Hej hej!
jo jag funderar på att köpa kampfisk. så jag har en massa frågor om allt som har med dom att göra ^^ Hoppas ngn orkar svara på alla xD
1. Hur måga kampfiskar bör dom avra för att verkligen trivas? Jag vet att två hanar inte går ihop. och att man inte ska ha en hane och en hona då honan blir sönderstressad...men kan/vill en kamphane bo helt ensam då eller vill han ha sällskap av ett par damer? ungefär hur många bör Damerna Minst vara? 3+1(3 honor och 1 hane)?
2. Hur stor akvarium bör en ensam kampfisk ha?(hur många liter) Och hur stor bör akvariumet vara om det är 3+1(3 honor och 1 hane)?
3. Behöver dom pump och filter och sånt där? Eller klarar dom sig utan pump och filer? Mina kompisar säger att dom akn klara sig utan pump, stämmer det? Dör inte dom då? syret tar väl typ slut? :confused:
4. Hur ofta och hur mkt mat ska man ge till en ensam hane? Och hur ofta och hur mkt mat ska man ge till 3+1(3 honor och 1 hane)?
5. Vad för sorts växter bör det finnas i akvariumet? flytväxter? ska man ha mkt växter, tät 'planterade' eller bör man bara ha ett enstaka?
6. Hur ofta ska akvariumet städas/rengöras?
7. vad för sorts underlag bör det vara i akvariumet? småstenar, grus typ sand? Hur mkt bör man ha? bara ett tunt lager eller ganska riktligt?
Det kommer säkert komma ännu fler frågor nu efterhand..:p Men frågar man inget, får man inget veta :)
Ni som ahr kampfiskar, berätta gära hur ni upplever dom? hur tycker ni dom är att ha? roliga, tråkiga etc...?
Tack på förhand!