Hobby förutom akvarier...

#1 - 27 mars 2009 22:50
Vad har ni mer för hobbies förutom fisk/akvarier,själv pysslar jag med motocross,offroad,fiske,bilmeck,trä och metall slöjd...
#2 - 27 mars 2009 22:54
Jag odlar Hoyor/porslinsblommor, pysslar med pärlor, tar hand om övriga djur som katter och hundar, och är admin på ett forum.
#3 - 27 mars 2009 22:54
Mmm glömde tv och dataspel...:d
Guest
#4 - 27 mars 2009 23:05
Spel, ljudanläggningar, bilar o lite bilmeck. ja.
#5 - 27 mars 2009 23:36
Musik, fiske, flugbindning, snickeri, och att dricka öl!
#7 - 28 mars 2009 00:58
backhoppning, både hoppar själv och tittar flitigt.
#8 - 28 mars 2009 07:16
hoyor och alla djuren i menageriet... o så läsningen då. Pysslar i olika perioder men nu finns det liksom inte tid för allt tyvärr...
Hej jetn! *vinkar*
#10 - 28 mars 2009 07:48
NIC skrev:
Musik, fiske, flugbindning, snickeri, och att dricka öl!

Flugbindning Nic ?

Då kan man beställa några godingar av dig kanske ? Eller rent av komma över och snida ihop några själv o få lite tips o råd ?
Det är snart vårpremiär för mina nya vadare nämligen :D
#11 - 28 mars 2009 07:51
Förutom akvarierna så gör jag följande när tid finnes, kappseglar,spelar ps3,följer F1 och MotoGP,fotograferar flitigt,börjat åka skidor igen ;),tar en promenad med jycken o gumman och säkert massa fler grejer.....just det glömde nästan att jag följer varje
[SIZE=4][COLOR=red]MANCHESTER UNITED[/COLOR][/SIZE] match på tv´n mot nästa liga och champions league titel ;)
#12 - 28 mars 2009 07:54
Filateli, Träsläjd, stugan mm.
Senaste året har även dotterns fotbolls och skidåkningsiver blivit nästan som en hobby för mig.
#13 - 28 mars 2009 08:02
Min är nog fan passa barn,dricka pilsner,fotboll och åka runt till andra på Zoopet och Våldgästa dem...He He tycker jag saknar en riktig Hobby eller ett normalt liv som man hade för en 15 år sedan..:-)
#14 - 28 mars 2009 11:22
* Hästen är en stor hobby som tar tid..
* Sedan katterna och hunden likaså.
* Löser gärna korsord
* Tillbringar många timmar i svampskogen under hösten.
* Sköta om blommor både inne och ute, har just nu dille på liljor. :)
#15 - 28 mars 2009 11:31
dödar rådjur, vildsvin, harar, fasaner....och förhoppningsvis älg i höst.

samt läser en hiskelig massor med böcker om andra världskriget.....

.
#16 - 28 mars 2009 20:28
Morellen skrev:
hoyor och alla djuren i menageriet... o så läsningen då. Pysslar i olika perioder men nu finns det liksom inte tid för allt tyvärr...

Hej jetn! *vinkar*

Hej Morellen *Vinkar tillbaka*
#17 - 28 mars 2009 22:25
Leka med barnen, pyssla i trädgården, gosa med katterna, vill hemskt gärna läsa alla min kalle pocketar som ligger på hög och alla okulta böcker som också ligger på hög men tiden räcker inte till(och läsa i sängen går ju inte med en gnällig man som vill ha lampan släckt[:(!])men han är gullig och snäll ändå:).
Brodera är faktiskt kul också:d men dåligt med tid, man har inte så mycket tid till övers när barnen är små tyvärr:(.
Har nog många grejor som jag hade velat göra men som väntar till mina barn är lite större.¨
Även allt som man kan skapa något med typ måla, göra om grejor så att det blir till det bättre som att möblera om, göra om i trädgården eller karen.
Karen och zoopet tar faktiskt mycket av tiden på dagen det är ju till att prioretera vad man helst gör:).
#18 - 28 mars 2009 22:45
3 guppy skrev:
backhoppning, både hoppar själv och tittar flitigt.

Verkar läskigt, tycker jag! Men säkert kul om man kan!:)
#19 - 28 mars 2009 22:51
Skriva, läsa, avreagera mig via BF2. Familjen vågar jag däremot inte kalla min hobby... ? Och så fort jag kommer till ett varmt hav så ska jag ned under ytan, med eller utan tuber.
#20 - 29 mars 2009 17:58
drd skrev:
Flugbindning Nic ?

Då kan man beställa några godingar av dig kanske ? Eller rent av komma över och snida ihop några själv o få lite tips o råd ?

Det är snart vårpremiär för mina nya vadare nämligen :D

Absolut, havsöringsmönster eller?
#21 - 29 mars 2009 18:04
katterna och ridning :D
#22 - 29 mars 2009 18:49
Bågskytte + slukar böcker!
#23 - 31 mars 2009 08:55
Motorcykeln så klart!

Bara väntar på att få ta ut hojen och känna det där suget i magen när man passerar 100 knyck på 3 sek. Obeskrivlig känsla som bara hojåkare förstår. Sån råstyrka och frihet :)

Fiske är också en hobby.
Har en lämplig lätt fiskebåt i aluminium som går att driva bra med elmotor.
Står startklar på trailer, bara att koppla efter bil eller fyrhjulingen och åka till någon av sjöarna omkring. Väldigt avslappnande att glida ljudlöst över sjöarna och dra efter gädda :)

Snickra och fixa med kåken. Försöker vara händig. Totalrenoverade ena badrummet förra månaden helt själv bortsett från rördragning till duschen, nästa projekt blir en altan med inbygd och nedsänkt fiskdamm :)

Bilen är stort intresse på sommaren :)

Fotograferar mycket.
#24 - 31 mars 2009 10:21
Flugfiske/bindning, golf, segling, huset och sedan läser jag en massa.
Fiskar inte så mycket men det blir nog en vända till helgen för att känna på om öringarna biter. Annars brukar det bli en sommarvecka vid någon älv i Norge.
Det primitiva jordbruket(golf) är kul motion men tar en massa tid.
Seglingen blir av så fort båten åkt i plurret i slutet av April (innan dess är det ju bara massa jobb:(). Sedan skall uppfarten på huset fixas till ordentligt i sommar.
#25 - 2 april 2009 09:26
Intressant folk är ni allihopa!

Förutom akvaristik sysslar jag med(när jag får tid):

Musik - lyssnar, spelar gitarr och lite annat, samt gör egna låtar tillsammans med en vän.

Min bubbla och allt som hör med mekande med den att göra.

Trä & Metall bygger jag en hel del saker med.

Dataspel, mmorpg's eller FPS oftast.

Fiska, åka båt, kanota, sova under bar himmel.

Mina 3 katter.

Motocross eller bara motorcyklar intresserar mig, men sålde min Cagiva 250cc för ett år sen.

Väldigt sällan tittar jag på TV, men då blir det Animal Planet,Discovery och liknande.

+ en hel andra små hobbies..
#26 - 2 april 2009 09:57
Fiske, musik (spelar inte själv men är nördig så det räcker), natur och allt däromkring(spenderar mycket tid åt att diskutera miljöpolitik, främst vilka frågor som tar allt för stor fokus och vilka som borde uppmärksammas i stället). sen pysslar jag med projekt av varierande slag allt från att måla tavlor och snickra akvariemöbler till att bygga jerkbaitbeten och förhoppningsvis inom en snar framtid sy.
#27 - 2 april 2009 15:00
Bilar / Bilen ,Hunden,akvariumen,BF2,träna, och allt på 2 hjul som jag kommer över:d OCH Brudar;)

//Freddan
#28 - 2 april 2009 17:35
Glömde lägga till: Fotografering, köpte en systemkamera i sommras och nu fotar jag väldigt ofta, helst djur och natur:)

Annons