Hur stort är akvariet?Lyset är 2*18 med reflektorer på
Vilket steg är det du menar?Vad tror nii är mitt akvarum redo att gå steget längre?
Du har omkring 0,3 reflekterade watt per liter och det räcker en bra bit - speciellt om det är bra rör (jag gillar Aquarelle). Byt till dig lite roliga växter på www.plantswap.se vet'ja och prova. Behåll gärna ett större buskage snabbväxare (H.polysperma är suvve) som hjälper till att hålla bra balans i burken.Ronja016 skrev:Att klara lite svårare växter
batski skrev:Ja hade samma problem med mina vallisneria ett tag. Sen fick jag rådet att frysa in dammjord till iscubar peta ner den i sanden i närheten av vallisnerians rötter. Och nu lever de faktiskt :)
BengtO skrev:Du borde absolut ge dig på lite växter som kräver mer än de du har. Annars känns det ju onödigt med co2. Vallisneria och vattenpest vill tex inte ha(behöver inte) co2. Anubias och javaormbunke trivs nästan i vilket akvarium som helst. Ut och handla!
BluesBoy skrev:Du har omkring 0,3 reflekterade watt per liter och det räcker en bra bit - speciellt om det är bra rör (jag gillar Aquarelle). Byt till dig lite roliga växter på www.plantswap.se vet'ja och prova. Behåll gärna ett större buskage snabbväxare (H.polysperma är suvve) som hjälper till att hålla bra balans i burken.