hmm vad har jag för fiskar?

#1 - 19 maj 2007 19:40
jag har vad jag tror red zebra 1 hane & 2 honor.
hanen är blå, ryggfenan är spetsig i bakkant på den
de som jag tror är honor är orange/röda med rundad bakant på fenan, de har även äggfläckar men ej i samma mängd som hanen.
hanen jagar runt dessa för fullt i karet det fick mig att börja fundera på om en av dom också är hane.

har 1+3 lombardoi
hanen är gulaktig med bruna ränder de som jag tror är honor är ljusblåa.
ev av dom började "darra" idag. är det en hane som ej färgat ut?

har även demasoni 6 st golden 5 st

1 av varje av de senast nämnda "tuggar.
kan det gå att fånga upp dom utan att de blir altför stressade & släppa dom i en yngelnätkasse?

vet att det bästa vore ett separat spottkar, men har ingen plats för det

Tomas
#2 - 19 maj 2007 20:02
om själva frågan är om det går att fånga upp en tuggande hona så är svaret JA. hur skulle man annars föda upp malawiyngel?

men lägg dom gärna i nåt annat än i en yngelkasse. lägg dom hällre i ett litet akvarium eller nåt.

lycka till med dina yngel
#3 - 21 maj 2007 19:10
är det bara hanar som "darrar"?

upptäckte idag att det som jag trodde var en Acei hona darrade framför en Golden.

i värsta fall så har jag 2 Acei hanar ingen hona, 2 lombardoi hanar 2 honor

har ej så mycket plats för mer fiskar då jag har följande innevånare i ett 271 L kar
3 red zebra 5 golden 4 lombardoi 6 demasoni 2 acei & 1 gibbiceps

går det att byta eller är det bara att försöka sälja de hanarna som jag har förmycket?

Tomas
#4 - 22 maj 2007 13:44
Tomas_E skrev:
är det bara hanar som "darrar"?

upptäckte idag att det som jag trodde var en Acei hona darrade framför en Golden.

i värsta fall så har jag 2 Acei hanar ingen hona, 2 lombardoi hanar 2 honor

har ej så mycket plats för mer fiskar då jag har följande innevånare i ett 271 L kar

3 red zebra 5 golden 4 lombardoi 6 demasoni 2 acei & 1 gibbiceps

går det att byta eller är det bara att försöka sälja de hanarna som jag har förmycket?

Tomas

Det brukar gå bra att byta hos handlaren. Vi gjorde det nyligen med våra Auratus och det var inget bekymmer alls.

Annons