008 22:46
NIC skrev:
Är den :confused:

Ja, om jag är klok :p
Guest
#109 - 8 maj 2008 23:25
Hur gick det för Finland då? ;)
#110 - 9 maj 2008 06:48
Anettejt skrev:

Vad är Finland?
Hehe.. Vet faktiskt inte, har inte sett de spela.. [B)]
#111 - 9 maj 2008 18:29
Anettejt skrev:

Finland - Lettland 2-1, ungefär lika "övertygande" som deras 3-2 mot Norge :p
#112 - 9 maj 2008 19:38
Micke_A skrev:
Finland - Lettland 2-1, ungefär lika "övertygande" som deras 3-2 mot Norge :p

Jo, lite mer övertygande än 2-4 mot schweiz, de har tappat en poäng hittills, kanske har de lärt sig att inte "spilla all rom" i grundspelet.;)

Huvudsaken de vinner, stilpoäng tillhör konståkningen :p

Mvh Jari
#113 - 9 maj 2008 19:45
- Kul match! Vitryssland mot Ryssland. Så skall det vara. Full fart, ingen tanke,ingen strategi, bara köra. Ryssland är idag långt ifrån sina fornstora dagara. Jösses vad med lirare de har,men, de har ju inget LAG!
Maffia666
#114 - 10 maj 2008 12:16
Okej då är det Ryssens tur att smaka på svenskt stål ikväll, får vi hoppas. Synd med Kenny Jönsson, att ryggen ska krångla. Det behövs verkligen en fullt frisk kenny. Ja ser man på Belarus matchen mot Ryssland så verkar de ju mänskliga, trots Rysslands många kanon spelare.
#115 - 10 maj 2008 19:22
Maffia666 skrev:
Okej då är det Ryssens tur att smaka på svenskt stål ikväll, får vi hoppas. Synd med Kenny Jönsson, att ryggen ska krångla. Det behövs verkligen en fullt frisk kenny. Ja ser man på Belarus matchen mot Ryssland så verkar de ju mänskliga, trots Rysslands många kanon spelare.

- Hoppas det blir en het match! Skall titta denna gång tänkte jag. Men blir det bandysvängar istället för tacklingar surnar jag snabbt. Nu har vi ju fått in en 110-kilosbiff till back. Hoppas han får tackla. Annars är ju tendensen den att om en stor spelare tacklar en liten så blir den store spelaren anklagad för "farligt spel" eller annat nonsens.

Nej! Låt pojkarna tacklas så sargen bågnar och axlar far ur led. Det är hockey det!
Maffia666
#116 - 10 maj 2008 19:35
- Hoppas det blir en het match! Skall titta denna gång tänkte jag. Men blir det bandysvängar istället för tacklingar surnar jag snabbt. Nu har vi ju fått in en 110-kilosbiff till back. Hoppas han får tackla. Annars är ju tendensen den att om en stor spelare tacklar en liten så blir den store spelaren anklagad för "farligt spel" eller annat nonsens.

Nej! Låt pojkarna tacklas så sargen bågnar och axlar far ur led. Det är hockey det!

Han kommer att smälla på Ryssarna som vågar sig i närheten av honom, men visst är de som du säger att stora killar har det emot sig och åker ut för att de är stora. Vi hade en förut som var hatad av sina motspelare nämligen Ulf Samuelson som verkligen kunde reta Gaffel feber;), förlåt det blev fel jag menade givetvis gallfeber på sina motståndare. Hoppas oxå på en rolig match.
#117 - 10 maj 2008 19:40
- Hoppas det blir en het match! Skall titta denna gång tänkte jag.

När börjar den?
Maffia666
#118 - 10 maj 2008 19:47
A C-son skrev:
När börjar den?
Sändningen börjar 22:00 och matchen 22:30 tror jag.
#119 - 10 maj 2008 19:54
Maffia666 skrev:
Sändningen börjar 22:00 och matchen 22:30 tror jag.

Tack, kanske får göra ett undantag ikväll då och titta på hockey...
Maffia666
#120 - 10 maj 2008 20:00
A C-son skrev:
Tack, kanske får göra ett undantag ikväll då och titta på hockey...
Japp gör det och håll kol på nr 2 i Sverige för där kommer det att smälla:D:D:D:D.
#121 - 10 maj 2008 20:43
1-0 :D

Och Glocalnet förnekar sig inte, bryter matchen för att säga att det är lågt att bryta matchen för reklam.
#122 - 10 maj 2008 20:51
Maffia666 skrev:
Japp gör det och håll kol på nr 2 i Sverige för där kommer det att smälla:D:D:D:D.

Tja, det var inte länge man behövde hålla koll på nr2...[:o]
#123 - 10 maj 2008 20:54
Maffia666 skrev:
Han kommer att smälla på Ryssarna som vågar sig i närheten av honom, men visst är de som du säger att stora killar har det emot sig och åker ut för att de är stora. Vi hade en förut som var hatad av sina motspelare nämligen Ulf Samuelson som verkligen kunde reta Gaffel feber;), förlåt det blev fel jag menade givetvis gallfeber på sina motståndare. Hoppas oxå på en rolig match.

En annan som kunde reta gallfeber på motståndare var Esa Tikkanen, Finland & Edmonton Oilers.... ingen förstod vad han sa, inte ens lagkamraterna - men han fick vem som helst ur balans ändå. :p.. såg det t o m live en gång (träningsmatch Finland-Sverige i början av 90-talet).
#124 - 10 maj 2008 20:56
Kul match just nu btw. Tänk att få se svenskar slåss, trodde det var olagligt eller nåt :D[B)]:D
#125 - 10 maj 2008 20:59
Nu är ryssarna arga, hoppas svenskarna kan hålla huvudet kallt och utnyttja det.

Onödigt bara när det blir så tufft spel att spelare blir skadade.
#126 - 10 maj 2008 21:17
Micke_A skrev:
Nu är ryssarna arga, hoppas svenskarna kan hålla huvudet kallt och utnyttja det.

Onödigt bara när det blir så tufft spel att spelare blir skadade.

Jo, fortsätter det så här så lär det inte bli många gubbar kvar på isen men å andra sidan måste ju iaf Sverige köra på - det absolut sämsta vore om de börjar bevaka sin knappa ledning. 5 mot 3 från start i andra perioden , vågar man hoppas på ett tidigt 2-0?
#127 - 10 maj 2008 22:16
- Tja! Vad var det man sade! Stora spelare som tacklar får hårda straff! Visserligen tacklade han en spelare som ej var puckförare(såg banne mig inte det), men, herregud! Det var ingen regelvidrig tackling med hög klubba eller armbåge! Det var "bara" en tackling på icke puckförande spelare!! Det skall ge 2 minuters utvisning för interference! Han fick ---------> 5+20!

Vad trött man kan bli! Så fort någon skadar sig utdöms det hårdare straff! Det är ju tacklingen i sig själv som skall bedömas! Är den regelvidrig! OK! Ut med dåren! Är den inte regelvidrig! Då skall man inte bestraffas för att den som utsätts för tacklingen gör sig illa!

- Ofta kan man läsa i tidningar att domarens bedömning var att "den spelare som tacklades var oförberedd" vilket medförde att den som tacklade tilldömdes ett högre straff till ex matchstraff! Herregud! Åker man runt på en rink utan att vara beredd har man nog valt fel sport!

Låt hockey var en sport för män med skägg på hakan och hår på bringan!
#128 - 10 maj 2008 22:17
- Just ja! Skönt med 2 - 1 :)
#129 - 10 maj 2008 23:01
Ääähhh! Den här matchen var väl lite väl bra...:(
#130 - 10 maj 2008 23:15
Jävla ryssröta på slutet då....:(

Lunkan var värd att få slippa släppa in sista flytpucken minsann.
Uselt att släppa den ryske jäklen förbi sig vid sargkanten, minns inte vem som slarva med backjobbet.
#131 - 10 maj 2008 23:21
Har varit på grillfest, missade helt att det var match i kväll...
Såg sista perioden, otur vid sista målet, annars tycker jag att det jag såg var att svenskarna spelade riktigt bra hockey och att vi kanske t.o.m skulle kunna gå lite längre i turneringen än vad jag tidigare trott!!!
Murray lär ju inte få avstängning, (?) checking from behind...... YEAH RIGHT!!!
(Han blev för övrigt utsedd till bästa spelare...)
Missade slagsmålet, kanske nån kan "fill me in"..
Tjeckien i morgon, (00:45) blir en tuff match, men spelar vi såhär så...
HEEEEJAAAAAAAAAAAAA!!!
#132 - 10 maj 2008 23:22
drd skrev:
Jävla ryssröta på slutet då....:(

Lunkan var värd att få slippa släppa in sista flytpucken minsann.

Uselt att släppa den ryske jäklen förbi sig vid sargkanten, minns inte vem som slarva med backjobbet.

Edler...
#133 - 10 maj 2008 23:28
drd skrev:
...minns inte vem som slarva med backjobbet.

Spelar inte så stor roll, starkt resultat mtp att man slutförde matchen med fyra ordinarie backar.... såg ganska bra ut, men risken är ändå stor att det bli goodbye i kvarten.
#134 - 10 maj 2008 23:37
- Tja! Vad var det man sade! Stora spelare som tacklar får hårda straff! Visserligen tacklade han en spelare som ej var puckförare(såg banne mig inte det), men, herregud! Det var ingen regelvidrig tackling med hög klubba eller armbåge! Det var "bara" en tackling på icke puckförande spelare!! Det skall ge 2 minuters utvisning för interference! Han fick ---------> 5+20!

Vad trött man kan bli! Så fort någon skadar sig utdöms det hårdare straff! Det är ju tacklingen i sig själv som skall bedömas! Är den regelvidrig! OK! Ut med dåren! Är den inte regelvidrig! Då skall man inte bestraffas för att den som utsätts för tacklingen gör sig illa!

- Ofta kan man läsa i tidningar att domarens bedömning var att "den spelare som tacklades var oförberedd" vilket medförde att den som tacklade tilldömdes ett högre straff till ex matchstraff! Herregud! Åker man runt på en rink utan att vara beredd har man nog valt fel sport!

Låt hockey var en sport för män med skägg på hakan och hår på bringan!

Word!
#135 - 10 maj 2008 23:39
Kaitsu_L skrev:
Spelar inte så stor roll, starkt resultat mtp att man slutförde matchen med fyra ordinarie backar.... såg ganska bra ut, men risken är ändå stor att det bli goodbye i kvarten.

Det är väl det, men efter denna matchen tändes en liten låga av hopp, i varje fall hos mig... [:o]
Guest
#136 - 10 maj 2008 23:43
NIC skrev:
Word!

Oki, här kommer några..
Hur gick det för Finland då? :p
#137 - 10 maj 2008 23:44
Anettejt skrev:
Oki, här kommer några..

Ikväll var de ute på en pubrunda...:p
Guest
#138 - 10 maj 2008 23:46
Kaitsu_L skrev:
Ikväll var de ute på en pubrunda...:p

Goa finnar!!! De har vett till att roa sig!! :D;)
#139 - 10 maj 2008 23:50
Anettejt skrev:
Oki, här kommer några..

Hahaha!
Började nästan sakna frågan :D
#140 - 10 maj 2008 23:51
Anettejt skrev:
Goa finnar!!! De har vett till att roa sig!! :D;)

Kippis!
Guest
#141 - 10 maj 2008 23:56
NIC skrev:
Hahaha!

Började nästan sakna frågan :D

Ha ha, misstänkte det och ville inte göra dig besviken! :D;)
#142 - 10 maj 2008 23:56
Ladies, Gentlemen - ursäkta för en liten "stroll down memory lane"....[:o]

Apropå pest i rinken, på Oilers hemsida minns man Esa Tikkanen med: "Every championship team needs a player who pesters his opponents. A player who can get a rise out of the most even-headed players and draw the opposition into stupid penalties.

In Esa Tikkanen, the Oilers had arguably the best pest that ever played the game. Although hated on the ice, Tikkanen was a true character in the dressing room; his personally concocted pidgin of Finnish and English confused everyone from compatriot Jari Kurri to his Canadian-born teammates."

Synd att den typen är så sällsynt idag. Ledin, Jämtin - vem är det:confused:
#143 - 10 maj 2008 23:57
- Men Göta Petter! Vilket antiklimax på denna sevärda match! Jahaja - det är väl inte mycket att gräma sig över. VM är ju så skumt upplagt att det räcker att vinna "rätt" matcher för att gå till kvartsfinal. Sverige kan förlora mot Ryssar och Tjecker men ändå spela kvartsfinal. Hm.

Hade varit kul om Sverige fått spela mot USA - Canada - Tjeckien - Finland - Ryssland - för att ta sig till en final.

Nu kan vi missa en drabbning mellan Finland och Sverige! Eller Sverige mot Kanada! Idiotiskt.

Det finns trots allt bara sex lag som kan vara med att slåss om medaljerna. Och de kommer inte ens att spela mot varandra under denna turnering. Ja ja! Det är som det är det...

..och snart är det sommar!
#144 - 11 maj 2008 00:00
Det finns trots allt bara sex lag som kan vara med att slåss om medaljerna.

Det var en gång ett lag som hette Vitryssland :D

Behöver jag berätta att jag INTE är född i Sverige? :p
#145 - 11 maj 2008 00:10
Kaitsu_L skrev:
Det var en gång ett lag som hette Vitryssland :D

Behöver jag berätta att jag INTE är född i Sverige? :p

- Det finns bara sex lag som kan slåss om medaljerna. Dit hör inte Vitryssland :)

För övrigt var den förlusten inte så mycket att gräma sig över. Kan man inte göra mål vinner man inte! Se bara på Grekland som vann EM i fotboll senast. Inte faen spelade de bäst fotboll - men - de släppte inte in mål!
Maffia666
#146 - 11 maj 2008 00:36
A C-son skrev:
Tja, det var inte länge man behövde hålla koll på nr2...[:o]
Nää hahahaha det var ju snopet, hade det varit i NHL så hade han fått 2min utvisning.
Maffia666
#147 - 11 maj 2008 00:42
Kaitsu_L skrev:
En annan som kunde reta gallfeber på motståndare var Esa Tikkanen, Finland & Edmonton Oilers.... ingen förstod vad han sa, inte ens lagkamraterna - men han fick vem som helst ur balans ändå. :p.. såg det t o m live en gång (träningsmatch Finland-Sverige i början av 90-talet).
Ja Esa är en legend i NHL, sicken spelare!
#148 - 11 maj 2008 21:39
Snygg domartabbe i matchen Finland - USA :rolleyes:

Finlands 1-2 var inget mål. Pucken träffade målburen precis utanför vänstra stolpen, och lyckades på nå´t sätt krångla sig in igenom maskorna. Domarna kollade, och nå´n var t.o.m och kollade maskorna i målburen, och ändå dömde de mål. Förlorar USA lär det ta hus i h-e.
#149 - 11 maj 2008 21:49
Och det gjorde de. Slagsmål, och amerikanen är vansinnig. Förstår honom på ett sätt, även om det är lite onödigt, men domarna lär få veta att de lever.
#150 - 11 maj 2008 22:47
Micke_A skrev:
Och det gjorde de. Slagsmål, och amerikanen är vansinnig. Förstår honom på ett sätt, även om det är lite onödigt, men domarna lär få veta att de lever.

Sjysst att du uppdaterar händelserna, har inte sett matchen, men det låter ju spännande..
Snart dags för Sverige-Tjeckien...
Hoppas svenskarna håller kvar spelet som de hade mot ryssarna!
Då kanske vi t.o.m kan vinna matchen...!
#151 - 12 maj 2008 01:31
NIC skrev:
Sjysst att du uppdaterar händelserna, har inte sett matchen, men det låter ju spännande..

Snart dags för Sverige-Tjeckien...

Hoppas svenskarna håller kvar spelet som de hade mot ryssarna!

Då kanske vi t.o.m kan vinna matchen...!

Ännu en uppdatering, Sverige - Tjeckien 5-3 :D Men det såg du nog själv.
#152 - 12 maj 2008 14:06
Micke_A skrev:
Ännu en uppdatering, Sverige - Tjeckien 5-3 :D Men det såg du nog själv.

Jodå ;) :)
Bra match, spännande med chanser både hit och dit.
Kul att vi fick vinna också!
(kul hur man alltid säger VI när vi vinner och DE när de förlorar...) ;)
Guest
#153 - 12 maj 2008 14:07
undrar bara när spelar sverige nästa gång?
#154 - 12 maj 2008 14:08
aggehunk skrev:

Bra fråga...
Håll koll på tråden så dyker det säkert upp.
#155 - 12 maj 2008 15:36
Micke_A skrev:

Heh, domaren som godkände målet (videogranskningen) var svensk, Peter Andersson. Så när svenskarna själva inte slåss ser dom till att andra gör det. Nya seder, nya tider - tur att Nobels fredspris delas ut i Oslo och inte i Sthlm...:D
#156 - 12 maj 2008 17:11
aggehunk skrev:

På onsdag, om jag minns rätt.

Angående domaren i matchen Finland - USA, vare sig han är svensk eller inte bör han inte få döma mer i VM, det var en rätt präktig skandal.
#157 - 12 maj 2008 17:14
Videodommare var svenska dommarbasen och han skall skickas hem
#158 - 12 maj 2008 17:14
NIC skrev:
Jodå ;) :)

Bra match, spännande med chanser både hit och dit.

Kul att vi fick vinna också!

(kul hur man alltid säger VI när vi vinner och DE när de förlorar...) ;)

Japp, bra match, men det blev exakt som jag var rädd för, samma som det blev mot ryssarna: 1-0, 1-1, 2-1, 2-2, och slutligen 2-3. Mot tjeckerna blev det likadant, 1-0, 1-1, 2-1, 2-2, 3-2, 3-3, men se´n gjorde tjeckerna tack och lov inget 4-4 efter Sveriges 4-3. Men vad är det för fel på att utöka ledningen, istället för att släppa in en massa kvitteringspuckar hela tiden :p
#159 - 12 maj 2008 18:33
Hehe, studiokillarna på TV6 tyckte de var roliga när de skulle beskriva att Schweiz försvarsspel mot Ryssland såg ut som en hönsgård :p
#160 - 12 maj 2008 20:04
- Märkligt turnering detta. Sverige vinner mot Tjeckoslovakien och får spela mot - öh - Tjeckoslovakien! Ryssland vinner mot Switz och får spela mot - uhu - Sweiz! Känns skumt. Dessutom var Sverige klara för kvartsfinal innan de förlorade mot Ryssland. Och Ryssland och Sweiz var klara för kvartsfinal innan de spelade om att de skulle möta varandra igen - i - kvartsfinal!!

När får vi möta USA och Canada och Finland!

Jädra skitturnering när de bästa lagen inte får möta varandra :(
Guest
#161 - 12 maj 2008 21:17
Kikar bara in lite snabbt och undrar hur det gått för Finland? ;)
#162 - 12 maj 2008 21:30
Anettejt skrev:
Kikar bara in lite snabbt och undrar hur det gått för Finland? ;)

Tja, just nu ligger de under mot Kanada, 2-5 :p Och den här gången är nog båda deras mål legitima.
#163 - 12 maj 2008 21:33
- Märkligt turnering detta. Sverige vinner mot Tjeckoslovakien och får spela mot - öh - Tjeckoslovakien! Ryssland vinner mot Switz och får spela mot - uhu - Sweiz! Känns skumt. Dessutom var Sverige klara för kvartsfinal innan de förlorade mot Ryssland. Och Ryssland och Sweiz var klara för kvartsfinal innan de spelade om att de skulle möta varandra igen - i - kvartsfinal!!

När får vi möta USA och Canada och Finland!

Jädra skitturnering när de bästa lagen inte får möta varandra :(

Håller med, väldigt underligt upplägg..
Hatar när de ska stuva om regler och spelsätt inför varje ny turnering..
#164 - 12 maj 2008 21:35
NIC skrev:
Håller med, väldigt underligt upplägg..

Hatar när de ska stuva om regler och spelsätt inför varje ny turnering..

Mm, som när de ett VM körde finalen bäst av tre. Det var bara så i ett VM om jag minns rätt, undrar varför :rolleyes: När de gör ändringar bara för ändringarnas skull, och inte för att det ska bli bättre, så kan det ju lika gärna vara.

6-2 till Kanada nu.
Guest
#165 - 12 maj 2008 22:57
Micke_A skrev:

6-2 till Kanada nu.

Illa! Tack för infon! :)
Hade ju varit jäkligt kul att få se lite av VM! [B)]
#166 - 13 maj 2008 12:41
Anettejt skrev:
Illa! Tack för infon! :)

Hade ju varit jäkligt kul att få se lite av VM! [B)]

Varsågod :)

Och Danmark vann över Vitryssland i förlängning med 3-2!
#167 - 14 maj 2008 00:21
Micke_A skrev:
Varsågod :)

Och Danmark vann över Vitryssland i förlängning med 3-2!

Det var som fan!
Kul ju!

Sverige imorgon/idag../Onsdag.
Mot Tjeckien igen va...? Jävla underligt system...
Kan gå hur som helst, se upp för Murray tjecker!!! [B)]
HEJAAA!!! :D
Guest
#168 - 14 maj 2008 05:54
NIC skrev:
Det var som fan!

Kul ju!

Sverige imorgon/idag../Onsdag.

Mot Tjeckien igen va...? Jävla underligt system...

Kan gå hur som helst, se upp för Murray tjecker!!! [B)]

HEJAAA!!! :D

När är det dom spelar?
#169 - 14 maj 2008 18:59
1-1 va?
#170 - 14 maj 2008 19:02
Koksalt skrev:
1-1 va?

Ja, än så länge, men nu fick tjeckerna straff [:(!]
#171 - 14 maj 2008 19:04
Lundqvist klarar inte :)
#172 - 14 maj 2008 19:12
Marcus Nilson 2-2 :D
#173 - 14 maj 2008 19:28
3-2! :D I förlängning!
#174 - 14 maj 2008 19:31
Jabbadabba dooo :p!
#175 - 14 maj 2008 19:34
Skit i hur det ser ut (för tillfället i varje fall...)
SEMIFIIINAAAL!!!
#176 - 14 maj 2008 20:00
Och Kanada leder med 2-1 över Norge, och Norge har 5 mot 3 just nu :)
#177 - 14 maj 2008 20:29
Norge gjorde 2-2 mot Kanada! :D

Norge har tydligen vunnit mot Kanada med 4-3 i VM år 2000 :)
#178 - 14 maj 2008 20:45
Micke_A skrev:
Norge gjorde 2-2 mot Kanada! :D

Norge har tydligen vunnit mot Kanada med 4-3 i VM år 2000 :)

Just nu 2 - 4
#179 - 14 maj 2008 21:08
- Hockey-VM på TV6 basuneras det ut! Tjossan säger jag. Falsk marknadsföring. Sanningen är istället :> 25% Hockey-VM på TV6! Tröttsamt detta att en vanlig dödlig inte har möjlighet att följa EN turnering på EN kanal. Hur bär man sig åt för att se alla matcher som sänds från detta VM?
#180 - 14 maj 2008 21:14
Hm!

TV6 18.30: TJECKIEN-SVERIGE (matchstart 19.00)
ViasatSport 1: 21.25: NORGE-KANADA (21.30)
ViasatSport 1: 01.10: USA-FINLAND (01.15)
ViasatSport 3: 01.10: RYSSLAND-SCHWEIZ (01.15)

Hur många abonemang krävs för denna tablå?

Har kollat på Viasat men hittar inte hur man "beställer" kanalerna. Måste man ha ett eller flera "paket" för att täcka upp allt?
Guest
#181 - 14 maj 2008 21:51
NIC skrev:
Skit i hur det ser ut (för tillfället i varje fall...)

SEMIFIIINAAAL!!!

Ja! Heja Fiiiiiii, Hmm, fel va?
Skall kanske vara: :) HEJA SVERIGE!!! :) (Får väl ge mig)
#182 - 14 maj 2008 21:55
Hm!

TV6 18.30: TJECKIEN-SVERIGE (matchstart 19.00)

ViasatSport 1: 21.25: NORGE-KANADA (21.30)

ViasatSport 1: 01.10: USA-FINLAND (01.15)

ViasatSport 3: 01.10: RYSSLAND-SCHWEIZ (01.15)

Hur många abonemang krävs för denna tablå?

Har kollat på Viasat men hittar inte hur man "beställer" kanalerna. Måste man ha ett eller flera "paket" för att täcka upp allt?

Tydligen får man alla Viasat Sport 1, 2, och 3 för 59:- i månaden. Själv ringde jag och beställde :)
#183 - 15 maj 2008 06:47
Puuhh!! båda semifinalerna sänds på TV 6 vilket är glädjande. Det blir en höjdarfredag.

Mvh Jari
#184 - 15 maj 2008 15:24
jarinen skrev:
Puuhh!! båda semifinalerna sänds på TV 6 vilket är glädjande. Det blir en höjdarfredag.

Mvh Jari

HURRA! HUrra! BRa som Faen!
#185 - 15 maj 2008 15:27
Micke_A skrev:
Tydligen får man alla Viasat Sport 1, 2, och 3 för 59:- i månaden. Själv ringde jag och beställde :)

-Hm! Räcker det att "ringa och beställa"! Jag som tex har com-hem med basutbud. Är det via comhem jag beställer eller är det via TV6 eller Viasat eller var? Jag måste ju ha någon som tar emot och vidaredistribuerar de extra kanaler jag beställer. Eller fattar jag bara trögt! Räcker det med ett antenuttag - typ?
#186 - 15 maj 2008 15:56
-Hm! Räcker det att "ringa och beställa"! Jag som tex har com-hem med basutbud. Är det via comhem jag beställer eller är det via TV6 eller Viasat eller var? Jag måste ju ha någon som tar emot och vidaredistribuerar de extra kanaler jag beställer. Eller fattar jag bara trögt! Räcker det med ett antenuttag - typ?

Har du nå´n av Comhems TV-paket, t.ex medium, så kan du ringa dit och beställa, i alla fall, så låses de kanalerna upp på dekodern.
#187 - 15 maj 2008 18:12
Micke_A skrev:
Har du nå´n av Comhems TV-paket, t.ex medium, så kan du ringa dit och beställa, i alla fall, så låses de kanalerna upp på dekodern.

- Vi bor i en hyreslägenhet och har ett gemensamt basutbud via comhem. Vi har därmed ingen extra extern enhet (decoder) utan tar bara emot via hålet i väggen. Men å andra sidan. Man klarar sig utan dessa extra kanaler oxo:)
#188 - 15 maj 2008 18:38
Missar semifinalen :( :(
Ska ut å käka, bowla och dricka bärs, iofs...
Jävligt retligt, beställde bord för ett tag sedan...
#189 - 15 maj 2008 19:18
NIC skrev:

Du lär nog få höra genom den här tråden hur det gick :D

Men du får säkert trevligt ändå :)
Guest
#190 - 15 maj 2008 21:23
NIC skrev:

Med tanke på hur lite du tål så är du säkert hemma tills Finland skall spela!
Glöm inte bort att hålla mig uppdaterad bara...:D:p
#191 - 15 maj 2008 21:32
Anettejt skrev:
Med tanke på hur lite du tål så är du säkert hemma tills Finland skall spela!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...
Du skulle varit med i stan... ;)
QardinalE
#192 - 15 maj 2008 22:04
NIC skrev:

Tjaa om allt redan r betalt, så kan jag offra mig.
Allt bara för att du inte ska missa semin;).

Med tanke på hur [COLOR=Blue]l[/COLOR][COLOR=Blue]ite du tål[/COLOR] så är du säkert hemma tills Finland skall spela!

HMMMMMMM är det kanske läge för lite "glömska" vad det gäller updates;).
Skämt åsido, otur med finalen bara hoppas det blir en riktigt bra utekväll då.
#193 - 16 maj 2008 09:27
Rus-Fin 3-1
Can-Swe 4-2

Tyvärr.

(Så går det när man vaknar med "Pessimistic mode: on") [:o]
#194 - 16 maj 2008 19:46
Kaitsu_L skrev:
Rus-Fin 3-1

Can-Swe 4-2

Tyvärr.

(Så går det när man vaknar med "Pessimistic mode: on") [:o]

Du hade rätt i att det blev 4 mål i matchen Ryssland - Finland, men alla målen var ryska :p
#195 - 16 maj 2008 19:48
Jag tror och hoppas på att våra Tre Kronor ska ge mig min bästa och enda födelsedagspresent idag:D;):)
#196 - 16 maj 2008 20:11
Snart är det dags :D

50 minuter till nedsläpp nu !
#197 - 16 maj 2008 20:16
Dags att fixa götta och bänka sig inför Sverige - Canada då...
#198 - 16 maj 2008 20:22
c90368 skrev:
Jag tror och hoppas på att våra Tre Kronor ska ge mig min bästa och enda födelsedagspresent idag:D;):)

Hmm, du står ju inte med som födelsedagsbarn längst ner på sidan av nå´n anledning, så du har ju inte fått nå´n grattistråd, så man får väl gratta dig här istället :D Och japp, Sverige ska vinna!
#199 - 16 maj 2008 20:26
- Finland var en besvikelse. Ryssland som väntat. Satt hela matchen och väntade på att den skulle komma igång! Hoppas verkligen att Sverige kan bjuda till bättre mot Canada. Om inte får man skämmas så in i Norden!
Guest
#200 - 16 maj 2008 21:10
Fan att jag inte kan se det!!
Kan någon vänlig själ posta lite resultat?!
#201 - 16 maj 2008 21:18
Anettejt skrev:
Fan att jag inte kan se det!!

Kan någon vänlig själ posta lite resultat?!

Har du inte TV6? Just nu är det inte mycket att hurra för, Canada leder med 1-0 :(
Guest
#202 - 16 maj 2008 21:22
Micke_A skrev:
Har du inte TV6? Just nu är det inte mycket att hurra för, Canada leder med 1-0 :(

Nope har Telias fulla kanal paket som INTE innehåller TV6:mad:
Har ju inte kunnat se nåt VM alls...[B)]
Tack för beskedet även om det var illa...
#203 - 16 maj 2008 21:25
Undrar om inte TV6 är marksänt.
#204 - 16 maj 2008 21:33
1-1
Heja Sverige!
#205 - 16 maj 2008 21:34
Här kommer ytterligare info Anette :)

1-1 :D

1-0-målet sa egentligen inte så mycket, eftersom Sverige hade en man mindre då, och hade flera utvisningar i början. Se´n kom Sverige in mer och mer i matchen.
Guest
#206 - 16 maj 2008 21:38
Micke_A skrev:
Här kommer ytterligare info Anette :)

1-1 :D

1-0-målet sa egentligen inte så mycket, eftersom Sverige hade en man mindre då, och hade flera utvisningar i början. Se´n kom Sverige in mer och mer i matchen.

Tack! :)
Drog precis igång radion...Kan ju inte missa denna match!;)
Bilagor:
Guest
#207 - 16 maj 2008 21:44
Anettejt 1-1:D

Men det fanns ju en sida till haha
#208 - 16 maj 2008 21:57
2-1 :)
#209 - 16 maj 2008 22:01
2-2 :(

Men återigen hade Sverige en utvisad. Båda Canadas mål har gjorts i nummerärt överläge, Sveriges mål gjordes i 5 mot 5.
#210 - 16 maj 2008 22:14
3-3 :)

Nu funkar det inte att göra det gröna storflinet igen.
#211 - 16 maj 2008 22:16
3-4... Om Lundquist vore hälften så bra som kommentatorerna har tjatat om, så skulle vi leda med några mål istället.
QardinalE
#212 - 16 maj 2008 22:24
Anettejt skrev:
Nope har Telias fulla kanal paket som INTE innehåller TV6:mad:

Har ju inte kunnat se nåt VM alls...[B)]

Tack för beskedet även om det var illa...

HeHe bad luck, själv har man ju kanal 6 på två olika tv-mottagningssystem . Dels parabolen sen på kanalerna som finns i lägenheten:).
Guest
#213 - 16 maj 2008 22:37
Micke_A skrev:
3-4... Om Lundquist vore hälften så bra som kommentatorerna har tjatat om, så skulle vi leda med några mål istället.

Fram till 19.52 i andra var ju matchen bra...
Hoppas Sverige orkar vända detta nu, men det ser ju lite mörkt ut!
Guest
#214 - 16 maj 2008 22:37
Lutt skrev:
Anettejt 1-1:D

Men det fanns ju en sida till haha

? :confused:
#215 - 16 maj 2008 22:38
Micke_A skrev:

- Henke Lundquist är inte bra! Han kan väl ta åtminstone långskott! GAH! Han släpper ju in alla skott som går ovanför knähöjd! Är det så enkelt att överlista "världens bästa målvakt" som han omnämns av närvarande hysteriska kommentatorer!

Ett målvaktsbyte är enda chansen nu....

Det enda man kan hoppas på nu är att Douglas Murray sänker en Canadensare i sista perioden...
#216 - 16 maj 2008 22:45
- Henke Lundquist är inte bra! Han kan väl ta åtminstone långskott! GAH! Han släpper ju in alla skott som går ovanför knähöjd! Är det så enkelt att överlista "världens bästa målvakt" som han omnämns av närvarande hysteriska kommentatorer!

Ett målvaktsbyte är enda chansen nu....

Det enda man kan hoppas på nu är att Douglas Murray sänker en Canadensare i sista perioden...

Lundquist såg trött och sliten ut sa de nu, så nu kommer Tellquist in.

Nja, nog inte så bra om han sänker nå´n, och får ytterligare en matchstraff :p

Se´n om Sverige förlorar, så får man ju trösta sig med att de kom längre än kritikerna trodde, och att Sverige hittills, och kanske för alltid, är det enda lag som har vunnit VM och OS precis efter varandra.
#217 - 16 maj 2008 22:46
Micke_A skrev:
Lundquist såg trött och sliten ut sa de nu, så nu kommer Tellquist in.

Nja, nog inte så bra om han sänker nå´n, och får ytterligare en matchstraff :p

- Han skall inte Döda! Bara sätta in en rejäl laglig bröstvärmare, tänkte jag!
Guest
#218 - 16 maj 2008 23:03
- Han skall inte Döda! Bara sätta in en rejäl laglig bröstvärmare, tänkte jag!

haha....ja revansch för det dom gjorde mot foppa för nåt år sen
Guest
#219 - 16 maj 2008 23:04
Anettejt skrev:
? :confused:

Ja jag såg inte att det fanns en sida till, du låg längst ner på förra sidan;)
Guest
#220 - 16 maj 2008 23:05
Micke_A skrev:
Se´n om Sverige förlorar, så får man ju trösta sig med att de kom längre än kritikerna trodde, och att Sverige hittills, och kanske för alltid, är det enda lag som har vunnit VM och OS precis efter varandra.

:)
Och för de som bara måste kritisera säger jag:
-Spela bättre själv då!
QardinalE
#221 - 16 maj 2008 23:10
Anettejt skrev:

Och för de som bara måste kritisera säger jag:

-Spela bättre själv då!

Nu ska du inte vara sån:)det vet du väl att svenskar är världsmästare på att snacka snacket, men det är mycket liten verkstad.
Guest
#222 - 16 maj 2008 23:11
Är lite kär i murray trots att jag är hetro...vilken bröstvärmare
Guest
#223 - 16 maj 2008 23:21
Ut med Tellquist!!!
Guest
#224 - 16 maj 2008 23:24
Fan!!!!
Blir inte den matchen jag vill ha om bronset alls...
Guest
#225 - 16 maj 2008 23:26
Anettejt skrev:
Fan!!!!

Vadå! Finnarna tar vi:D
Guest
#226 - 16 maj 2008 23:27
Lutt skrev:
Är lite kär i murray trots att jag är hetro...vilken bröstvärmare

Och du är helt säker på det? :p
QardinalE
#227 - 16 maj 2008 23:27
Anettejt skrev:
Fan!!!!

Så r det ofta, att det inte alls blir som man vill;).
Det r bara att lära sig att världen är orättvis inom hockeymatcher.
#228 - 16 maj 2008 23:28
De skulle ha bytt in Tellquist tidigare, eftersom Lundquist tydligen var helt slut.

Men som sagt, Sverige kom långt ändå, och vi har alltid med oss VM och OS-vinsterna precis efter varandra.
Guest
#229 - 16 maj 2008 23:28
Lutt skrev:
Vadå! Finnarna tar vi:D

Eller inte?! ;)
För min del spelar det ingen roll, lite tråkigt att inte kunna hejja på nån bara...
Guest
#230 - 16 maj 2008 23:30
QardinalE skrev:
Så r det ofta, att det inte alls blir som man vill;).

Det r bara att lära sig att världen är orättvis inom hockeymatcher.

Nej det har du ju rätt i, men hade bara "Foppa" varit med så...;)
(Drömmer mig tillbaka och finner ett leende på läpparna)
#231 - 16 maj 2008 23:32
- Bronsmatch! Vad är det? Totalt ointressant må jag säga. Det enda som gladde i sista perioden var den efterfrågade bröstvärmaren av Douglas Murray! Han räddade min kväll. För övrigt gjorde laget vad de kunde med de spelare som var med. MEN. Henke henke! Tydligen var han "trött", säger man nu. Kunde han inte sagt till lite tidigare då! VA!
#232 - 16 maj 2008 23:33
-Trött! Va! Pinsamt! Jag är oxo trött och därför ligger jag i soffan och tittar på!
#233 - 16 maj 2008 23:34
-Bah! Tur det kommer ett Fotbolls-EM!
Guest
#234 - 16 maj 2008 23:35
-Trött! Va! Pinsamt! Jag är oxo trött och därför ligger jag i soffan och tittar på!

Har du någon erfarenhet av slutkördhet pga mjölksyra?
Guest
#235 - 16 maj 2008 23:36
Nu tar vi de finska tamkatterna:D

Olof: sa du så om bronslaget i fotboll 94 också?
#236 - 16 maj 2008 23:41
Anettejt skrev:
Har du någon erfarenhet av slutkördhet pga mjölksyra?

- Ha! Mjölksyra har jag druckit massor!
#237 - 16 maj 2008 23:41
Lutt skrev:

Olof: sa du så om bronslaget i fotboll 94 också?

- Jajjamen! Komma dragandes med ett brons! Bah! Tacka vet jag GULD!
Guest
#238 - 16 maj 2008 23:42
- Ha! Mjölksyra har jag druckit massor!

Ja just... Det svaret sa ju allt!
#239 - 16 maj 2008 23:42
- Förövrigt! Bronsmatch är en match mellan två förlorare! Hur kul är det på en skala. Ta bort bronsmatcher och dela bara ut pris till segraren. Det är ju det alla vill ha!
Guest
#240 - 16 maj 2008 23:44
Lutt skrev:

Inte fan för att jag känner mig särskilt tam nu inte!
Himla tur man inte är ishockeyspelare då...
Guest
#241 - 16 maj 2008 23:44
- Förövrigt! Bronsmatch är en match mellan två förlorare! Hur kul är det på en skala. Ta bort bronsmatcher och dela bara ut pris till segraren. Det är ju det alla vill ha!

Så talar en dålig förlorare;)
Guest
#242 - 16 maj 2008 23:45

Mår allvarligt talat lite illa av ditt resonemang, hoppas verkligen du skojjar.
QardinalE
#243 - 16 maj 2008 23:47
Anettejt skrev:
Inte fan för att jag känner mig särskilt tam nu inte!

Himla tur man inte är ishockeyspelare då...

:D:DDet r ju just det du skulle varit då;).
#244 - 16 maj 2008 23:50
Lutt skrev:
Så talar en dålig förlorare;)

- Vad är en bra förlorare! Det är något man hittat på för att ha en ursäkt för att förlora! Det finns inga "bra förlorare"! Det strider på idrottens grundidé! Men spelar/tävlar för att vinna och känna glädje (och tjäna pengar). När man förlorar skall man vara ödmjuk och kunna inse att man varit sämre.

Men det finns inget som säger att man måste vara glad och nöjd för att man förlorat. Besviken - Arg - Frustrerad - Ilsken är mer naturligt.
QardinalE
#245 - 16 maj 2008 23:50

Hmmm snacka om elitism, var inte du lärare. Så det innebär att den som skrev bäst resultat på proven får MVG och de andra IG då?
Det måste ju vara följden av ett sådant resonemang som du har ikväll.
Guest
#246 - 16 maj 2008 23:51
QardinalE skrev:
Hmmm snacka om elitism, var inte du lärare. Så det innebär att den som skrev bäst resultat på proven får MVG och de andra IG då?

Det måste ju vara följden av ett sådant resonemang som du har ikväll.

Där fick du till orden jag inte fick ur mig! :D;)
#247 - 16 maj 2008 23:54
- Många gånger framhävs indrottsmäns framgångar med att de "hatar att förlora!". Det är helt naturligt! Om de inte "hatade" att förlora skulle de troligen inte orka ta fram de allra sista unset av kraft för att vinna! Är man däremot en som tycker det är ok att bli två - tja - då är man nog inte beredd att spränga ett blodkärl eller sträcka en muskel för att komma först över mållinjen!
#248 - 16 maj 2008 23:55
- Lärare! Aldrig i livet. Det är det sämsta man kan vara... (där är man en ständig förlorare)
#249 - 16 maj 2008 23:58
Se´n har vi ju uttrycket "det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa väl". Alla kan inte vinna, bara en kan göra det, och det är inte det samma som att den som vann är jättebra, och tvåan och trean var värdelösa.

Och Douglas Murrays "sänkning" av en kanadensare hjälpte ju föga. Vi vann ändå inte.
#250 - 16 maj 2008 23:59
Mycket negativt i tråden nu, jag tycker att de stod upp bra mot det lag som förmodligen kommer att ta hem guldpengen. All heder åt detta lags insats.
Guest
#251 - 17 maj 2008 00:00
- Många gånger framhävs indrottsmäns framgångar med att de "hatar att förlora!". Det är helt naturligt! Om de inte "hatade" att förlora skulle de troligen inte orka ta fram de allra sista unset av kraft för att vinna! Är man däremot en som tycker det är ok att bli två - tja - då är man nog inte beredd att spränga ett blodkärl eller sträcka en muskel för att komma först över mållinjen!

Jo men ändå så klassas idrottsmannen på hur bra han kan ta nederlag med.
Att man tävlar för att vinna är ju en sak, men att sätta prestation i förhållande till form och motstånd är en ännu viktigare egenskap.
#252 - 17 maj 2008 00:05
Anettejt skrev:
Jo men ändå så klassas idrottsmannen på hur bra han kan ta nederlag med.

Att man tävlar för att vinna är ju en sak, men att sätta prestation i förhållande till form och motstånd är en ännu viktigare egenskap.

-Alla tävlar för att vinna. Punkt slut! Den som säger annat ljuger. Jag har till exempel en granne som tävlar i allt. Klippa gräsmattan. Tvätta bilen. Dammsuga. Etc. Han behöver det som en drivkraft. Han tar tid varje gång. Fortare och fortare skall det gå! Galenskap? Kanske. Men han trivs.

(däremot skall min inte besöka honom efter en misslyckad gräsklippning)
QardinalE
#253 - 17 maj 2008 00:08
Hänä om inte lärare vad då, iu
- Lärare! Aldrig i livet. Det är det sämsta man kan vara... (där är man en ständig förlorare)

nänä om inte lärare vad då? i gamlingstråden pratar du om dina elever, så jag antog det.
#254 - 17 maj 2008 00:09
Micke_A skrev:
Se´n har vi ju uttrycket "det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa väl". Alla kan inte vinna, bara en kan göra det, och det är inte det samma som att den som vann är jättebra, och tvåan och trean var värdelösa.

Och Douglas Murrays "sänkning" av en kanadensare hjälpte ju föga. Vi vann ändå inte.

Douglas Murry står för vad ishockey är! En härlig kamp! Det saknas tyvärr i dagens svenska ishockey. Det är det jag är ute efter. Att få tillbaka kampmomentet i ishockey. Annars kan man lika gärna se på innebandy...

Att kämpa väl är något som Olympiska Spelen står för....det är något annat. Man vill värna de mindre nationernas möjlighet att delta.

Att kämpa väl - är inget begrepp som går hem i tex USA! Där räknas bara nummer ett! Andra plats heter som bekant: " första förloraren" om man översätter lite slarvigt från engelskan :)
#255 - 17 maj 2008 00:10
QardinalE skrev:
Hänä om inte lärare vad då, iu

nänä om inte lärare vad då? i gamlingstråden pratar du om dina elever, så jag antog det.

-Det var där det! Här är jag bara Olof!
#256 - 17 maj 2008 00:12

Att kämpa väl är något som Olympiska Spelen står för....det är något annat. Man vill värna de mindre nationernas möjlighet att delta.

Japp, och hockey är vad jag vet en OS-gren :p
#257 - 17 maj 2008 00:13
Men ok då! Jag erkänner:

1. Jag är lärare!
2. Jag försöker driva med er
3. Det går så där
#258 - 17 maj 2008 00:13
Micke_A skrev:
Japp, och hockey är vad jag vet en OS-gren :p

- Kan ju inte gå i svaromål längre då jag redan skrivit ett annat svar.
#259 - 17 maj 2008 00:14
- Men kanske jag fick någons kinder att blossa i indignation :)
QardinalE
#260 - 17 maj 2008 00:14

Nix inte bara Olof. Även Loklint så står det i din avatar i alla fall. Alternativet vill jag inte tänka på.
Guest
#261 - 17 maj 2008 00:15

Oops! Split personality!
Läs allt jag skrev med...
Givetvis tävlar man för att vinna...Som lärare borde du vara mer objektiv och läsa och ta in mer.
Som tävlingsmänniska själv, så är det det jag talar för...
Men håll dig till det du kan, punkt slut!!
#262 - 17 maj 2008 00:16
QardinalE skrev:
Nix inte bara Olof. Även Loklint så står det i din avatar i alla fall. Alternativet vill jag inte tänka på.

- Haha!
QardinalE
#263 - 17 maj 2008 00:18
- Men kanske jag fick någons kinder att blossa i indignation :)

Jaja det kanske också r en sorts humor. Själv tycker jag det verkar luta åt att du r ett troll ikväll.
Baaha
#264 - 17 maj 2008 00:19
QardinalE skrev:
Jaja det kanske också r en sorts humor. Själv tycker jag det verkar luta åt att du r ett troll ikväll.

Baaha

- Skrattar för mig själv:)

Tänk så tokigt det kan bli ibland. Jaja! Lovar att tala sanning i fortsättningen :)
#265 - 17 maj 2008 00:20
Hur som helst, god natt!
#266 - 17 maj 2008 00:21
- Sanningen är att Sverige gjorde en hygglig insats men att det var då faen att inte "världens bästa målvakt" var bättre denna match!
QardinalE
#267 - 17 maj 2008 00:23
- Skrattar för mig själv:)

Bra att du gör dt, du trots allt den enda som gör dt.
Guest
#268 - 17 maj 2008 00:24
Micke_A skrev:
Hur som helst, god natt!

Sov gott!!! Tack för all info!! :)
#269 - 17 maj 2008 12:29
Anettejt skrev:
Sov gott!!! Tack för all info!! :)

Så lite :)
#270 - 17 maj 2008 12:46
- Sanningen är att Sverige gjorde en hygglig insats men att det var då faen att inte "världens bästa målvakt" var bättre denna match!

Det syntes ju tydligt i hans ögon att han hade ont.
Han borde inte stått alls igår.
Även om man är världen bästa målvakt som frisk så gäller ju inte det om man har en skada.
Jag tyckte att dom kämpa bra igår. Backarna borde ha täckt Henke bättre bara.
Agneta.
#271 - 17 maj 2008 13:15
Tycker att vi trots förlusten över Kanada ska vara ganska nöjda med vår insats i vm!
Grabbarna spelade upp sig mer och mer och visade att de är att räkna med mot bättre motstånd. Då återstår det bara att snuva finnarna på bronset!
HEJA!
Guest
#272 - 17 maj 2008 13:19
NIC skrev:
Då återstår det bara att snuva finnarna på bronset!

HEJA!

Vilket jag tror blir lite problem...
#273 - 17 maj 2008 13:22
Anettejt skrev:
Vilket jag tror blir lite problem...

Hahahaha!!!
Svenskt stål mot finska lejon, du hör ju själv...:p
Guest
#274 - 17 maj 2008 15:26
NIC skrev:
Hahahaha!!!

nej finska tamkatter:D
Guest
#275 - 17 maj 2008 18:42
Laguppställningen

Mikael Tellqvist
Stefan Liv

Anton Strålman
Jonas Frögren
Patric Hörnqvist
Nicklas Bäckström
Fredrik Warg

Niclas Wallin
Douglas Murray
Rickard Wallin
Johan Andersson
Karl Fabricius

Magnus Johansson
Daniel Fernholm
Mattias Weinhandl
Tony Mårtensson
Per Ledin

Alexander Edler
Michael Holmqvist
Robert Nilsson
Marcus Nilson
Nils Ekman

Vill att Stefan Liv skall stå:) Men all heder åt tellan

Dom som är fet markerade är de spelarna jag funderar på om de platsar i truppen i framtiden.
Var är Johan Davidsson han var ju skitbra i SM-Slutspelet.
#276 - 17 maj 2008 19:41
- Nu vill jag se en klassisk vändning av denna match!
#277 - 17 maj 2008 19:44
Tänk va tyst och lugnt det äntligen blev i den här tråden då.. ..men inte hänga läpp, vi stämmer väl upp med ett kämpe SISU innan vi tackar för god match.. :D
QardinalE
#278 - 17 maj 2008 20:40
Jepp det är en gammal klassik match mot vårt östra grannland, som vanligt har Sverige svårt att möta Finland. Inget nytt bara, som vanligt,men men thats life.
#279 - 17 maj 2008 20:43
Nu känns det som att vi får klara oss utan bronset!
#280 - 17 maj 2008 21:12
- Pinsamt! Så kan man sammanfatta Sveriges insats mot Finland. Nu är det bara att hoppas att det finns andra spelare som vill vara med nästa gång!

*bara att hoppas på en bra sommar istället*
Guest
#281 - 17 maj 2008 22:28
NIC skrev:
Hahahaha!!!

Du glömde bort den finska sisun!
Glückwünsche Finland für genommen der dritte Platz!! :)
#282 - 17 maj 2008 22:34
NIC skrev:
Hahahaha!!!

Yep. Hör. Och hur fel som helst, 4-0 = :D:D:D:D! Och 32-13 i skott. Enligt någon av "experterna" i studion var Niklas Bäckström (finsk målvakt) en halvhyffsad målvakt, "bara nånstans runt 15 i världen".... åtminstone sa de så i början av matchen. Efter sa de inte så mycket:).

Hoppas ni (som höll på Sverige) begrep att njuta av en sak, åtminstone - nästan säkert sista gången ni såg Teemu Selänne in action. Finsk - och nordisk - hockeylegend tackar för sig med brons. Svagt av "experterna" att inte nämna det....

Så, Anettejt - kiippis!:D
Guest
#283 - 17 maj 2008 22:47
Kaitsu_L skrev:
Hoppas ni (som höll på Sverige) begrep att njuta av en sak, åtminstone - nästan säkert sista gången ni såg Teemu Selänne in action. Finsk - och nordisk - hockeylegend tackar för sig med brons. Svagt av "experterna" att inte nämna det....

Så, Anettejt - kiippis!:D

Men förmodligen bara vi två här som tycker så...;)
För mig är det nog mer som: Må bästa laget vinna!
Finland var bäst i dag, det är bara till att acceptera.

Passar på att lägga in en vördnadsfull bugning åt Teemu Selänne!
Teemu, jämte Foppa är de enda två spelarna som gett mig ståpäls när jag sett dom in action på isen.
#284 - 18 maj 2008 12:09
Sicket mög!
Får ju dock hålla med om Teemu.
Kippis Anette... [B)]
Guest
#285 - 18 maj 2008 12:15
Hoppas på en bättre match ikväll än den jag såg igår.
#286 - 18 maj 2008 13:38
Lutt skrev:
Hoppas på en bättre match ikväll än den jag såg igår.

Kanada vinner!
#287 - 18 maj 2008 13:52
- Finns risk för att denna match kan bli en "klassiker" att minnas. Hoppas på det. De två bästa lagen i final. Öst mot Väst! Frihet mot Förtryck! Proffs mot amatörer....hm..nej! Så är det inte längre.

Men....hoppas på en riktigt riktigt häftig final. Hoppas bara att inte Canada lyckas påverka domare allt för mycket!
#288 - 18 maj 2008 14:04
- Finns risk för att denna match kan bli en "klassiker" att minnas. Hoppas på det. De två bästa lagen i final. Öst mot Väst! Frihet mot Förtryck! Proffs mot amatörer....hm..nej! Så är det inte längre.

Men....hoppas på en riktigt riktigt häftig final. Hoppas bara att inte Canada lyckas påverka domare allt för mycket!

Visdomsord från Olof. ;) Kan inte annat än att hålla med!
Vilken tid går matchen?
#289 - 18 maj 2008 14:10
NIC skrev:
Visdomsord från Olof. ;) Kan inte annat än att hålla med!

Vilken tid går matchen?

Sändningen börjar 18:30.
Guest
#290 - 18 maj 2008 14:34
Då får jag väl känna mig utanför igen som hoppas Ryssland vinner!
Kanada har aldrig stått högt i kurs här inte...Definitivt inte efter semin heller..
#291 - 18 maj 2008 15:02
Anettejt skrev:
Då får jag väl känna mig utanför igen som hoppas Ryssland vinner!

Kanada har aldrig stått högt i kurs här inte...Definitivt inte efter semin heller..

Jag sa aldrig att jag ville att kanada skulle vinna.. bara att jag tror att de vinner. :)
Må bästa lag vinna och hoppas det blir en riktig muskelmätning!!
#292 - 18 maj 2008 15:03
Micke_A skrev:
Sändningen börjar 18:30.

Tack Micke! :)
#293 - 18 maj 2008 16:23
Skall bli en intressant drabbning! Turneringens 2 odiskutabelt bästa lag. Hmm.. hur går det? Jag tror och önskar att Kanada får göra det unika att vinna på hemmaplan.

Mvh Jari
#294 - 18 maj 2008 16:34
NIC skrev:
Tack Micke! :)

Jag vill nästan också att Kanada ska vinna, på grund av att de har hemmaplan, taket lär lyfta på arenan om de gör det. Men naturligtvis ska de inte vinna på grund av svaga domare som faller för publiktrycket.
#295 - 18 maj 2008 16:34
jarinen skrev:
Skall bli en intressant drabbning! Turneringens 2 odiskutabelt bästa lag. Hmm.. hur går det? Jag tror och önskar att Kanada får göra det unika att vinna på hemmaplan.

Mvh Jari

Gör de nog också.
Risken är att de blir så stöddiga bara...
#296 - 18 maj 2008 16:47
Micke_A skrev:

Men naturligtvis ska de inte vinna på grund av svaga domare som faller för publiktrycket.

Händer inte eftersom det är två svenska dommare :)
#297 - 18 maj 2008 17:43
Guy Palm skrev:
Händer inte eftersom det är två svenska dommare :)

Precis vad som håller på att hända...
#298 - 18 maj 2008 17:44
- Usch! De svenska dommarna är på väg att falla för trycket. Canada klarar sig från utvisningar men inte Ryssland. Hoppas verkligen det blir en förändring till andra perioden. Canada lyckas allt för ofta med sitt "trash-spel" mot dommare - funktionärer - ledare varje gång de vill vinna :(
#299 - 18 maj 2008 17:46
Men vilken öppning på matchen, herrejösses!!!
Synd bara att kanadensarna börjar dra ifrån, de är ju ruskigt bra på alla sätt och vis!
Frågan är om de orkar hålla detta tempot resten av matchen, ryssarna får jobba ordentligt om de vill komma tillbaka..
#300 - 18 maj 2008 18:43
- Andra perioden klarade sig domarna bättre! Pust! Tur det. Vill verkligen att denna final skall avgöras av spelarna.
#301 - 18 maj 2008 19:14
- Andra perioden klarade sig domarna bättre! Pust! Tur det. Vill verkligen att denna final skall avgöras av spelarna.

Kom igen nu Ryssland!!! 4-4!!!:):D
#302 - 18 maj 2008 19:29
- Kul match! Men hur länge lirar de förlängning! Konstigt att de inte talar om det. Är det 20 minuter och sedan straffar...eller fortsätter man en period till?
#303 - 18 maj 2008 19:45
MÅÅÅÅÅÅL. och slut på VM!!!! Grattis Rysland!
#304 - 18 maj 2008 19:48
Måste erkänna att jag hade fel när jag sa att Kanada skulle vinna, men YES vad gott att ryssarna tog det!!!
Utvisningen på Nash är helt rätt!!
Han lobbar ju ut pucken, skitsamma om den hamnar i båset eller på läktaren, den om nån är ju avsiktlig!
GRATTIS RYSSLAND!!! :D:D:D:D:D
#305 - 18 maj 2008 20:09
Trevligt att så många engagerade sig i denna tråden!
Startade den mest för att se hur intresset var, och det visade sig bli en ganska välbesökt tråd, trevligt!!
Ses här igen nästa år! :)
/NIC.
#306 - 18 maj 2008 20:46
- Starta genast en tråd för fotbolls-EM nu!
QardinalE
#307 - 18 maj 2008 20:52
NIC skrev:

Startade den mest för att se hur intresset var, och det visade sig bli en ganska välbesökt tråd, trevligt!!

/NIC.

Jepp, C U 2 ;)

[:-76] [:-106] To Russia with love, thats the way to go
#308 - 18 maj 2008 21:31
Grattis Ryssland :)
#309 - 18 maj 2008 21:49
NIC skrev:

/NIC.

Ja, kul tråd :)
Guest
#310 - 18 maj 2008 22:05
NIC skrev:

/NIC.

Agree to that!! :):):)

Var visst inte bara jag som höll på Ryssland trots allt!;)
Maffia666
#311 - 19 maj 2008 14:41
NIC skrev:

/NIC.

Självklart ses vi här nästa år. Stort jubel här när Ryssarna vann!!
Bilagor:
#312 - 27 april 2009 21:13
Ja, då var det dags att damma av denna gamla tråden igen som lovat! :)
Surt att svenskarna åkte på stryk mott letterna! Rättvist, tja, både ja och nej..
En hyfsat bra match i alla fall.
Guest
#313 - 27 april 2009 21:40
Heja Finland!
#314 - 27 april 2009 22:13
Anettejt skrev:
Heja Finland!

Jaja, Finland vann över Danskarna, oväntat då! ;)
Mest oväntat var nog att Danskarna ledde till en början... :d
#315 - 28 april 2009 20:40
alla vet att det är Kanada och Ryssland det kommer stå mellan. Tråkigt men sant /=
jag hejar självklart på Sverige men det är för tunt tyvärr.
#316 - 28 april 2009 20:55
Vem vann i Ryssland - Schweizmatchen? När jag var tvungen att stänga av ledde Schweiz med 2-1.
Guest
#317 - 29 april 2009 20:57
Det går inge vidare för Sverige?
#318 - 29 april 2009 21:17
Anettejt skrev:
Det går inge vidare för Sverige?

Johodå! :p Vilken upphämtning mot USA, från 2-5 till 6-5:d
Guest
#319 - 29 april 2009 21:24
Micke_A skrev:
Johodå! :p Vilken upphämtning mot USA, från 2-5 till 6-5:d

Fan så nice!!:)
Jag som stängde av teven i 3:e perioden när det stod 2-4, attans med...

Den svenska målvakten (Gustavsson?) verkade ju bra...
#320 - 29 april 2009 21:38
Jodå, han var nog bra, i alla fall jämnbra med den amerikanska målvakten :)

Nå´n annan som blev lite småsur när Letten som tryckte in en svensk (Enström?) i sargen, och inte ens fick 2 minuter, trots att blodet rann?
Bilagor:
#321 - 30 april 2009 01:14
Micke_A skrev:

Nå´n annan som blev lite småsur när Letten som tryckte in en svensk (Enström?) i sargen, och inte ens fick 2 minuter, trots att blodet rann?

Läste just på aftonbladet att samme gubbe gjorde precis likadant i en annan match och fick matchstraff.
#322 - 30 april 2009 02:03
Micke_A skrev:

Småsur? Jag höll på att riva huset...
#323 - 30 april 2009 05:13
Pinsamt dålig match av sverige igår...
#324 - 30 april 2009 06:51
Matte&Mia skrev:
Pinsamt dålig match av sverige igår...

Ja, om man inte räknar in sista 10..
Jädrar vilken dramatik!!
Kan säga att jag var en av alla som hade räknat ut kronorna i tredje innan det började hända saker...
#325 - 30 april 2009 06:53
Micke_A skrev:

Den tacklingen ska INTE följas upp med en sån kraft!!!!
Skitfult!!!!:mad:
#326 - 30 april 2009 08:11
HAHA sprang av ilska iväg från tvn igår efter deras 5-2 mål inte mycket senare hör man mamma sitta och skrika att vad mycket mål det blir den här matchen. Av nyfikenhet går man tillbaka ser att det står 4-5 och sedan blev den en bra kväll till slut.

Men det väldigt tråkigt och se hur dåligt spel det är för det mesta )=
och att han inte ringer till Henrik Lundqvist!!!
ELLER Douglas Murray (ni håller nog inte med mig)
Johnny Oduya är visst på väg.

Douglas Murray och Johnny Oduya kommer nog behövas för om vi senare ska möta Kanada, Ryssland och tjeckien för det är inga snälla nationer att möta om vi jämnför med dom vi har mött. jo lite grott männsika taktik är det väll men vi kan inte vara för snälla och mjäkiga i vm.
#327 - 30 april 2009 20:24
Jag är HELT KLART för att Douglas Murray kommer in med lite kroppstyngd som han INTE är rädd för att använda!!! Sen att han är en bra back gör ju inte saken värre..

Missade matchen mot ryssarna.... vad blev det??
#328 - 30 april 2009 20:34
NIC skrev:
Den tacklingen ska INTE följas upp med en sån kraft!!!!

Skitfult!!!!:mad:

Ja. Illa nog att domarna inte såg smällen, men vad jag har förstått så är det automatiskt utvisning (2+2?) om blodet rinner, så de borde kunnat ta ut honom ändå, trots att de inte såg smällen, hur man nu kunde missa den.

Ryssarna vann med 6-5 :( I förlängningen, så Sverige fick en poäng i alla fall.
#329 - 30 april 2009 21:22
Micke_A skrev:
Ja. Illa nog att domarna inte såg smällen, men vad jag har förstått så är det automatiskt utvisning (2+2?) om blodet rinner, så de borde kunnat ta ut honom ändå, trots att de inte såg smällen, hur man nu kunde missa den.

Ryssarna vann med 6-5 :( I förlängningen, så Sverige fick en poäng i alla fall.

Nu när vi snackar blod, är det inte automatiskt 5 minuter vid blodutgjutelse..??

Fan, ryssmatchen verkar siffermässigt ha varit en höjdare, förutom utgången då kanske...
Undrar om inte Svenskarna kommer gå långt denna turneringen ändå.....
#330 - 30 april 2009 21:42
NIC skrev:
Nu när vi snackar blod, är det inte automatiskt 5 minuter vid blodutgjutelse..??

Fan, ryssmatchen verkar siffermässigt ha varit en höjdare, förutom utgången då kanske...

Undrar om inte Svenskarna kommer gå långt denna turneringen ändå.....

Har också för mig det.

Ja, missminner jag mig, eller är det inte i de turneringar där Sverige börjat lite knackigt, som det se´n går som bäst i?
#331 - 30 april 2009 21:58
Micke_A skrev:
Har också för mig det.

Ja, missminner jag mig, eller är det inte i de turneringar där Sverige börjat lite knackigt, som det se´n går som bäst i?

Man förväntar sig alltid hög klass av Tre kronor!
Men det kan ju inte skada att man får kämpa för sina poäng tidigt i turneringen istället för att få Danmark, Frankrike å Norge i sin grupp för att då vinna gruppen och sen få Kanada, Usa och Ryssland som ett brev på posten.. Lika bra att fatta vilken kapacitet man har direkt och utgå ifrån det för att därifrån utnyttja sina skills.
Jag tror Sverige hamnar inom topp 3 detta året!

Men för helvete Bengan, ta in Douglas Murray!!
Skit i att ta in en fjärde keeper, även om han råkar heta Lundqvist.
Vi behöver backar och Douglas har det som Sverige fattas; vilja till fysiskt spel i VARJE närkamp! Det är jobbigt att möta en sån spelare!
#332 - 30 april 2009 22:10
NIC skrev:

Vi behöver backar och Douglas har det som Sverige fattas; vilja till fysiskt spel i VARJE närkamp! Det är jobbigt att möta en sån spelare!

Men han har väl knappast spelat en match på stor rink, kommer inte han att gå bort sig?

Men i jag håller med dig i princip, vi behöver "tunga" backar för att hålla rent och trötta ut forwards.

Vi kanske skulle skicka ner "slaktaren" Phil:)
#333 - 30 april 2009 22:12
NIC skrev:
Man förväntar sig alltid hög klass av Tre kronor!

Men det kan ju inte skada att man får kämpa för sina poäng tidigt i turneringen istället för att få Danmark, Frankrike å Norge i sin grupp för att då vinna gruppen och sen få Kanada, Usa och Ryssland som ett brev på posten.. Lika bra att fatta vilken kapacitet man har direkt och utgå ifrån det för att därifrån utnyttja sina skills.

Jag tror Sverige hamnar inom topp 3 detta året!

Ja, man kan ju hoppas :)
#334 - 30 april 2009 22:29
c90368 skrev:
Men han har väl knappast spelat en match på stor rink, kommer inte han att gå bort sig?

Vem går inte bort sig i tre kronors försvar? ;)

c90368 skrev:

Pihl? Andreas Pihl? Han skulle ju bara försöka åka solo, tappa pucken och fixa så att hans lag åker ur kvarten ;) :D
#335 - 30 april 2009 22:47
c90368 skrev:

Men i jag håller med dig i princip, vi behöver "tunga" backar för att hålla rent och trötta ut forwards.

Det har du förstås alldeles rätt i, antar att det är det enda argumentet för Bengan att inte ta med honom.
Men nu kommer Oduya istället.

Nästa match Söndag kl 16:00 om jag inte har fel för mig, jobbar ju såklart till 16:15 men man hinner nog se 2:a å 3:e i alla fall!
HEJA SVERIGE!!!
#336 - 30 april 2009 22:56
DAHLBERG skrev:
Vem går inte bort sig i tre kronors försvar? ;)

Pihl? Andreas Pihl? Han skulle ju bara försöka åka solo, tappa pucken och fixa så att hans lag åker ur kvarten ;) :D

Ja, ja, ja

Men han är stor! Å han har visat humör på senaste tiden. Räckel väl med att dom hotar med att skicka Phil på dom. Blir sjuksängen ett par veckor:D
#337 - 30 april 2009 22:59
c90368 skrev:
Ja, ja, ja

Men han är stor! Å han har visat humör på senaste tiden. Räckel väl med att dom hotar med att skicka Phil på dom. Blir sjuksängen ett par veckor:D

Jo, jo han är ganska duktig med att slå ut tänder med klubban ;)
#338 - 30 april 2009 23:06
DAHLBERG skrev:
Jo, jo han är ganska duktig med att slå ut tänder med klubban ;)

Ja sedär, en begåvning som kan vara en tillgång i vissa matcher:d
Guest
#339 - 2 maj 2009 13:49
Oj har ni börjat utan mig eller rättare sagt det är jag som varit off från zoopet. Visst Oduya har det som krävs men det gäller att alla ställer upp bakåt också.

Jag är nog den enda som är glad över att honken är skadad, fattar faktiskt inte varför man ställer upp med en sån osäker målvakt;)
#340 - 2 maj 2009 22:53
Lutt skrev:
Oj har ni börjat utan mig eller rättare sagt det är jag som varit off från zoopet. Visst Oduya har det som krävs men det gäller att alla ställer upp bakåt också.

Jag är nog den enda som är glad över att honken är skadad, fattar faktiskt inte varför man ställer upp med en sån osäker målvakt;)

Välkommen in:d

Men nu var de ju så att en viss herre från HV71 var skadad först!
Guest
#341 - 3 maj 2009 08:10
c90368 skrev:
Välkommen in:d

Men nu var de ju så att en viss herre från HV71 var skadad först!

hehe visst var det så men nu är det som man brukar säga...ordningen återställd:D

Däremot undrar jag lite varför man tog med Honken då han är instabil av sig...Jag skulle kunnat sett Dahlberg (SAIK målvakten) i VM, han är duglig.

Annars hade vi Ersberg i från NHL.
#342 - 3 maj 2009 16:45
Sverige-Schweiz 4-1 :)

Men det var ju väldigt lätt för Gustavsson att ta det skottet :rolleyes: Liggande platt på mage på isen med en ditknuffad svensk spelare på ryggen.
#343 - 3 maj 2009 18:13
Såg bra ut mot Schweiz och vi lär väl trycka till fransmännen med 7-1 elr nåt.
Men jag undrar hur långt detta kommer räcka... Vi måste bli bättre framför eget mål tex!!
Annars tycker jag nog över lag att gubbarna har ganska bra koll på läget.
Tror och hoppas på guld men man vet aldrig...! :)
#344 - 3 maj 2009 18:29
Hoppas oxå på guld men det ser klurigt ut.
Först o främst måste fransoserna få på snoken imorrn och sen om det blir canada eller ryssland i semi så blir det jobbigt......usa e enklare då.
#345 - 4 maj 2009 16:46
Lutt skrev:
hehe visst var det så men nu är det som man brukar säga...ordningen återställd:D

Däremot undrar jag lite varför man tog med Honken då han är instabil av sig...Jag skulle kunnat sett Dahlberg (SAIK målvakten) i VM, han är duglig.

Annars hade vi Ersberg i från NHL.

Tur att det var mot Frankrike som Liv fick stå och inte mot Schweitz. Som vanligt så var han darrig och släpphänt idag.
#346 - 4 maj 2009 19:54
Har inte kollat Frankrikematchen men det ligger säkert nåt i det som Guy säger.
Gustavsson borde stå resten av matcherna!
#347 - 4 maj 2009 19:59
Nån som har haft koll på tjeckerna?
Kan nog bli en intressant match!!
#348 - 6 maj 2009 22:41
spännande att USA slog ut Finland det trodde jag aldrig på förhand.

men fy vad spännande det kommer bli i morgon! hoppas det går vägen.

kanande kommer väll vinna lett i morgon iaf
Guest
#349 - 6 maj 2009 22:56
spännande att usa slog ut finland det trodde jag aldrig på förhand.

Nääää! [:-28] = [:-171] = [:-38]

Är Finland off nu då?
#350 - 6 maj 2009 23:06
Anettejt skrev:
Nääää! [:-28] = [:-171] = [:-38]

Är Finland off nu då?

Så är det..
Synd, höll på finnarna!
#351 - 6 maj 2009 23:07
Bara till att ladda upp inför tjeckmatchen, tror fan att det ska kunna gå vägen om det inte blir en massa slarv framför egen kasse!
HEJA!!!
#352 - 7 maj 2009 16:32
Jaha, då är det snart dags upp till bevis, hoppas att dom skärper till sig i kväll.
#353 - 7 maj 2009 19:13
Ännu en match där domarna förstör den med alla utvisningar åt höger och vänster :rolleyes:

Men men, Sverige fick spela 5 mot 3, är väl bara att tacka och ta emot.
#354 - 7 maj 2009 20:37
:d:d:d
#355 - 7 maj 2009 20:39
Fenomenal målvaktsinsats från Gustafson!!!
Ok, vi släppte in ett mål 5 mot 3, oförlåtligt, men förutom det så hade tjeckerna inte en suck mot ett MYCKET välspelande TRE KRONOR!!!
Jagr hade typ ett skott på mål tack vare Svensk uppvaktning!
Kul att Kenny fick sätta dit en puck också, kan den mannen göra misstag!?
Kanada i morgon, spelar vi såhär tajt så har de absolut en match!!!!!!!!!!!!!!!
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJAAAAAAAAAAAAA!!!!!
#356 - 7 maj 2009 20:41
Som Micke skrev innan, domaren blåste sönder matchen MEN det förstörde inte matchen, i alla fall så höll han samma underliga inställning till avblåsning matchen ut!
#357 - 8 maj 2009 17:11
Snart dags bojz and girlz!!
Laddar upp med lite pilsner nu när alla vattenbyte och inkoppling av ett nytt ytterfilter är klart.
Satan vad gott det hade varit att skicka hem kanadensarna och sen knipa ryssarna i finalen!!!
Hoppas bara inte att svenskarna ryggar tillbaka vid ev. tacklingspsykningar!
Ge igen och visa att vi inte böjer oss! Hoppas att spelet från igår håller i sig även idag, då blir det ingen lätt match för kanada! Måste bara se till att hålla koll på deras vassa forwards...
HEJA!!!
#358 - 8 maj 2009 17:28
Japp och att hålla Kanadensarna från våran mälvakt, där gäller det verkligen att Sverige står upp. Det är nu det är upp till bevis för Grossman att visa varför han är med??? Tur att Vi fått med Odoya som inte backar om det gäller. Det är nu man saknar Murray, i sådana här matcher! För jag tror att de kommer att köra på Gustavsson de j-vla fransk talande löven. Hua det blir spännande:D. Biran e kyld och provsmakad:).
#359 - 8 maj 2009 17:53
Snart dags!!!
#360 - 8 maj 2009 19:22
fetekörda!.
#361 - 8 maj 2009 19:55
Ser mörkt ut...
Vi kommer ju inte in på mål....
3-0 speglar ju inte riktigt matchbilden men kanada gör vad man ska, utnyttjar sina lägen!!
Jävla skit, men så är det.
20 minuter kvar!
KOM IGEN!!!
#362 - 8 maj 2009 20:24
3-1
GO Sverige GO!!!
Bilagor:
#363 - 8 maj 2009 20:37
[:-124]
#364 - 8 maj 2009 20:44
Inte mycket att säga.., kanada är ett bättre lag!
De utnyttjar sina chanser och vi kommer inte ens in på mål..
De har 5 backar och två forwards på isen, (hur nu det går till) men så är det i alla fall..
Tycker ändå att vi inte ska klaga, förlora i semi mot ett välspelande kanada är inte fy skam..
#365 - 8 maj 2009 20:46
[:(][V][:-30][:-27] FU..!! Då var det roliga slut för denna gången!
#366 - 8 maj 2009 20:56
Heja Ryssland!!!
#367 - 9 maj 2009 20:32
NIC skrev:
Heja Ryssland!!!

jag tror faktiskt Kanada tar det nu.
Kommer bli en väldigt rolig final iaf och kolla på.

Tycker det är starkt av Sverige att prestera som vi ändå gjort i vm.

men jag tror Kanada vinner i morgon med 4-2
#368 - 10 maj 2009 10:00
Hoppas på ryssarna!
Kanadensarna blir så jäkla stöddiga annnars...
#369 - 10 maj 2009 10:07
:D
NIC skrev:
Hoppas på ryssarna!

Kanadensarna blir så jäkla stöddiga annnars...

Omöjligt, Nordamerikaner kan inte bli mycket stöddigare än de redan är :D
#370 - 10 maj 2009 10:07
fan snart dags för Brons match!
men den Vinner vi det är jag 100% säker på =)

och ja Kanada kommer va stöddiga men det kommer dom alltid och vara varken dom vinner eller ej. )= så man får väll hoppas på Ryssland men tro på Kanada.
#371 - 10 maj 2009 11:22
Guy Palm skrev:
:D

Omöjligt, Nordamerikaner kan inte bli mycket stöddigare än de redan är :D

:d
#372 - 10 maj 2009 11:22
fan snart dags för Brons match!

men den Vinner vi det är jag 100% säker på =)

och ja Kanada kommer va stöddiga men det kommer dom alltid och vara varken dom vinner eller ej. )= så man får väll hoppas på Ryssland men tro på Kanada.

Också säker på brons!
HEJA!!!
Guest
#373 - 10 maj 2009 16:14
Yes, yes, yes!!:)
#374 - 10 maj 2009 16:45
Anettejt skrev:
Yes, yes, yes!!:)

Så jävla gott!!!!
Skönt att killarna kom därifrån med bronset, det är de absolut värda!
Folk gnäller mycket om att vm inte har de bästa spelarna och bla bla bla.
Sverige är så pass bra att man klarar sig ganska långt utan proffs.
Nu hade vi ju iof ett par stycken men inte var det många av de stora namnen.

Nu är det bara till att hoppas på att Kanada får på snoken när Ryssarna tar sitt 25:e guld!
Guest
#375 - 10 maj 2009 16:59
NIC skrev:
Så jävla gott!!!!

Skönt att killarna kom därifrån med bronset, det är de absolut värda!

Håller med!
När Sverige fick in 4-2 och Liv drog av sig hjälmen förstod man lättnaden av pressen i att ta bronset med.

Sverige spelade bra, en del missar, men vem bryr sig när slutresultat blir bra? :)
#376 - 10 maj 2009 17:01
Anettejt skrev:
Håller med!

När Sverige fick in 4-2 och Liv drog av sig hjälmen förstod man lättnaden av pressen i att ta bronset med.

Sverige spelade bra, en del missar, men vem bryr sig när slutresultat blir bra? :)

Touche! :d
#377 - 10 maj 2009 18:12
Som de sa, det är skönare att vinna ett brons än att förlora ett guld i finalen. Självklart är det en skönare känsla att avsluta VM med en vinst.
#378 - 10 maj 2009 18:25
Micke_A skrev:
Som de sa, det är skönare att vinna ett brons än att förlora ett guld i finalen. Självklart är det en skönare känsla att avsluta VM med en vinst.

Hörde oxå det!
Så rätt!! :d
#379 - 10 maj 2009 21:22
Grattis Ryssland! :) [:-51]

Och som sagt, svenskarna såg betydligt gladare ut tidigare idag, än kanadensarna gjorde nyss.
#380 - 10 maj 2009 21:22
Dags att slå igen portarna för denna gången, skönt att portarna stängs inför ett firande Ryssland som mer än rättvist tog hem pokalen även i år!!!
Gott snack people! :)
#381 - 10 maj 2009 21:23
Micke_A skrev:
Grattis Ryssland! :) [:-51]

Och som sagt, svenskarna såg betydligt gladare ut tidigare idag, än kanadensarna gjorde nyss.

Word!
Vi var värda den medaljen!!! :)
#382 - 8 maj 2010 20:24
Grattis Danmark! :)
#383 - 8 maj 2010 21:36
instämmer vilken skräll grattis danmark!!!!
#384 - 8 maj 2010 21:49
STORT grattis till Danmark.. :D
#385 - 8 maj 2010 22:00
Pölse slog Sisu!
#386 - 10 maj 2010 09:17
Då var det dags att damma av denna gamla tråden igen :)
Oroväckande hur många avslut norrmännen kom till igår.... Kändes bara skönt att vi vann till slut!! :)
Finns en del att slipa på kan man lugnt säga, många debutanter i laget som ska hitta sin plats. Ska vi komma långt i detta Vm krävs en del... HEJA!
#387 - 10 maj 2010 10:30
Vem bryr sig ?
#388 - 10 maj 2010 10:40
Guy Palm skrev:
Vem bryr sig ?

Vi i tråden. ;)

Ho-ho-ho-hockey VM! :D
#389 - 10 maj 2010 10:54
I skuggan av ett Vinter-OS känns Hockey VM rätt så iskallt.

Dock går det inte sticka under stolen och säga att det inte var mäktigt i öppningsmatchen där nästan 80 TUSEN galna tyskar skrek fram sitt land till seger mot jänkarna.

Det som får mig att intressera för årets VM är alla skrällar. Tyskland vinner på övertid, danskarna tvålar dit finnarna och Norge höll på att skaka Sverige.

Sen att få se Ovetchkin latja är alltid kul!:D
Bilagor:
#390 - 10 maj 2010 19:33
Guy Palm skrev:
Vem bryr sig ?

Håll dig till blomtråden då!
#391 - 10 maj 2010 19:47
I skuggan av ett Vinter-OS känns Hockey VM rätt så iskallt.

Dock går det inte sticka under stolen och säga att det inte var mäktigt i öppningsmatchen där nästan 80 TUSEN galna tyskar skrek fram sitt land till seger mot jänkarna.

Det som får mig att intressera för årets VM är alla skrällar. Tyskland vinner på övertid, danskarna tvålar dit finnarna och Norge höll på att skaka Sverige.

Sen att få se Ovetchkin latja är alltid kul!:D

VM är klart mer skrällvänligt än OS och det gör att fler nationer kan vara med och slåss om segrar, vilket gör det intressant på det sättet! :D
#392 - 10 maj 2010 19:51
Danmark slog USA :)

Och Finland leder visserligen över Tyskland, men det ser visst inte så säkert ut.
Bilagor:
#393 - 11 maj 2010 16:33
Grattis Norge! :)
#394 - 11 maj 2010 18:17
Guy Palm skrev:
Vem bryr sig ?

Om du inte bryr dig så kan du gefan i att läsa denna tråd och skriva något.
#395 - 11 maj 2010 18:23
Tydligen så bryr du dig efter som du läser denna tråd!
#396 - 11 maj 2010 18:24
Guy Palm skrev:
Vem bryr sig ?

Tydligen så bryr du ju dig efter som du läser denna tråd!
#397 - 11 maj 2010 18:40
Pratade de inte om snabba mål? ;)
#398 - 11 maj 2010 19:44
Förväntar mig att vi avslutar med 3 mål nu i tredje.. :)
6-0 nu hade suttit fint! :)
Men då får man sluta slappna av var fjärde minut...
#399 - 11 maj 2010 20:41
Matchen vanns men det var ju jäkelen vad lama grabbarna är...
Många chanser men det där lilla sista saknades nästan helt även i denna matchen, radikal förändring om man ens ska komma till semi!!!
HEJA!
#400 - 11 maj 2010 20:42
Sverige har iaf inte förlorat mot en skräll. ;)
#401 - 11 maj 2010 20:48
Sverige har iaf inte förlorat mot en skräll. ;)

Nä och fyfanken vad glad jag är för det!!![:-159] :)
Även om varken norrmännen eller fransoserna var i närheten av att vinna så är man ju ändå lite orolig för hur det kommer spelas mot motstånd... [:-48]
#402 - 12 maj 2010 21:31
Och Schweiz tvålade till Kanada :p

Ärligt talat så kräver jag inte så mycket av Sverige i år, laget är väl rätt nytt, med en del yngre spelare, som nog inte har hunnit "spela ihop sig" än. Men vi har i alla fall vunnit våra båda matcher :) Imorr´n är det Tjeckien som gäller, som säkert har lite myror i skallen efter matchen mot Norge.
#403 - 12 maj 2010 22:15
Micke_A skrev:
Och Schweiz tvålade till Kanada :p

Ärligt talat så kräver jag inte så mycket av Sverige i år, laget är väl rätt nytt, med en del yngre spelare, som nog inte har hunnit "spela ihop sig" än. Men vi har i alla fall vunnit våra båda matcher :) Imorr´n är det Tjeckien som gäller, som säkert har lite myror i skallen efter matchen mot Norge.

Gick Kanada på pumpen till slut? Fasiken vad kul!!! Kan ju gå hur som helst tydligen i detta VM. Schweiz överraskade ju redan i OS men att slå Kanada.......
Såg tredje perioden Finland-Usa, finnarna kan bli jobbiga att möta om de spelar så..!
Dags för Tjeckien..... har inte sett tjeckerna spela men vi måste höja oss ett par snäpp om vi ska vara med i matchen!
#404 - 13 maj 2010 07:38
Tror att det blir tufft mot Tjeckien ikväll, dom lär ju vara revanchsugna efter förlusten mot Norge.
Såg också Finland USA igår, dom spelade riktigt bra finnarna. Dom kommer att bli farliga nu.
#405 - 13 maj 2010 11:34
Finland - USA var ju en måstematch för båda lagen, inte bara för att gå vidare, utan även för att slippa spela i nerflyttningsgruppen, så det var väl rätt självklart att båda kämpade hårt. Men har vi tur i ett möte med Finland så spelar de som de gjorde mot Danmark :p

En annan kul grej, Finland vann väl Euro Hockey Tour, men var det enda laget vi slog i LG Hockey Games, om jag minns rätt... Och i matchen mot Danmark precis innan VM vann Sverige med 10-3. Så vi ska nog kunna klara Finland, och Danmark :)
#406 - 13 maj 2010 23:06
Jaja, denna förlusten hade vi råd med fast det aldrig är kul att förlora...
Vann gruppen i alla fall :) Vi har fortfarande inte förlorat en skrällmatch :) :) :)
#407 - 15 maj 2010 10:51
Sverige spelade betydligt bättre igår mot Lettland, men hade lite svårt att sätta schanserna. Men vi vann i alla fall med 4-2 :)

Och vad sägs om Danmark - Slovakien, 6-0? :p
#408 - 15 maj 2010 11:18
Micke_A skrev:
Sverige spelade betydligt bättre igår mot Lettland, men hade lite svårt att sätta schanserna. Men vi vann i alla fall med 4-2 :)

Och vad sägs om Danmark - Slovakien, 6-0? :p

Kunde inte sagt det bättre själv, satt stundtals och mös rejält förutom då att de hade svårt att göra mål.
Kanada i morgon..... HEJA!!!
#409 - 16 maj 2010 18:22
1-0 :)
#410 - 16 maj 2010 19:03
2-0 :)
#411 - 16 maj 2010 19:09
3-0 :)
#412 - 16 maj 2010 20:23
3-1 blev det :)
#413 - 16 maj 2010 20:25
Fy fasen vad tama kanadickerna är i år. De brukar kalla skandinaver för mesiga och tråkiga, men nu är det verkligen tvärt om.

Som Edmonton Oilers-fan njuter jag verkligen av detta VM! :D
#414 - 16 maj 2010 21:22
Ja verkligen tamt. Nästan pinsamt.

Bra gjort ändå av 3kr. Men förvänta er ett mer taggat Kanada i kvarte och semi. Nu slipper vi i alla fall möta OS-Ryssland..
#415 - 16 maj 2010 21:28
Tre kronor var grymt bra, smartare än de var under matchen tror jag inte ett hockeylag kan vara. Visst blev det lite onödigt mycket match när Kanada tryckte på efter svenska misstag men vilken match mot ett bra lag blir inte så vid en 3-0 ledning?
#416 - 16 maj 2010 21:35
Bra spelat idag, hatten av!!
Synd bara att kanadensarna fick in ett reduceringsmål på slutet..
Schweiz på Tisdag!
#417 - 16 maj 2010 21:56
Tror att vi måste slå Schweiz för att slippa Ryssland.
#418 - 16 maj 2010 22:00
Spelar de som idag har Schweiz inte stor chans, men det gäller att komma dit 100% fokuserade.
#419 - 16 maj 2010 22:01
Micke_A skrev:
Tror att vi måste slå Schweiz för att slippa Ryssland.

Nja, slapp vi inte ryssarna iom vinsten idag?
Tyckte att de sa det i eftersnacket.
#420 - 16 maj 2010 22:06
NIC skrev:
Nja, slapp vi inte ryssarna iom vinsten idag?

Tyckte att de sa det i eftersnacket.

Jag tyckte å andra sidan att de sa att vi måste vinna mot Schweiz (men det kanske var för att vinna gruppen?) :p Men men, jag hoppas att vi inte behöver få se vem som hade rätt, det vill säga att vi förlorar mot Schweiz, och får eller slipper möta Ryssland, utan jag hoppas att vi vinner :)
#421 - 17 maj 2010 00:08
Micke_A skrev:
Jag tyckte å andra sidan att de sa att vi måste vinna mot Schweiz (men det kanske var för att vinna gruppen?) :p Men men, jag hoppas att vi inte behöver få se vem som hade rätt, det vill säga att vi förlorar mot Schweiz, och får eller slipper möta Ryssland, utan jag hoppas att vi vinner :)

Haha, så det kan gå... :D
#422 - 17 maj 2010 15:51
Norge leder med 3-1 mot Schweiz :)
#423 - 17 maj 2010 16:31
Norge vann med 3-2 :) Och Finland slog Slovakien med 5-2.
#424 - 18 maj 2010 00:16
Hur gick Danmark- (Var det) Tjeckien (de mötte idag...?)
#425 - 18 maj 2010 13:08
NIC skrev:
Hur gick Danmark- (Var det) Tjeckien (de mötte idag...?)

Nej, Tjeckien mötte Lettland, och jag tror de vann med 3-1. Danmark mötte Vitryssland, men förlorade med 1-2 har jag för mig, de förlorade med uddamålet i alla fall. Men det spelade mindre roll, Danmark var redan klara för kvartsfinal.
#426 - 18 maj 2010 16:16
Tjeckien leder med 3-1 över Kanada, och Tyskland leder med 2-1 över Slovakien :)
#427 - 18 maj 2010 16:31
Hmm, Kanadas 2-3-mål borde inte gillts (den ena domaren var amerikan, kan ju ha bidragit, och de skötte matchen sådär, verkade kommentatorerna tycka), tjeckiska målvakten blev omkullvräkt bakom målet :rolleyes: Och nu är matchen slut, fullt slagsmål... Jaja, 3-2 till Tjeckien blev det.

Och Tyskland är i kvartsfinal.
#428 - 18 maj 2010 18:21
1-0 Pääjärvi Svensson :)
#429 - 18 maj 2010 19:01
2-0 Harju :)
#430 - 18 maj 2010 19:07
3-0 Hedman, Sverige tog ut målvakten på grund av avvaktande utvisning, och hade ett powerplay 6-5 en bra stund, och satte den :)
#431 - 18 maj 2010 19:56
4-0 Pettersson :) 5-0 Pääjärvi Svensson :D
#432 - 18 maj 2010 21:22
Bra spelat boyz!!!
Så ska det fortsätta mot Danmark också så borde det bli ungefär samma siffror igen!
HEJA!!!
#433 - 19 maj 2010 18:16
NIC skrev:
Bra spelat boyz!!!

Så ska det fortsätta mot Danmark också så borde det bli ungefär samma siffror igen!

HEJA!!!

Tror du ja
#434 - 19 maj 2010 22:23
Tror du ja

Danmark SKA inte ens vara i närheten av att slå Sverige i hockey!
Men ni har fan ryckt upp er ur en 150-årig hockeydvala det måste jag ge er!! :)
#435 - 20 maj 2010 05:14
Satte en tusing på 14-2 till sverige ikväll så om den går in så har zoopet sin första miljonär i lödde ikväll :D

Den tillsammans med 3 andra bra kvartsfinalresultat borde göra tricket ;)
#436 - 20 maj 2010 14:09
Då var det dags att skicka hem danskarna efter deras bästa VM någonsin (skulle jag tro)
HEJA!!!
#437 - 20 maj 2010 14:19
drd skrev:
Satte en tusing på 14-2 till sverige ikväll så om den går in så har zoopet sin första miljonär i lödde ikväll :D

Den tillsammans med 3 andra bra kvartsfinalresultat borde göra tricket ;)
Bra, då utgår jag ifrån att du sätter luftpumpen i knät på en söt liten rödhårig tjej och skickar upp henne till mig i en 'stretched' towncar, men ta en svart annars tror grannarna att jag försörjer mig som pimp..
#438 - 20 maj 2010 14:47
1 - 0 till Sverige efter en period, långt kvar till 14 - 2
#439 - 20 maj 2010 14:48
1-0
#440 - 20 maj 2010 14:49
Guy Palm skrev:
1 - 0 till Sverige efter en period, långt kvar till 14 - 2

Vafalls, är du här nu igen!!??? ;)
#441 - 20 maj 2010 15:38
NIC skrev:
Vafalls, är du här nu igen!!??? ;)

Oops, var det i blomtråden jag fick vara :p
#442 - 20 maj 2010 15:41
Guy Palm skrev:
Oops, var det i blomtråden jag fick vara :p

Haha, märker att du nog småsneglar på hockeyn fast du inte bryr dig! :d;)
#443 - 20 maj 2010 15:43
Erkänner fast nu är transportsträckan avklarad
#444 - 20 maj 2010 16:52
Guy Palm skrev:
Erkänner fast nu är transportsträckan avklarad

Transportsträckan är inte över förrän man är i final ;)

Tänkte skriva nåt sånt innan, var nästan hundra på att du var en sån som bara glor när det passar, dvs. när vinst är inom räckhåll :)
Då hälsar jag dig välkommen i tråden på allvar då! ;):)
#445 - 20 maj 2010 16:57
Matchen vunnen, semin är säkrad fast jag är inte nöjd med spelet.
Danskarna ska ju inte ens ha så många skott på mål som de hade, det var inte många men FÖR många! Svenskarna drar på sig onödiga tacklingar som hade kunnat undvikas genom att använda benen. Står stilla alldeles för mycket...... Jaja, soffcoacher är ju bäst eller hur!? :)
Tjeckien tog tyvärr precis finnarna på straffar... Sverige-tjeckien på Lördag! Kollar du då Guy;)
HEJA!!!
#446 - 20 maj 2010 17:42
NIC skrev:
Sverige-tjeckien på Lördag! Kollar du då Guy;)

HEJA!!!

Det beror på tid, väder och vind. Inte nummer ett prio:d
#447 - 20 maj 2010 18:13
Guy Palm skrev:
Det beror på tid, väder och vind. Inte nummer ett prio:d
Jag är helt med dig:Dnär det ändå finns fotboll och en famil som ska tas hand om;):D
#448 - 20 maj 2010 20:03
Jag är helt med dig:Dnär det ändå finns fotboll och en famil som ska tas hand om;):D

Skit i fotboll, när var vi sist ett lag att räkna med i fotbolls VM?? 94, och innan dess?? 58?? Familj är självförvållat :d:d
#449 - 20 maj 2010 20:07
Jag är verkligen besviken på Kanada i år. Ett tråkigt, ofokuserat och barnsligt lag som verkligen förtjänar förlusten.
#450 - 20 maj 2010 20:21
Jag är verkligen besviken på Kanada i år. Ett tråkigt, ofokuserat och barnsligt lag som verkligen förtjänar förlusten.

Håller verkligen med dig!!! Vill att ryssland ska vinna över kanada, men vill inte möta ryssland i en ev. final, men vill å andra sidan inte heller att kanada ska vinna över ett taggat ryssland... Ryssland- Sverige i final, eller Ryssland-Tjeckien?? Förlorar man över detta Ryssland i en final så ska man fan inte hänga läpp fastän det såklart är surt som attan!
#451 - 20 maj 2010 20:26
Stackars Tyskland, som i alla förut ledde över Schweiz, vinner de mot dem får de möta Ryssland i semifinal, blir nog ingen rolig syn :p
#452 - 20 maj 2010 20:27
Det som är lite småironiskt är hur illa kanadicker ofta pratar om europeiska spelare, i synnerhet ryssar, och säger att de är primadonnor som inte ställer upp och inte jobbar på planen. Detta är ord som jag skulle sätta på hur Kanada börjar se ut, ryssarnas jobb är däremot rysligt imponerande!

Snyggt försvarspel av ryssen utan klubba och ett tröstmål till för Kanada. ;)
#453 - 20 maj 2010 20:27
Micke_A skrev:
Stackars Tyskland, som i alla förut ledde över Schweiz, vinner de mot dem får de möta Ryssland i semifinal, blir nog ingen rolig syn :p

Säkert inte men ärligt talat så har tyskarna ingenting att göra i en semifinal, helt otroligt att de ens kommit till kvarten!
Kjell Fohrman
Administrator
#454 - 20 maj 2010 20:55
NIC skrev:
Skit i fotboll, när var vi sist ett lag att räkna med i fotbolls VM?? 94, och innan dess?? 58?? Familj är självförvållat :d:d

Sverige blir nog bra i fotbollsVM också den dan man bara får ställa upp med C-lagen;)

Dra ner på de internationella mästerskapen i ishockey och se till att alla får vara med så kan det kanske bli intressant också.
Med lag som Danmark , Schweiz och Tyskland i VM-kvartsfinaler så säger det ju det allt om nivån på ishockeyn i den turneringen.
#455 - 20 maj 2010 21:06
Sverige blir nog bra i fotbollsVM också den dan man bara får ställa upp med C-lagen;)

Dra ner på de internationella mästerskapen i ishockey och se till att alla får vara med så kan det kanske bli intressant också.

Med lag som Danmark , Schweiz och Tyskland i VM-kvartsfinaler så säger det ju det allt om nivån på ishockeyn i den turneringen.

Jag skulle säga att det mer säger något om hur snabbt andra länder har utvecklats, se bara på hur NHL-klubbarna drar i B-lagens spelare. Lag som Kanada var på pappret bra nog för ett annat lands OS-trupp men ändå fick de stryk av den ena och den andre.
#456 - 21 maj 2010 05:24

Ja, tre kronor är ju som alltid dåliga eller hur ;) Tror inte riktigt du har sett "C-"lagen spela? Skrällarnas vm kan man ju lugnt kalla det. Men nu är det ju Ryssland, Tjeckien, Sverige och schweiz(?) kvar. Fortfarande bara C-lag?;)
Kjell Fohrman
Administrator
#457 - 21 maj 2010 07:54
NIC skrev:
Ja, tre kronor är ju som alltid dåliga eller hur ;) Tror inte riktigt du har sett "C-"lagen spela? Skrällarnas vm kan man ju lugnt kalla det. Men nu är det ju Ryssland, Tjeckien, Sverige och schweiz(?) kvar. Fortfarande bara C-lag?;)

Tittade en stund igår (Danmark-Sverige) - men trröttnade snabbt och swappade snabbt över till en repris av någon match i Stanley Cup-slutspelet. Vilken skillnad i matchkvalitet.

Visst är det fortfarande ett C-slutspel - även om det i och för sig är stora ishockeyländer kvar (som Tyskland:p) så hjälper ju inte det eftersom de bästa från resp. land ändå inte spelar.
Fotboll blir ju inte bra bara för att det är Brasilien som spelar om alla spelare i laget skulle komma från div.3 i Brasilien;)
#458 - 22 maj 2010 04:36
NIC skrev:

Om du menar Sverige så hade de ett bra lag 1994 i USA. Jag tittar inte på stora evenemang bara för att se Sverige spela. Jag vill att alla landslag skall ha möjlighet att få med sina bästa spelare, sedan så spelar det ingen roll om det är fotboll, handboll eller ishockey. Med VM i ishockey varje år så kommer det aldrig bli riktigt rättvist, speciellt inte under OS-år då de flesta proffsen verkar prioriterar ledighet i stället för VM.
#459 - 22 maj 2010 07:03
Detta har nog gnaggats alltid, VM är för ofta för att dra tittare och givetvis dem stora spelarna.Kanske dem inte borde lägga det årligen utan att se över det en gång för alla,tror det att gynnat sporten.
Men sen bör man inte glömma att"proffsen"är upptagna under denna tid men det gäller alla lagen som ställer upp och inte bara Sverige så det är lika på den fronten.
#460 - 22 maj 2010 07:51

Men sen bör man inte glömma att"proffsen"är upptagna under denna tid men det gäller alla lagen som ställer upp och inte bara Sverige så det är lika på den fronten.

Just nu så är det bara fyra lag kvar i Stanley Cup. Ryssland har lyckats att få hem sina bästa spelarna. Svenskarna har inte fått hem några.
#461 - 22 maj 2010 10:02
Snart dags för semifinal!
#462 - 22 maj 2010 12:37
Guy Palm skrev:
Just nu så är det bara fyra lag kvar i Stanley Cup. Ryssland har lyckats att få hem sina bästa spelarna. Svenskarna har inte fått hem några.
Varför har dem inte lyckas med det????är inte detta fenomenet för vanligt år efter år;)

Jag tror att VM inte drar spelare som det gjorde på 90-Talet då Tre-Kronor hade sin storhetstid,,det har dem än och är ett fruktat lag men inte på samma sätt som det är nu..hur ska man kunna ändra på det??
Sen börjar alla VM Lag på samma villkor"utan proffs"och sen vad dem gör efter NHL är slut eller dem som åker ut vart dem ska vända sig,så kanske Sverige ska ta sig en funderare varför dem inte ansluter till Tre-Kronor
#463 - 22 maj 2010 14:20
Jag visste det! Med mindre än 10 sekunder kvar :rolleyes:
#464 - 22 maj 2010 14:26
Det är tydligen farligt att önska sig att matchen inte skulle ta slut så fort. :p
#465 - 22 maj 2010 14:48
Tjeckernas sista straff... De hade ju kunnat köra in en lastbil mellan Gustafssons benskydd...
#466 - 22 maj 2010 17:02
Micke_A skrev:
Jag visste det! Med mindre än 10 sekunder kvar :rolleyes:

Fanimej helt otroligt!!! [:(!]
Gäller att knipa bronset nu!!

Ska tyskarna skrälla mot ryssarna, 1-0 nu i andra..
#467 - 22 maj 2010 22:18
Bryr mej inte...
#468 - 23 maj 2010 08:55
Bryr mej inte...

Ingen bryr sig om du bryr dig eller inte!
#469 - 23 maj 2010 17:02
härligt att det blev ett Brons till sist.
#470 - 23 maj 2010 17:24
skönt att vi fick ett brons:)
men det roligaste i matchen var när bengt åke gustafsson tog en time out när det är 0,7 s kvar:p:D
#471 - 23 maj 2010 17:33
Och herr Uwe Krupp såg ut att ropa "What the fuck? Come on!". :p
#472 - 23 maj 2010 17:40
Han gjorde det ju som en pik åt media för kritiken igår, och för att fira lite att det var sista matchen med landslaget. Det visste ju inte tyskarna.

Se´n var ju svenskarna gladare efter matchen, än vad förlorarna i finalen i kväll lär vara. Sverige ser det ju som att de har vunnit ett brons, och förlorarna i finalen ser det nog som att de har förlorat ett guld. Och det är väl alltid roligare att vinna sin sista match, även om det är en lägre valör på medaljen.

Bra gjort ändå av det här nya laget.
#473 - 23 maj 2010 17:46
Vi får se om det blir Omark i NHL nästa säsong, Oilers kommer antagligen ta det lugnt med MPS om nu inte han totalt regerar under försäsong och starten av den riktiga.
#474 - 23 maj 2010 19:06
Gött mos!!!
Håller med Micke A om att det är klart roligare att vinna brons än att förlora ett guld!
Bra kämpat över lag av denna på förhand utdömda unga konstellation!
Bengt-Åke är ju bara för skön alltså... :)
#475 - 23 maj 2010 21:10
Grattis Tjeckien :)

Och som sagt, Svenskarna var nog betydligt gladare tidigare idag än ryssarna är nu.
#476 - 23 maj 2010 22:41
Helt otroligt att tjeckien tog ryssarna!
Gäller att spela bra i de rätta matcherna helt enkelt! :)
Man skulle nu kunna säga att Sverige var 7 sekunder från att slå världsmästarna, muahaha! :)

Alla som bryr sig är välkomna tillbaka till tråden nästa år igen!
#477 - 3 maj 2011 05:43
Vi är väl alla överens om att norgematchen aldrig ägt rum...!

Efter en usel första period mot österrike såg det betydligt stabilare ut i andra och tredje även om det fattas en del, tacklingar tex, tryck dem så fort ni får chansen!! Skönt med en 3-0 seger i alla fall.
HEJA!!!
#478 - 3 maj 2011 07:02
Inte är väl norge med i vm i hockey? Du måste ha drömt om det tror jag ;)
#479 - 3 maj 2011 13:15
Hmm, tja, vi är inte i så dåligt sällskap ändå... Norge slog faktiskt Tjeckien förra VM har jag för mig, som se´n gick och vann alltihop. Och nu i år så hade Norge 2-0 över USA länge och väl innan USA vände, och tyskarna vann över både ryssarna och slovakerna, och ryssarna hade uppenbara problem med Slovenien, och vann bara med 6-4. Men jag vet inte, tycker Mårts verkar flumma en del i laguppställningar och spelsätt, och när jag lyssnar på kommentatorerna tycker jag mig kunna ana att de underförstått också undrar lite vad han håller på med...
#480 - 5 maj 2011 00:03
Håller med dig om Mårts men ikväll fick han till det! Grymt bra match mot usa.
Frankrike nästa, allt annat än en 5-målsvinst får man nog kalla fiasko.. Hoppas de fortsätter spela som idag resten av turneringen bara!
HEJA!!!
#481 - 10 maj 2011 08:00
Bra match mot Kanada men blev de inte lite väl tafatta i slutet av tredje.......!?
Nu tar vi tyskarna i kvarten!! HEJA!!!
#482 - 10 maj 2011 13:06
NIC skrev:
Bra match mot Kanada men blev de inte lite väl tafatta i slutet av tredje.......!?

Nu tar vi tyskarna i kvarten!! HEJA!!!

Ja, som kommentatorerna sa, de verkade nästan lite väl ointresserade av att göra mål... Nästan som att de ville möta Tyskland istället för Ryssland. Å andra sidan, Tyskland slog Ryssland med 2-0, och har övertygat mer än ryssarna, som inte har övertygat lika mycket som man förväntar sig av dem.
#483 - 10 maj 2011 22:21
Helt rätt, ryssarna har inte gjort några övertygande matcher men det har däremot tyskarna gjort, just mot ryssarna...!
Tror och hoppas naturligtvis att vi tar tyskarna men vid vinst där så möter vi troligen tjeckerna i semi...... HEJA!!!
#484 - 13 maj 2011 17:06
Sverige i final! :) Och mot Ryssland eller Finland, ingen av dem har visat nå´n superform i VM. Så finalen bör inte vara omöjlig att vinna.
#485 - 13 maj 2011 19:56
Vad tycks om Finlands 1-0? [:-51]
#486 - 13 maj 2011 19:57
Animaniac skrev:
Vad tycks om Finlands 1-0? [:-51]

Helt grymt bra gjort!
#487 - 13 maj 2011 20:16
PiaJo skrev:
Helt grymt bra gjort!

Ja, helt klart ett ganska ovanligt mål ;)
#488 - 13 maj 2011 22:24
Jag har jobbat så jag såg ingen av matcherna idag men det där målet, wow! Lite innebandy över det hela. :p
#489 - 14 maj 2011 12:06
Fasiken vad gott det var att tvåla till Tjeckerna!!!!!
Rackarns vilken final som väntar!!! HEJA SVERIGE!!!
#490 - 14 maj 2011 12:31
Älskar hockey och det blir väldigt späande final, men det kommer bli väldigt jobbigt om Sverige förlorar.
#491 - 15 maj 2011 18:38
Nu är det igång :) Hoppas färgen på Sveriges medalj liknar färgen på hantelcikliden på min avatar.
#492 - 15 maj 2011 18:47
Ihanaa leijonat!

Hoh! Mina nerver är för svaga för sånt här! :p Heja Finland!
#493 - 15 maj 2011 19:04
Finland - Viktor Fast 0 - 0
#494 - 15 maj 2011 19:29
Nu klämmer vi finnarna! De skall inte få vinna över oss igen!

Heja, heja!!!:)
#495 - 15 maj 2011 19:31
Nånej! Det r ju 16 år sen sist! Det börjar nog bli dags för lejonen att ryta till ordentligt nu!
#496 - 15 maj 2011 19:34
1-0! :)
#497 - 15 maj 2011 19:56
1-1! Det här är olidligt! :p
#498 - 15 maj 2011 20:00
Miliimli skrev:
1-1! Det här är olidligt! :p

Jo det där sista målet var ju helt onödigt :)
#499 - 15 maj 2011 20:15
3-1 finland :O
#500 - 15 maj 2011 20:15
Nuuu börjar de likna nåt! :D :D
#501 - 15 maj 2011 20:44
Jaaaaaaaah!!! :D Ihanaa leijonat, ihanaa!
#502 - 15 maj 2011 21:18
Miliimli skrev:
Jaaaaaaaah!!! :D Ihanaa leijonat, ihanaa!

right.....
#503 - 15 maj 2011 21:22
Underhållande match till slutet när svenskarna fasiken inte ens kunde vara sportsliga nog att försöka spela, Fasth borträknad. Gratis Finland till att de visade en betydligt starkare kämparglöd och därmed tog hem matchen.
#504 - 15 maj 2011 21:29
Tyvär ett ungt och orutinerat lag som sverige ställde upp med, men ju mer de spelar desto mer rutin får de!
#505 - 16 maj 2011 09:05
Tyckte att de hade matchen i första och andra men tredje perioden är nog den sämsta perioden vi gjorde i hela VM. Silver är inte fy skam med tanke på att halva truppen var VM-debutanter.
#506 - 16 maj 2011 09:16
Nu börjar den verkliga svenska nationalsporten, Ursäkts-SM;)

//NiXoN
Kjell Fohrman
Administrator
#507 - 16 maj 2011 09:41
NiXoN skrev:
Nu börjar den verkliga svenska nationalsporten, Ursäkts-SM;)

//NiXoN

Ja, alla länder ställde väl upp med sina C-lag;)
#508 - 16 maj 2011 10:10
ledsen, men hockey vm i maj.......

kan inte ens med extrem god vilja, mycket whiskey, och andra insitament, hitta intresset......

i maj, en söndag, vill inte jag kura ihop mig framför tv'n och glo på vintersport....

näää...lägg det i Februari....

men det funkar väl inte med alla kommerciella intressen, nationellt som internationellt....

.
#509 - 16 maj 2011 11:18
[/QUOTE]
I Sverige är det en dålig tid ja, men inte i många andra av ishockeyländerna. T ex i Nordamerika är intresset aldrig så högt som just under denna tid på året med slutspel och allt. Svenskar har dock en striktare uppdelning mellan årstid och sporter jämfört med andra, se bara på andra europeiska länder (ex Storbritannien) och dearas forbollssäsonger som spelas under vintertid.
Kjell Fohrman
Administrator
#510 - 16 maj 2011 11:32
I Sverige är det en dålig tid ja, men inte i många andra av ishockeyländerna. T ex i Nordamerika är intresset aldrig så högt som just under denna tid på året med slutspel och allt. Svenskar har dock en striktare uppdelning mellan årstid och sporter jämfört med andra, se bara på andra europeiska länder (ex Storbritannien) och dearas forbollssäsonger som spelas under vintertid.
[/QUOTE]Ja men också Kanada och USA ställer ju med "skrapet" i sina lag. Så visst hockeytemperaturen är säkert mycket högre där, men inte för VM. Även om jag själv inte är så himla intresserad av ishockey så hänger t.o.m. jag med i vad som händer i Stanley Cup-slutspelet därborta.
VM har ju uppriktigt sagt bara tillkommit för ishockeyförbunden och TV-bolagen skall tjäna pengar och inte för att kora vilket land som för tillfället är bäst ishockey.

Men om man nu ger sig in i leken så är det ju i allla fall på någorlunda lika villkor och då vann ju Finland och är då uppenbarligen bäst i denna tävling. Grattis.
#511 - 16 maj 2011 11:45
Ja men också Kanada och USA ställer ju med "skrapet" i sina lag. Så visst hockeytemperaturen är säkert mycket högre där, men inte för VM. Även om jag själv inte är så himla intresserad av ishockey så hänger t.o.m. jag med i vad som händer i Stanley Cup-slutspelet därborta.
VM har ju uppriktigt sagt bara tillkommit för ishockeyförbunden och TV-bolagen skall tjäna pengar och inte för att kora vilket land som för tillfället är bäst ishockey.

Men om man nu ger sig in i leken så är det ju i allla fall på någorlunda lika villkor och då vann ju Finland och är då uppenbarligen bäst i denna tävling. Grattis.[/QUOTE]
Man ställde inte upp med "skrapet" i år precis, man ställde upp med framtiden vilket är en betydlig skillnad. Eberle, Skinner och grabbarna är de som ska leda laget i framtiden så de är knappast vad man bedömer som "skrap".

OS är storstjärnornas turnering medan VM är de framtida stjänornas och de underskattade slitvargarnas turnering vilekt är är nog underhållande enligt mig. Ofta är det mer intressant att se en ny ungdomskedja växa fram än se ett gäng avdankade stjärnor likt Slovakien ställde upp med.
Kjell Fohrman
Administrator
#512 - 16 maj 2011 12:09
Man ställde inte upp med "skrapet" i år precis, man ställde upp med framtiden vilket är en betydlig skillnad.

Och om dessa framtidslöften i sihockey kommer att lyckas framöver så kommer de garanterat inte att heller att spela något mer VM.
Visst jag tror säkert att ishockey-VM kan vara en skola för framtiden som t.ex. för U-21 EM för fotbollsspelarna. Dock så kallar man inte U21-mästerskapet i fotboll för världsmästerskapet i fotboll och de som är bra där får dessutom så småningom spela i det riktiga VM.
Så "felet" med ishockey VM är inte att det är dåligt, att spelarna inte gör sitt bästa eller att det skulle vara dålig underhållning eller att det skulle vara orättvist. Nej felet är att de kallar det för ett VÄRLDSMÄSTERSKAP

Om du vill kolla på gamla slitvargar så kolla på Mästarnas mästare (det gjorde jag igår istället för att kolla på hockey) - där kan man verkligen tala om gamla slitvargar:D
#513 - 4 maj 2012 19:47
Jaha, så är det dags igen :) Sverige - Norge 2-1 än så länge, efter två perioder, men jäklar vilket tryck Sverige hade mot det norska målet ett tag där. Gick ju inget vidare i genrepet, men kanske är det bra, då kanske de går in i VM med lite mer ödmjukhet, och inser att en del måste förändras.
#514 - 5 maj 2012 04:30
En stor skandal i detta VM är ishockeyförbundets biljettpriser. Billigaste biljetten 400:-. Inte konstigt att publiken sviker.
#515 - 5 maj 2012 14:01
Men du kan se Sverige-Tjeckien idag på TV4 Klockan åtta :)
#516 - 5 maj 2012 19:59
Jo, det pratades ju en del om det förut. Sverige - Tjeckien 3-1 med halva tredje kvar :)
#517 - 5 maj 2012 20:14
4-1 blev det :)
#518 - 6 maj 2012 05:56
Och när förbundet fick erkänna att de hade för höga priser och sänkte rejält så kom publiken. Nu är VM igång på riktigt. Underbart att se Joel Lundqvist leende ansikte efter målet.
#519 - 7 maj 2012 15:56
Sverige - Danmark ikväll :) Just nu står det 3-2 i matchen Tjeckien - Norge.
#520 - 7 maj 2012 15:59
Tjeckien - Norge 3-3 med ca 8 minuter kvar.
#521 - 7 maj 2012 18:12
Sverige - Danmark 1-0 efter knappt tre minuter :)
#522 - 7 maj 2012 18:28
3-0 :)
#523 - 7 maj 2012 18:30
4-0
#524 - 11 maj 2012 18:19
Sverige - Ryssland 1-0 i första :D
#525 - 11 maj 2012 19:17
3-1 Sverige :D
#526 - 11 maj 2012 20:29
Suck, fult spel och filmningar... Jaja, grattis Ryssland :p
#527 - 11 maj 2012 20:32
är vi lite dåliga förlorare här??? ;)
#528 - 11 maj 2012 20:36
själv så har jag inte haft tid att se på matchen...
#529 - 11 maj 2012 20:38
gonzo44 skrev:
är vi lite dåliga förlorare här??? ;)

Nej, men en spelare som skulle haft matchstraff för en spearing i första perioden fick vara kvar, och lyckades med en ganska grov filmning få en svensk utvisad, då det blev mål, och så gjorde han ett mål själv också tror jag, fast han inte ens skulle varit kvar i matchen. Domarna var mindre bra.
#530 - 11 maj 2012 20:44
aha ok som sagt så kunde jag inte se ok då förstår jag att du är lite sug för det är inte ok när det blir på de viset..
men det är inte slit än...
#531 - 11 maj 2012 20:53
En av svenskarna fick en klubba i ansiktet så han förmodligen bröt näsan, tror det var Franzen (det var han som fick spearingen i första också), så han kunde inte vara med mer. Nej, det var ju inte en viktig match så sett.
#532 - 11 maj 2012 21:19
Domarna var usla, Emelin var osportslig (men vann en stor del av matchen på det), båda lagen spelade extremt fult och svenskarna tappade humöret medan ryssarna höll sig ett snäpp lugnare. Att ryssarna till slut var bättre råder det ingen tvekan om och visst fasen är det svenskarnas egen uppgift att inte tappa humöret och matchen på det sättet. Hade Svenskarna inte tappat fokus hade ryssarna haft det otroligt tufft men ryssarna vann det mentala spelet.

En eloge till Malkin för hur mycket skit han klarar att ta utan att tappa fokus och utan att vara mesig, se och lär Franzen&co.
#533 - 15 maj 2012 09:23
Ryssarna har ett tungt lag detta året och inte blir det sämre med de två inflygna pojkarna som kom inatt(?) Har ingen koll på Kanadas lag alls än, någon? Sverige har också ett grymt bra lag, lite finjusteringar sen jäklar!! Heja!
#534 - 17 maj 2012 20:01
3-3 och onödigt spännande tycker jag :p
#535 - 17 maj 2012 20:23
Bläää...
#536 - 19 maj 2012 12:22
Hoppas inte Malkin är allvarligt skadad, han betyder mycket för hockeyn. Bra match annar med mycket fart!
#537 - 19 maj 2012 12:26
Malkin verkar vara tillbaka!
#538 - 19 maj 2012 13:36
The big red machine is back. Bara sätt ett par spelare med Malkin så blir det toppelit.
#539 - 19 maj 2012 14:35
Nästan skönt att Sverige har åkt ut, då kan man kolla på matcherna utan att sitta och vara så nervös :p
#540 - 4 maj 2013 19:18
Sverige - Tjeckien 2-0 en bit in i andra :) Ser betydligt bättre ut än mot Schweiz igår.
#541 - 4 maj 2013 20:06
Så länge det är 5-5-spel så hamrar ju Sverige mer eller mindre in tjeckerna i deras egen zon... Vinner inte Sverige det här är det rejält orättvist.
#542 - 4 maj 2013 20:15
Tror inte det blir något jättelångt VM i år. Sveriges lag är ganska blekt. Eller ja, väldigt blekt.
#543 - 4 maj 2013 20:20
I den här matchen är de inte bleka, däremot skjuter de för lite, och går in på mål för lite. Visst, de pressar ner tjeckerna i deras egen zon, men man ska ju göra mål också, 2-1 är allt annat än en säker ledning, när som helst kan en flaxpuck gå i mål för tjeckerna.
#544 - 4 maj 2013 20:30
Jo men sen när vi möter nationer som Ryssland, USA, Kanada, då blir det nog en helt annan grej. Time will tell, jag tror enda chansen att göra en bra turnering är att lotta in Sedinarna eller något ifrån NHL.
#545 - 4 maj 2013 20:33
Tja, tjeckerna är ju inte dåliga, de tillhör de stora landslagen. Att Sverige spelade lite si och så igår mot Schweiz har nog mest att göra med att det var en del som var debutanter, och att Schweiz är alldeles för bra för att underskatta, vilket Sverige troligtvis gjorde.

Lite oroande dock är ju att de hade så svårt att få in pucken, 2-1 är ju ingenting när man ser till matchbilden.
#546 - 4 maj 2013 20:51
Just det som är problemet. Det saknas spets framåt. :-)
#547 - 4 maj 2013 20:53
Spetsen fanns där, men den lyckades inte göra hål på tjeckernas mål :p
#548 - 4 maj 2013 21:22
vilken match såg ni? dom gjorde ju två mål! och vann ju matchen dessutom vad mer begära?:confused:
#549 - 4 maj 2013 21:29
Att leda med ett mål är livsfarligt i hockey, det är lätt hänt att en schanspuck glider in åt andra hållet, och med tanke på vilken press Sverige hade på Tjeckien så borde de gjort fler mål. Det blev ju också lite väl spännande på slutet :p
#550 - 4 maj 2013 21:37
Animaniac skrev:
Att leda med ett mål är livsfarligt i hockey, det är lätt hänt att en schanspuck glider in åt andra hållet, och med tanke på vilken press Sverige hade på Tjeckien så borde de gjort fler mål. Det blev ju också lite väl spännande på slutet :p

det mäste va fan så mycket bättre att leda med ett mål än att ligga under med ett mål som tjeckerna gjorde större delen av matchen! du kan ju inte begära att sverige ska göra tvåsiffrigt på tjeckien!
#551 - 4 maj 2013 21:40
Sverige gjorde ju en kanon match idag! betänk att tjeckien hade tio nhl proffs med!
#552 - 4 maj 2013 21:44
Jodå, Sverige gjorde en bra match, mycket bra t.o.m. Därav satt man lite på nålar när det bara skiljde ett mål, och tjeckerna fick spela 6 mot 4 på slutet... Som sagt, ett mål i hockey är inte mycket till ledning. Se´n kan man ju så klart hålla undan och vinna ändå, och det gjorde Sverige idag, förmodligen mycket tack vare att det mesta av spelet befann sig i tjeckernas zon.

Och nej, så klart inte tvåsiffrigt, men 3-1 i slutet av matchen hade känts mycket säkrare än 2-1...
#553 - 4 maj 2013 21:49
Animaniac skrev:
Jodå, Sverige gjorde en bra match, mycket bra t.o.m. Därav satt man lite på nålar när det bara skiljde ett mål, och tjeckerna fick spela 6 mot 4 på slutet... Som sagt, ett mål i hockey är inte mycket till ledning. Se´n kan man ju så klart hålla undan och vinna ändå, och det gjorde Sverige idag, förmodligen mycket tack vare att det mesta av spelet befann sig i tjeckernas zon.

Och nej, så klart inte tvåsiffrigt, men 3-1 i slutet av matchen hade känts mycket säkrare än 2-1...
jämna hockeymatcher är spännande o kul!
#554 - 4 maj 2013 21:56
j_l0180 skrev:
jämna hockeymatcher är spännande o kul!

Jodå, men ibland när Sverige spelar blir det onödigt spännande :p
#555 - 4 maj 2013 22:06
Animaniac skrev:
Jodå, men ibland när Sverige spelar blir det onödigt spännande :p
det tycker säkert det andra lagets fans oxå!:)
#556 - 4 maj 2013 22:12
hockeymatcher ska va jämna o spännande dä ä då dä ä kul när man kastas mellan hopp o förtvivlan! sen om färjestad dänger frölunda är tillfredställelsen total!!!:D:D
#557 - 4 maj 2013 22:15
j_l0180 skrev:
hockeymatcher ska va jämna o spännande dä ä då dä ä kul när man kastas mellan hopp o förtvivlan! sen om färjestad dänger frölunda är tillfredställelsen total!!!:D:D

Hehe, säger du det så :) Följer inte elitserien.
#558 - 16 maj 2013 20:57
Där satt den! [:-51]
#559 - 16 maj 2013 21:07
Så jävla TUNG straff! Den pucken skulle in, oavsett om målvakten hade fått följa med in. Den skulle bara in!
#560 - 16 maj 2013 21:14
Ja, man ser ju ofta taffliga försök till dribblingar, som fastnar på målvaktens benskydd.

Vanligtvis gillar jag inte straffar, man blir mer nervös än under hela matchen tidigare, och det kan vara orättvist, även ett lag som haft ett spelövertag kan förlora på straffar. Men idag var Sverige och Kanada rätt jämbördiga :)
#561 - 16 maj 2013 21:25
Nästan så målet flög in i sargen av den straffen. Tur man inte har svagt hjärta under såna matcher.
#562 - 18 maj 2013 13:54
Jo jo... Än så länge 1-0 till Sverige...
#563 - 18 maj 2013 14:16
Rättelse: 2-0...
#564 - 18 maj 2013 14:18
Makalöst vad bra Sedinarna är att slå perfekta passningar etc.

Något tragiskt dock att Sedinarna och Eriksson står för i princip hela sveriges poängproduktion.
#565 - 18 maj 2013 14:21
Det var väl inte Sedinarna som gjorde målen mot Kanada? Thörnberg heter han va?
#566 - 18 maj 2013 14:23
Nicklas Danielsson var det. Assisterad av Sedinarna båda gångerna dock. :)
#567 - 18 maj 2013 14:25
Aha :) Har inte så bra minne när det kommer till namn på hockeyspelare.
#568 - 18 maj 2013 14:30
Jag ser nog runt 150 matcher om året så de fastnar efter ett tag. :)
#569 - 18 maj 2013 14:36
Hehe, kan tänka mig det :)
#570 - 18 maj 2013 14:43
Ser bra ut iaf nu. Bara spela diciplinerat så reder de nog ut detta.
#571 - 18 maj 2013 14:45
Ja, Enroth får gärna hålla nollan. Väldigt onödigt om det skulle bli sådär överdrivet spännande som det kan bli ibland :p
#572 - 18 maj 2013 14:48
Ja helt klart. :D Behöver inte ge oss hjärtsnurr i onödan.
#573 - 18 maj 2013 14:49
Nej, det räckte bra i Kanadamatchen.
#574 - 18 maj 2013 15:12
Wihoo!!
#575 - 18 maj 2013 15:13
Einarsson skrev:
Wihoo!!

Typ :D
#576 - 18 maj 2013 15:18
Där satt den! Fy fasiken vad skönt! Att få denna seger serverad när man sitter i uterummet och kollar på matchen, i strålande sol med en iskall bredvid sig... Skönt! Skål på er kamrater! :)
#577 - 18 maj 2013 15:22
H@nky skrev:
Där satt den! Fy fasiken vad skönt! Att få denna seger serverad när man sitter i uterummet och kollar på matchen, i strålande sol med en iskall bredvid sig... Skönt! Skål på er kamrater! :)

Här åskar det, men varmt är det :) Och Loa Falkman, vad säger man om den pipan, makalös!
#578 - 18 maj 2013 17:25
Heja Schweiz!
#579 - 18 maj 2013 19:36
Sverige - Schweiz imorr´n :) Naturligtvis hejar jag på Sverige, men skulle Schweiz vinna unnar jag dem verkligen segern, så som de har spelat i den här turneringen, och alltid kul när mer oerfarna lag utmanar de stora. Var väl 35 de kom så långt senast.
#580 - 18 maj 2013 20:48
Unnar verkligen Schweiz en medalj! Men jag hade hellre sett Sverige stå mot USA i finalen. Förbundskaptenen för Juniorkronorna hade väl sagt att dom har haft problem med Schweiz under tre år, så det är väl inte så konstigt att det visar sig i A-truppen också :)

Nåväl, hoppas på Sverigevinst så klart, i synnerhet då det ger lite deg från ett bett, så jag kan köpa LED-belysning till ena karet "gratis" [:o]
#581 - 18 maj 2013 21:10
Sverige rä ju helt klart favoriter. Schweiz har gjort det bra men över ett längre perspektiv har sverige en mycket högre lägstanivå och samtidigt mer spets i truppen (och erfaren spets dessutom). Men klart, det gäller att kämpa.
#582 - 18 maj 2013 21:14
Ja, det är ju lite det som är vanskligt tycker jag. I den här turneringen har Sverige, i mitt tycke, fungerat bättre under press och inte när dom har varit favoriter och fått lov att föra spelet. Jaja, imorgon vet vi! :confused:
#583 - 19 maj 2013 20:39
Såååååå ja!
#584 - 19 maj 2013 20:52
H@nky skrev:
Såååååå ja!

Japp :D
#585 - 19 maj 2013 21:19
Vm-Guld så underbart :)
#586 - 20 maj 2013 10:08
Enkelt. :D
#587 - 20 maj 2013 13:59
Första gången se´n 1986 som ett lag vinner VM på hemmaplan :) Senast var det Sovjet i Moskva.
#588 - 21 maj 2013 15:41
Så rätt:
#589 - 21 maj 2013 15:43
Haha. Europe isn't a country?
#590 - 21 maj 2013 15:45
Einarsson skrev:
Haha. Europe isn't a country?

No, it's a rock band :p
#591 - 21 maj 2013 16:56
Haha
#592 - 8 maj 2016 13:47
Jahaja... Så var det dags igen. Hur går det i år tro? Inledningsmatchen mot Lettland var ju inte så övertygande, å andra sidan kanske Letterna inte är så pjåkiga, då de gav även Tjeckien lite att bita i.
Kjell Fohrman
Administrator
#593 - 8 maj 2016 17:54
Nja intresset verkar vara litet ;)
Hockey är ju inte riktigt min grej, men brukar ändå kolla en del när de bästa spelar fast det gör det ju så sällan - det är ju inte ens B-laget som spelar nu för tiden. Så detta gång avstår jag helt även om Sverige skulle vinna (fast enligt tidningen lär de knappast göra det)- Du får rapportera :p
#594 - 8 maj 2016 17:55
Hehe, tja, de ligger under med 0-1 mot Danmark just nu, så känns inte så lovande. Ryssarna hade tidigare idag rejäla problem med Kazakstan, men lyckades till slut vinna med 6-4.
#595 - 8 maj 2016 18:06
Även jag är måttligt intresserad, möjligtvis så sätter jag mig och tittar när det drar ihop sig till kvart/semifinaler. Fortsätter det fina vädret avstår jag.
#596 - 8 maj 2016 18:30
Tja, tycker väl i och för sig att den andra burken är intressantare, men hockey-VM är väl ändå ett av få hyfsat intressanta inslag på dumburken. En del idrott, och naturdokumentärer är väl istort sett vad som går att se. Och ifall nå'n mot förmodan bryr sig, så leder Sverige över Danmark med 3-1 nu [:-51]

Make that 4-1... Danskarna drog på sig en 2+2.
Kjell Fohrman
Administrator
#597 - 9 maj 2016 07:44
Fantastiskt att Sverige slog Danmark i ishockey, man blir verkligen imponerad :p
#598 - 9 maj 2016 20:04
Känns lite typiskt svenskt på nå't sätt att tappa 2-0 till 2-4...
#599 - 10 maj 2016 19:01
Men oavsett vad man tycker om hockey-VM, så är det ändå ca 110% intressantare än melodifestivalen [:-124] Även om det är ungefär lika säkert att Kanada kommer att vinna VM-guld som att det kommer att vara en hel del kompisröstande i MF...
#600 - 13 maj 2016 19:19
Hehe, med tanke på att intresset för hockey-VM verkar rätt svagt, så var det kanske lite onödigt att väcka den här gamla tråden till liv igen. Väck inte den tråd som sover [:-89] Är inte det ett gammalt ordspråk? Inte? Tja, det borde vara det...

Jaja, jag tänker hur som helst fortsätta att flacka med blicken mellan hockeyn, datorn, och akvariet [:-116]
#601 - 13 maj 2016 19:50
Shepard, jag håller med dig om att Hockey VM är mer intressant än Eurovision contest. Jag har läst att vi lyckades slå Kasakerna efter en lite trevande inledning. Är vi klara för slutspel/kvart?
/Johan
Kjell Fohrman
Administrator
#602 - 13 maj 2016 20:19
[QUOTE=Shepard;n2355802]Men oavsett vad man tycker om hockey-VM, så är det ändå ca 110% intressantare än melodifestivalen [:-124] .[/QUOTE]
Grader av helvetet [:-2]
Nä jag har egentligen inget emot någondera - bara jag slipper titta och det är ju frivilligt ;)

#603 - 13 maj 2016 20:33
[QUOTE=Marten64;n2355879]Shepard, jag håller med dig om att Hockey VM är mer intressant än Eurovision contest. Jag har läst att vi lyckades slå Kasakerna efter en lite trevande inledning. Är vi klara för slutspel/kvart?
/Johan[/QUOTE]

Tror inte gruppspelet är klart riktigt än, men är osäker.

Kjell: Hehe, tja, det beror ju på, om man råkar befinna sig med några som prompt måste se eländet (melodifestivalen, som de snart borde döpa till nå't annat än Eurovision vad det verkar), och man inte har nå'nstans att fly och ta betäckning, så är det ju inte så frivilligt [:-82]

Som tur är har man ju ett "safe haven" [:-159]
#604 - 22 maj 2016 20:15
Det är 0.9 sekunder kvar, kanadensarna sätter 2-0 i tom bur, och de slänger klubbor och hjälmar på isen och börjar fira... Bara för bli beordrade att ta upp dem igen, för att de 0.9 sekunderna ska spelas klart [:-5] Domaren hann knappt släppa pucken i isen vid tekningen innan slutsignalen gick. Jaja, kanadensarna fick fira två gånger.

Hur som helst, grattis Kanada, föga förvånande.
#605 - 20 maj 2017 19:34
Dags för det årliga uppvaknandet ur idet för den här tråden. Hmm, hoppas att det inte är kanadensarna som firar imorr'n... Sverige slog nyss Finland i semin med 4-1 :)
#606 - 20 maj 2017 20:10
Roligt, trots att det årstidsmässigt alltid känns fel. Är rädd att det blir Kanada som firar men kanske kan Nylander/Bäckström sätta stopp för det.
/Johan
#607 - 21 maj 2017 21:00
Vinner Kanada det här så... tack domaren! Kanadas kvitteringsmål kom till efter en svensk utvisning, och en uppenbar kanadensisk filmning.
#608 - 21 maj 2017 21:49
Puh... Det finns en rättvisa :d Straffar, och Kanada satte inte en enda.
Kjell Fohrman
Administrator
#609 - 21 maj 2017 21:52
Är inte mycket för hockey men kollade i alla fall halva förlängningen och straffarna så det var ju hyfsad timing :d
#610 - 21 maj 2017 22:04
Underbart! Guld! Det var ju en riktig rysare!!
/Johan
#611 - 21 maj 2017 22:21
[QUOTE=Marten64;n2370688]Underbart! Guld! Det var ju en riktig rysare!!
/Johan[/QUOTE]

Som kanske inte hade behövt bli så ryslig om domaren inte hade blåst utan att ha sett hela situationen, om nå't skulle kanadensaren ha åkt ut för filmning. Men men, det gick ju vägen ändå :)

Annons