hmm va ska jag bygga?

#1 - 19 februari 2008 12:15
hej!

undrar om nån har nått förslag på va jag kan göra i träslöjden??? går i 7:an. kan inte komma på nått använbart, och jag fick inte göra ett akvarium :(
#2 - 19 februari 2008 12:26
hej!

undrar om nån har nått förslag på va jag kan göra i träslöjden??? går i 7:an. kan inte komma på nått använbart, och jag fick inte göra ett akvarium :(

En akvariebänk!!!;):)
#3 - 19 februari 2008 12:26
En smörkniv ;)

Det var det självklara när jag var i den åldern och inte hade något speciellt att göra.

En bänk till ett akvarie då?
eller kanske en lysramp :)
#4 - 19 februari 2008 12:27
A C-son skrev:
En akvariebänk!!!;):)

Varför ska man jämt vara så seg ;)
#5 - 19 februari 2008 12:33
hehe. har ingen andänning för en akvariebänk. lysramp behöver jag inte heller om om jag behövt hade skolan bara betalat aliminiumen. smörknivar har vi ganska många. från 3-6 gjorde jag nästan inget annat en smörknivar
#6 - 19 februari 2008 13:02
från 3-6 gjorde jag nästan inget annat en smörknivar

Haha det är en klassiker, som att göra kuddar i syslöjden. :D
#7 - 19 februari 2008 13:06
KE skrev:
Varför ska man jämt vara så seg ;)

Det brukar faktiskt vara jag...;)
#8 - 19 februari 2008 13:10
En av mina grabbar byggde en stol i träslöjden.
#9 - 19 februari 2008 13:15
hehe. har ingen andänning för en akvariebänk. lysramp behöver jag inte heller om om jag behövt hade skolan bara betalat aliminiumen. smörknivar har vi ganska många. från 3-6 gjorde jag nästan inget annat en smörknivar

Jo, bygg en akvariebänk på träslöjden och ett akvarium på glasslöjden...:p
Att bli tvingad att tälja mer än en smörkniv tyder på stor fantasibrist!
Själv brukade jag svarva rokoko-ljusstakar. Perfekta presenter och framförallt julklappar till lite äldre människor...;):)

Lycka till iaf.
#10 - 20 februari 2008 06:24
jag fick limma ett akvarium på träslöjden i åttan... annars brukade jag göra skåp av olika slag eller kåsor/skålar...
#11 - 20 februari 2008 07:23
Snida saker!
Typ trädjur!
En tax kanske?

Lite som emil i lönneberga :)
#12 - 20 februari 2008 07:27
När jag gick i skolan ville jag alltid få göra en säckpipa.
Inte för jag fick det, men det är ändå ett bra förslag. :D

Det är skitskoj att bygga, och ännu roligare att se folks miner när man faktiskt får ljud i härket...
Rekommenderar att du i så fall låter bli skotsk höglandspipa, den är lite väl stor och många delar.
Svensk säckpipa däremot borde vara rätt så lätt att göra. http://user.it.uu.se/~crwth/bagpipes/swedish/pictures/andersson.jpg

Annons