Hmm..

#1 - 3 oktober 2006 17:12
Hey everybody, tänkte göra ett försök på kampisodling här och införskaffade idag en hona..

Har henne i en burk bredvid odlingskaret och min hane är vansinnigt tänd på henne och skummar och har sig. Dock så spänner även honan ut gälarna.

Hon har en vit prick ovanför analfenan så det är definitivt en hona men är det normalt att även honorna spänner ut gälarna?
#2 - 3 oktober 2006 17:46
Mina honor spänner upp sig otroligt mycket. Speciellt Bettan. en väldigt färgglad fisk. Hon spänner upp alla fenorna (väldigt vacker) och hon spänner även ut gällocken. Jag tror att det är helt normalt. :p

http://www.kampfisk.just.nu/ Där har du föresten en väldigt bra hemsida!
#3 - 3 oktober 2006 18:16
Aaaah tack tack, jo har kikat på den många gånger :D men inte hittat något om att även honor spänner sig. Väldigt fin är hon dock! Tycke uppstod direkt mellan henne o min röda crowntail [även hon är ct så det lär bli fina bebisar]

Nästa projekt är att finna en hona till min UNDERSKÖNA veil tail marble hane!! :) Så fin och jag är lycklig över att ha hittat honom.. Han har en röd fläck i nacken och yttepyttelite blått i stjärtfenan. Så honom vill jag verkligen avla på!!
#4 - 3 oktober 2006 18:25
hehe,låter ju fint! Du får hitta en lika färgglad hona då, så blir det fina yngel :)
var också osäker på om min hona var en hona eller inte, men hon har också definitivt en vit prick. Det är jobbigt när man blir osäker, man vill ju inte gärna chansa.
men om din hona hade varit en hane då hade ju hanen varit aggresiv och inte "tänd" som du sa att han va :)
( jag vet, det jag skrev lät dumt...haha XD)
#5 - 3 oktober 2006 19:28
Definitivt, eller ja, en lika inte så färglad, eller vit eller liknande. Dock lättare att hitta mörka honor.. :S

höhö.. well, vid första testet har jag ingen aning ifall spännandet var aggro eller kåto... Men nu I know!! :D
#6 - 4 oktober 2006 14:45
LOL!!!!

honor kan inte göra skumbon va? Jag har försökt göra Skvätten gay hahahahaha!!!
#7 - 7 oktober 2006 19:17
*S* Jo men visst. Deet går nog! Jag har två bög- guldfiskar i mitt akvarium. Dom är så söta när dom klänger på varann :D
#8 - 7 oktober 2006 22:18
fifi skrev:
LOL!!!!

honor kan inte göra skumbon va? Jag har försökt göra Skvätten gay hahahahaha!!!

hur gick det me impelern?..
#9 - 8 oktober 2006 16:19
petitjolie: hiihii vad charmigt!! Jo, det var en hona men hon uppskattade inte hanen bara.. :S

magicfingers: det gick jättebra! nu går den som en klocka i 80litret och fifi är väldigt glad.

Annons