Hjortgatans zoo är det en Skämt Butik eller vad

#1 - 6 maj 2004 17:04
Jag undrar om det är någon mer som har fått en sändning med
skräp från Hjortgatans Skämt Artiklar.

Fick min beställning från hjortgatans zoo idag
och gissa om jag blev f*rbannad när jag såg växterna
som jag hade beställt.

Det är rena skämtet plus en skymf för dom Zoo Affärer som verkligen försöker hålla sina leveranser.

Paketet var post stämplat 20040505 Herrljunga

Se bilder på länken nedan.

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=174700&gid=194588
#2 - 6 maj 2004 17:06
Har beställt där ifrån flera gånger och aldrig fått något sånt.

Fy vad tråkigt för dig!
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 6 maj 2004 17:29
Tycker att du i första hand skall ta kontakt med leverantören - misstag kan vi alla begå och dessutom kan ju saker ha hänt under transporten.
Det viktiga är ju att det hela utreds så att det inte upprepas.
#4 - 6 maj 2004 17:30
Jag har beställt därifrån många gånger och varit mycket nöjd!!! De har varit mycket service minded! Kontakta Hjortgatans så ska de nog ordna ersättning!!!
#5 - 6 maj 2004 17:34
Jag har kontaktat honom via mail men jag har inte fått
något svar.
Det var det första jag gjorde efter att jag fotograferat
påsen med innehåll.
#6 - 6 maj 2004 17:36

Vadå kontakta dem !!

Jag har ringt flera ggr varje dag under 2 veckors tid och aldrig fått ngt svar.

Har dessutom skickat mejl utan att få ngt svar då heller !

De säljer produkter jag behöver men skärper de sig inte så är det nog sluthandla där. Får väl börja köpa 25-kilos säckar med PMDD i sådanafall och ta upp konkurensen med ... (skämt)

#7 - 6 maj 2004 17:38
Min uppfattning av Hjortgatan är ganska bra. Visst blev det en fördröjning av leveransen pga sjukdom men efter jag gnällt lite så fick jag kompensation. Produkterna jag fått därifrån har hållit hög kvalitet de 2 gånger jag beställt.

Egentligen är det enda jag vill "gnälla" lite över just leveranserna och det udda systemet de använder. (beställ innan denna tid och så skickar vi nästa vecka) Jag är van vid snabba leveranser över nätet oavsett från vilket land jag handlar. Å andra sidan handlar jag bara växter från ett ställe.

/J
#8 - 6 maj 2004 17:48
Jag ska aldrig mer handla Av Skämtbutiken
Hjortgatans zoo

Och du oveb jag har skickat mail som fan i några
dar till dom och han svarade på dom men det va massa
undan flykter hela tiden det låg på posten och så.
Men det va väl för att jag hade förbetalt som han skickade
och svarade på mailen för hade han inte skickat grejerna
nu så hade jag anmält honom för bedrägeri.
#9 - 6 maj 2004 17:48
Det hjälper inte att gnälla här och sprida missnöje, det ger inte snabbare svar eller finare växter. Passar det inte er att handla där, så strunta i det då. Vi andra har ingen glädje av att veta det.
Jag har beställt från Hjortgatans och fått fina varor.

Jag försökte också få mailkontakt med Hjortgatans av olika anledningar vid en av mina ordrar och jag fick inget svar.
Sedan läste jag igenom de instruktioner som finns på sidan en gång till och sedan en gång till. När jag sedan skrev till Hjortgatans fick jag svar dagen efter, och det är bättre än hos många andra företag/institutioner.
Hjortgatans webbplats erbjuder ju också så mycket mer än en webbshop. Där finns massor med nyttig information om växter mm.

Jag kommer definitivt beställa från Hjortgatans igen när de väl får hem de växter jag är intresserad av - bland annat javamossa och Vallisneria natans.
#10 - 6 maj 2004 18:17
Smaken är som baken, delad.

Jag ska fortsätta att handla av Hjortgatans. Alla kan göra fel. Nej inte jag förstås =)
#11 - 6 maj 2004 18:31
Det hjälper inte att gnälla här och sprida missnöje, det ger inte snabbare svar eller finare växter. Passar det inte er att handla där, så strunta i det då. Vi andra har ingen glädje av att veta det.

Håller med dig i stort Holmby. Många diskussioner i forumet mynnar dock ut i en rekommendation att beställa från Hjortgatans. Detta gäller väl framför allt växtgödning kanske. Det kan ju vara bra att veta om att leverantören har struligt och man får förvänta sig leveranstid av 1-2 månader istället för någon vecka (har inte sett någon information på deras hemsida).
Det är ju uppenbart att de har stora problem sedan något halvår eller så och jag förmodar att det kommer att bli bättring snart. Att fortsätta så här i långa loppet är ohållbart. Själv väntar jag på leverans sedan 7:e april. Tidigare leveranser i år har tagit lika lång tid, innehålt fel varor men alla växter har varit mycket fräscha.

#12 - 6 maj 2004 19:06
Ursprungligen skickat av Bogus

Jag ska aldrig mer handla Av Skämtbutiken

Hjortgatans zoo

Och du oveb jag har skickat mail som fan i några

dar till dom och han svarade på dom men det va massa

undan flykter hela tiden det låg på posten och så.

Men det va väl för att jag hade förbetalt som han skickade

och svarade på mailen för hade han inte skickat grejerna

nu så hade jag anmält honom för bedrägeri.

Detta inlägget förekommer 2 gånger i tråden. Men hur jag än försöker så förstår jag inte vad det står där. Kan det vara så att hjortgatan inte heller förstår vad du skriver i dina mail? i sådanna fall så är det ju inte konstigt om dom inte svarar.
MVH
Magnus
#13 - 6 maj 2004 19:09
Ursprungligen skickat av Holmby

Vi andra har ingen glädje av att veta det.

Det är ju precis det vi har, om en butik missköter sig så är det klart att man ska klaga och låta andra veta det. Jag skulle aldrig acceptera en så lång leverans ifrån en internet butik, speciellt om det kanske inte är bra grejor som väl kommer fram sen.

#14 - 6 maj 2004 19:14
Ursäkta att jag skriver lite slarvigt
men jag har varit så F*rbannad halva dagen
Pga växterna jag beställde.
Angående att det kom med 2 gånger var att jag uppdaterade
sidan när jag backade tillbaka.
Jo jag fick svar men Oveb fick inga svar på sina mail
till Hjortgatans
#15 - 6 maj 2004 19:18
Hmm, okej då. Jag uttryckte mig kanske lite dumt.

Men det finns olika sätt att skriva om sina erfarenheter.

Är det förresten inte så att Hjortgatans skickar ett mail med postens kollinummer så att man kan följa paketet på posten.

Jag har ju otroligt svårt att tro att Hjortgatans skickat förtvinade växter... Jag och ett flertal i detta forum har bara fått fina växter. Det finns säkert en bra förklaring
#16 - 6 maj 2004 19:20
Så du menar att oveb skulle anmäla honom för bedrägeri? Varför? För att dom inte svarar på hans mail? Låter lite väl drastiskt.
MVH
Magnus
#17 - 6 maj 2004 19:28
Jag har enbart goda erfarenheter av Hjortgatans. Visst förstår jag att allt inte kan vara perfekt, men är det inte lite väl hårt att gå ut med dessa rubriker och dessa inlägg utan att ha fått kontakt med Hjortgatans och diskuterat händelsen?

Jag tycker att det är väldigt onödigt. Självklart är det klart att man skall få klaga om man råkat ut för något dåligt...men detta börjar likna någon sorts kampanj emot Hjortgatans.
#18 - 6 maj 2004 19:32
Nej det var jag som skulle gjort det om inte pumpen
som jag beställde för 6 veckor sedan hade kommit nu.
Jag håller på och ska starta ett större akvarium
och vill ha igång det någon gång.
#19 - 6 maj 2004 19:42
Ursprungligen skickat av Bogus

Jag undrar om det är någon mer som har fått en sändning med

skräp från Hjortgatans Skämt Artiklar.

Fick min beställning från hjortgatans zoo idag

och gissa om jag blev f*rbannad när jag såg växterna

som jag hade beställt.
En tom påse? Wow.

Ja, nånting har ju gått seriöst snett här.
Jag har iofs bara handlat två gånger från hjortgatans, men de växterna var fina som snus.

Det är klart det kan bara vara nån miss i hanteringen, men att de tydligen inte svarar på mail eller telefon är ju illa.

Jag har lagt en beställning, får väl se hur det går.
#20 - 6 maj 2004 20:00
Jag har handlat där och är mycket nöjd. Beställde och fick i stortsett allt. Växterna var mycket fina och kom fort. Men klart att det kan bli fel. Jag ringde dem och frågade om en sak de hademissat de svarade bägge gångerna på första försöket. Mycket nöjd och kommer att fortsätta att handla där.

Men jag tycker verkligen det är tråkigt att det blir fel, men du blir säkert kompenserad för det.
#21 - 6 maj 2004 20:16
Hänt en gång att jag fått en rutten växt dock.. men med tanke på hur många ggr jag har handlat växter där så är det ingen fara.

Även fått en annans grejjer, då mina grejjer skickades till henne, efter det tog det några veckor tills jag fick "min" beställning. Växterna jag skulle ha, fick jag dock inte för de var slut ( hon fick de sissta *gaah*).. =)

Menmen.. inte beställt nårra växter där nu på våren... tror jag väntar tills vänteköerna har sänkts lite och har får koll på läget igen.

p.s.. hjortgatans är ingen skämt butiken.. otroligt bra service, men han är ensam med lite hjälp från familjen och med tanke på hur många som börjat beställa därifrån nu detta året så kan man ju ha lite förståelse....

#22 - 6 maj 2004 20:28
Ursprungligen skickat av Punko

.... men han är ensam med lite hjälp från familjen och med tanke på hur många som börjat beställa därifrån nu detta året så kan man ju ha lite förståelse....

Jo men lite mer hjälp kan väl inte så svårt att få tag i och kan kanske vara väl värda slantar för att behålla ett gott rykte.

Bogus: posta gärna igen så vi (som är intresserade) får reda på hur det går.
#23 - 6 maj 2004 20:31

Jag måste nog klargöra vad jag menar verkar det som:

Jag VILL verkligen handla på exakt den typen av site som hjortgatans. Det sättet att handla passar mig perfekt.

Jag har ingenting emot att vänta en eller två veckor. Jag kan tom tänka mig att vänta längre om det gäller tex växter.

Problemet ligger som jag ser det helt och hållet i dålig tillgänglighet ifrån deras sida.

Hade de svarat i telefon en enda gång under denna månad som ordern legat så hade jag utökat orderna med mer grejor.

Detta var dock min första order på site'en så jag har inga tidigare goda erfarenheter av dem som kan hjälpa upp förtroendet !

Så fort jag fått mina saker så kommer jag antagligen att beställa mer , men det är helt emot mina principer att lägga ytterligare en order utan att ha fått den första.

Inte så konstigt kanske ...

#24 - 6 maj 2004 20:38
Har aldrig beställt från Hjortgatans men rent generellt är det så att om man bedriver kommersiell verksamhet så ska man hålla vad som lovas, och vad jag kan förstå av ett antal trådar så håller han inte vad han lovar, inte minst vad gäller leveranstider. Inte minst allvarligt är det när det gäller förskottsbetalda varor. Och om det är så att han skickar en orderbekräftelse med utfästelser som han inte håller, är nog hans dagar i internethandeln räknade.

Om han har mycket dvs mer än han klarar så ska han meddela detta.

Det kvittar nog hur serviceinriktad han än är, hålla leveranstider är a och o i postorderbranschen.

Översende när har man med vänner och ideela organisationer inte med kommersiella företag ;-)

//Stefan
#25 - 6 maj 2004 20:40
Min erfarenhet av hjortgatans:
Extremt bra!
Fick råd och tips av han jag pratade med där. Lade sen en beställning och fick den några dagar senare. Alla växter var helt OK och fina =)
Detta var för drygt ett år sen jag lade denna order må tilläggas..

Mvh Fredrik
#26 - 7 maj 2004 05:59
Jag fick min senaste leverans för 2 veckor sedan. Den enda gång jag har fått vänta är när jag har bett om att inte få ersättningsvaror utan en komplett beställning. Då visste jag dock att det skulle ta tid. Jag har mycket goda erfarenheter av hjortgatan. Varje gång jag ringer så svarar dom.
MVH
Magnus
#27 - 7 maj 2004 06:03
Usch vilken chock jag har beställt några gånger och är rätt nöjd med kvalliten växterna är lite små annars ok,jag har varit lite blind på dom senaste beställningar så ej de var slut och var lite irreterad men bara och vänta.
#28 - 7 maj 2004 06:50
Det är iofs lite oroande att i princip alla, oavsett vad de tycker om Hjortgatans som helhet, någon gång har fått fel i sin beställning eller behövt ringa o kolla vad som står på.

Jag lär vänta med min första beställning där till han har full koll på läget igen.
#29 - 7 maj 2004 06:52
Hjortgatans zoo har alltid varit svåra att få kontakt med, alla gånger jag har beställt har jag fått vänta i minst 3veckor en del gånger ändå upp till 6veckor på sådant dom har haft inne i butiken. Jag har aldrig fått ett enda mail tillbaka från dom, förutom att jag ska betala in på deras konto i förväg. (pengar är dom snabba på att roffa åt sig men inte ge snabb service är min uppfattning).
Ha det
#30 - 7 maj 2004 13:23

Jag har nu fått en fullt acceptabel ursäkt ifrån Hjortgatans.

Kommer antagligen att handla mycket av dem framledes !

/En glad Ove
#31 - 7 maj 2004 13:25
Ringde du eller mailade du dom då du fick ursäkten?
Ha det
//Johan
#32 - 7 maj 2004 16:58

Jag mailade !

#33 - 7 maj 2004 18:12
Bra att höra att det ordnade sig. Då kanske en framtida beställning kan vågas för min del. Men jag lär vänta tills det har blivit lite bättre ordning.
#34 - 7 maj 2004 18:33
Denna tråd är ju bra reklam, eller?
#35 - 8 maj 2004 21:20
Hjortgatans har väl aldrig hållt på så här?
#36 - 9 maj 2004 10:52
Det är nästan som man är rädd för att de håller på med en "planerad konkurs", där se samlar in så mycket pengar som möjligt genom förskottsbetalning utan att leverera något. Det tror jag inte, men när man går och väntar och väntar så dyker sådana tankar upp ibland.
Det har nu gått cirka 2 månader sedan jag beställde och jag väntar fortfarande.
#37 - 9 maj 2004 11:23
Leveranstider på flera månader som man förskottsbetalat, utan att höra något, är inte rimligt. Men det är svårt att vara billigast, ge rabatter ovanpå det, ge bäst service, kompensera för alla fel, subventionera frakten och skicka i omgångar med enorma fraktkostnader som följd och sedan överleva.

Jag är övertygad om att Hjortgatans Zoo behövs, men kanske får man börja ta lite mer betalt, och dessutom inte alltid vara så snäll.

Kanske skulle några akvarister satsa lite tid och hjälpa honom med en del saker, jag skulle gladeligen offra ett par timmar i veckan på att besvara mail och ge kundservice rent ideellt under en tid om det fick dem på fötter.

Jag har handlat två gånger, första gången var helt perfekt, andra gången dröjde det några veckor, men visst blev jag nöjd när paketet öppnades.
#38 - 9 maj 2004 12:01
Bra skrivet Swetrot!

Leveranstider på flera månader som man förskottsbetalat, utan att höra något, är inte rimligt.

Har man råkat ut för detta så förstår jag fullständigt den irritation man känner...det är riktigt dåligt av vilken företagare som helst att ha denna servicenivå.
Nu har Hjortgatan vanligtvis riktigt god service...men den fläckas ju rejält med dessa "fakta".

Jag kommer dock fortfarande att handla på Hjortgatans då den typen av onlinebutiker behövs. En god konkurrent på växtsidan till de vanliga zoobutikernas något höga priser...
#39 - 9 maj 2004 12:17
"Men det är svårt att vara billigast, ge rabatter ovanpå det, ge bäst service, kompensera för alla fel, subventionera frakten och skicka i omgångar med enorma fraktkostnader som följd och sedan överleva."

Jo, det är just det som är problemet. Ett företag måste ha en affärsstrategi som är hållbar, det tjänar både ägaren och kunden på.
Som du skriver finns det många målkonflikter i att hålla låga priser, ha hög service, osv. De behöver t.ex. få fram ett betydligt mer effektivt system, för att minska tidsåtgången från beställning till leverans. Dessutom sänka servicenivån (som tidigare varit mycket bra).
#40 - 9 maj 2004 13:43
Jag är inte så kritisk men mina prylar som kom i fredags gav mej lite gråa hår, eller närmast de prylar som ej var med.
Micro+ och en växt uteblev samt så hade min cryptocoryne crispatula blivit vikt på hälften, den låg dock fint i paketet.
Så små problem får man nog räkna med när de gäller ett paket med mycket smått krafs.
Annars så är de bra respons på mejl enligt min erfarenhet.
Jag tror att hjortgatans verkligen vill bjuda på bra service men sen så har dom kanske lite problem med de praktiska genomförandet.
Lite tålmod samt förståelse så löser man nog de hela..
#41 - 9 maj 2004 13:47

De skrev till mig att de hade haft "problem i familjen" , det accepterar jag till 100% när det gäller ett familjeföretag.

/Ove
#42 - 10 maj 2004 07:07
På ett par veckor så har dom inte svarat på mina mail, jag tänkte första gången att dom hade för mycket att göra då dom inte svarar ens på mail.
Jag hörde av en kille i sundsvall att han skulle gå till konsumentverket för att hans paket är 2månader försenad....och dom svara inte på mail...
#43 - 10 maj 2004 17:00
Att gå till konsumentverket låter hårt. Men någonstans går gränsen trots allt. Går inte att vara en kompis som förlåter grova försummelser i all evighet. Tillslut blir det hårda tag om det inte blir någon bättring. Hjortgatan är trots allt ett företag i första hand och inte en kompis.

Jag ser mycket hellre att de skärper till sig och inför ett proffsigt och effektivt sätt att bedriva verksamheten, än att de strular omkring och försöker vara överdrivet serviceinriktade och tillmötesgå alla viljor med resultatet att allt blir kaotiskt och löjligt dåligt.

De borde sätta upp en varningsskylt på hemsidan, tills de lyckats skapa ordning och kan leverera inom rimliga tider.
#44 - 10 maj 2004 20:15
kände lite att jag ville svara nu. Hjortgatan är inte någon "skämtbutik" och går inte in för att göra planerad konkurs.
Varningsskylt är på gång och vi ska göra allt så att ni får antingen grejor eller pengar. Kenneth har försökt och försökt nu väldigt länge nu.Tyvärr är man ju sårbar som liten butik som men byggt själv och helst vill sköta själv för att man ska ha full koll, det gick ett tag utan att sova men tyvärr är man inte övermänsklig. Hoppas ni har tålamod medan vi försöker få struktur på allt igen ska göra vad jag kan för att svara och alla ska bli någerlunda nöjda.
Helene
#45 - 10 maj 2004 21:39
HMMM [:-5],jaahörni,det finns många som inte har förstått att dom som har "eget" INTE [:-73] jobbar "vanliga" tider typ 7-16 närå,för dom är ju arbetet "allt" och då menar jag oxo alla timmar om dygnet![:-174][:-89] [:-100] NI gör det bra,jag är då verkligen en av era nöjda kunder!![:-34] [:-106]
#46 - 10 maj 2004 22:38
tack för ett bra svar Helene/Hjortgatan.

Jag förstår er situationen och att den är jobbig och jag tror att ni förstår hur frustrerande det kan vara som kund i den här situationen. jag är inte så arg som jag låter och det hela ska nog lösa sig för oss alla.

Givetvis är ingen övermänsklig. Det är just det jag skrivit om, som är problemet. Det funkar inte att ha alltför hög service, hyfsade priser, osv. Tror faktiskt inte ni ska lägga alltför mycket energi på att svara ens nu, utan snarare ge ett standardsvar till alla och satsa all energi på att leverera istället. Er tid är begränsad och ska ni hålla på och diskutera och be om ursäkt så blir det inte mycket gjort. Snabbare leveranser och effektivare system med mindre diskussion med kunder tror i alla fall jag på, men det är min personliga åsikt.

lycka till i alla fall!

mvh Andreas
#47 - 11 maj 2004 01:57
Behöver kalcium och kalium ,finns det ingen annanstans man kan få tag på detta ??? någon som vet???

Eller har Hjortgatans monopol på detta [:-113]

#48 - 11 maj 2004 04:50
Jag använder kalksten i filtret för att få kalcium och kaliumsulfat finns hos en del Granngården i 25kg-säckar.
#49 - 11 maj 2004 23:16
OK tackar. Antar att man får känna sig för ang hur mycke kalksten man ska ha,men vad är "granngården" för typ av butik?? o vem (vad) köper man 25 kilos kaliumsulfat till???
#50 - 12 maj 2004 05:39
Granngården är mer eller mindre gammla Lantmännen, och det är just innom lantbruket man använder de mängderna.

/NE
#51 - 12 maj 2004 05:44
Väntar sedan 3 veckor på växter som varit slut hos dom deras hantering och info om när de kan tyckas skickas är total kass.
#52 - 15 maj 2004 17:54
Jag väntar sedan treveckor tillbaka på sånt dom har inne i butiken....ett gäng Skumfilter och några t-kors till luftpumpen.

jaja, dom har hört av sig nu till mig (efter att jag skickade ett mail med texten konsumentverket nästa) och ska försöka skicka paketet så fort dom kan, dom ska visst meddela mig via mail när paketet är skickat.
//Johan
#53 - 15 maj 2004 18:15
oj det var mycket skriverier om denna butik synd den som värkar så bra.. har själv beställt växter och förskottsbetalat dom.. och det e inte lätt att tilgodse allas intressen.. men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge som sagt.. tycker bara det är konstigt att om dom skickar tex växterf bara måndag och tisdag vad gör man resten av dagrna låt oss ssäga du har ett arbetspass på 8 timmar (är längre det förstår jag ) skulle det inte då gå tex under resterande dagar att börja packa lite ordrar under veckan tex i ett separat akvaruium/tank elelr nått ? aja hackar inte förstår att det tar tid att driva ett eget företag och man måste planera varje minut och man måste ha minst 5 bollar i luften samtidigt så vist allt går ju heller inte som man vill.. men märkte att sidan inte var uppdaterad på ett tag skulle man inte kunna göra så att om man lägger in tex 50 växter så kommer då peter och beställer 3 växter av den sorten så skulle det visa 47 stycken kvar i lager så när det är slut så e det ? men detta kanske redan finns ? aja önskar dom all lycka till och väntar med glädje på paketet fast det tar lite tid men när det väl kommer får man ju hoppas att det funkade som det skulle jag menar posten e som den e och den kan ta sin lilla tid så allt e nog inte hjortgatanszoo fel posten står nog för en bra del testa skicka 20 kr till en kompis i ett kuvert och skriv inhåller pengar så får du se om det kommer fram

#54 - 15 maj 2004 19:13
systemfel:

Om du tänkt att ngn skulle läsa och förstå vad du skrev så får du nog försöka igen.

Jag tror att kommentaren på slutet :

"År dÄt her man skÄ skrriva sitt Namn ?...... ja det e T...as"

är det mest lättlästa :)
#55 - 15 maj 2004 19:26
Kan vi släppa tråden nu? Nu vet vi ju vad som hänt iallafall......
#56 - 15 maj 2004 19:47
oj glömmde lite punkter och sånt men budskapet kanske inte gick fram men skitsamma holmby du e så närvös ta två panodil och lägg dig på huskuren så ska du se att du mår bättre i morgon puss i jumsken
#57 - 15 maj 2004 19:51

Holmby , du har en poäng !

Får man önska av Kjell att han låser ??

/O
#58 - 10 juni 2004 13:36
Hehe. När jag öppnade paketet från Hjortgatans idag kunde jag inte hålla mig för skratt. 300 gr för lite KNO3 och en påse....ja vadå?

http://193.12.137.241/bluesboy/viewimage.php?id=153
#59 - 10 juni 2004 13:48
Ser ut som en muterad kackerlacka!
Kjell Fohrman
Administrator
#60 - 10 juni 2004 14:07
Varför inte kolla vad du beställt - har du beställt en lökväxt så är det just en sådan du fått.
#61 - 10 juni 2004 14:27
Varför inte kolla vad du beställt - har du beställt en lökväxt så är det just en sådan du fått.

Jodå jag har nog koll på vad jag har beställt trots att jag gjorde det den 7:e april. Eftersom de bara kan leverera PMDD (för de som hann beställa innan time-outen) blir man lite förbryllad. Jag har givetvis tagit upp frågan direkt med Hgtn för att reda ut det.
#62 - 10 juni 2004 15:02
BluesBoy: Jovisst ser det där ut som en aponogeton-knöl
#63 - 10 juni 2004 15:20
Jovisst ser det där ut som en aponogeton-knöl

Bra. Då vet jag vad jag har fått i allafall. Undrar vem som skulle ha den?
#64 - 10 juni 2004 17:55
Knölen jag fick var en Aponogeton madagascarenis och som kompensation för varor som inte gick att leverera. Jag köpte det i deras pressade läge så förvirringen berodde bara på utebliven information. Leveranstiden har jag accepterat under resans gång. Alltså: ingen skugga över Hjortgatans för denna order från mitt håll.
#65 - 10 juni 2004 18:18
Ursprungligen skickat av BluesBoy

Knölen jag fick var en Aponogeton madagascarenis och som kompensation för varor som inte gick att leverera. Jag köpte det i deras pressade läge så förvirringen berodde bara på utebliven information. Leveranstiden har jag accepterat under resans gång. Alltså: ingen skugga över Hjortgatans för denna order från mitt håll.

Definitivt inte - fantastisk kompensation - det är alltså den (i alla fall tidigare) mest eftertraktade aponogeton man hade i akvarier - den så kallade gallerbladsplantan. Jag har inte ens haft möjligheten att köpa den under alla mina år som akvarist.

#66 - 10 juni 2004 18:25
Definitivt inte - fantastisk kompensation -

Ja, jo, kanske det. Det var kompensation för bla ett ANTAL växter som inte kunde levereras till min nya design i växtkaret...;)
Som sagt, jag bråkar inte. De ställde upp och levererade PMDD trots time-out. De behöver vila och jag är övertygad att det jämnar ut sig i längden när de kommer igång igen. Och det ska bli intressant att se vad knölen har att ge så länge.
#67 - 10 juni 2004 18:29
Jag hoppas bara de startar snart igen. Bra hemsida med mycket växter.
#68 - 5 juli 2004 19:00
Jag hoppas innerligen att jag får tillbaka mina pengar från Hjortgatans snart.
Har fortfarande inte fått hela min order från i november förra året. Delar av ordern fick jag i mars. Då lovade de att de skulle skicka de övriga artiklarna snarast.

Har skickat tre mail och bett om pengarna tillbaka, det första för två månader sedan då jag tröttnade på att vänta, det sista idag.

Jag hoppas att jag får mina 1500 kronor tillbaka snart. Extra gödning och en extra växt som kompensation var trevligt, men det är ingenting man kan ge sin hyresvärd som hyra, eller betala sin katts veterinärräkningar med.

Tydligen är det inte alltid kunderna som inte betalar det de är skyldiga. Har god lust att kräva ränta.

Sedan kan jag tillägga, för trådnamnets skull, att jag _verkligen_ gillar personalen och konceptet med butiken. Därför jag inte klagat här på forumet förut. Har känt mig mycket väl bemött när jag väl fått kontakt med personalen, och sortimentet är otroligt, liksom priserna.
Men som sjukskriven student har jag ingen inkomst på sommaren (opererades i våras) och jag behöver verkligen mina pengar. Det här funkar inte. Jag har inte hur mycket tålamod som helst, och att föra över pengar till ett konto tar inte mycket tid, det kan inte vara omöjligt om man kan ta sig tid att skicka ut orders under time-outen, som nämndes här ovan.

//Ledsen Hillevi.

EDIT: jag skrev inlägget i denna tråd eftersom den var den senaste som handlade om Hjortgatans, och jag behövde skriva av mig utan att för den skull skapa en ny tråd om ett uppenbarligen uttjatat ämne.
/EDIT
#69 - 5 juli 2004 19:30
Holmby:
Nej. Men i november hade jag inte problem med hyran, min katt hade inte cancer, och jag var inte sjukskriven efter en komplicerad operation, helt oförmögen att jobba och tjäna pengar.

Jag ligger ute med 1500 hos Hjortgatans. Jag behöver dem.
Vad jag menade med meningen du tar upp i ditt inlägg, Holmby, är att det är bra att man blir lite kompenserad för förseningar, men att min kompensation inte hjälper min situation just nu. Sorry om mitt inlägg var otydligt.

Hade jag fått hela min beställning så hade jag kunnat lösa problemet på annat sött, till exempel genom att sälja den bok jag skulle fått i beställningen till någon annan akvarist.

(Editerat för att jag inte förstod Holmbys inlägg först)

//Hillevi
#70 - 5 juli 2004 19:51
Ursäkta denna fråga, men har du tagit kontakt med dom via telefon eller bara via mail?
#71 - 5 juli 2004 20:04
Jag tar tillbaka det jag skrev. Jag tänkte inte på att du kunde behöva "skriva av dig", som du nu förtydligat.

Jag undrade bara hur ett inlägg här skulle hjälpa dig att få tillbaka 1500 kronor...

Jag antar att du jagar Hjortgatans allt du kan och kanske även talat med konsumentvägledaren i din hemkommun?
#72 - 5 juli 2004 20:16
Tricella: jag har försökt ringa, men inte kommit fram.

Holmby: som sagt, jag var otydlig. Jag jagar på för fullt, kom i behov att skriva av mig, samt att lägga fram min syn på det hela, då jag författade påminnelsemail nummer tre tidigare idag.

Icke att förglömma att jag kom med lite positiva saker också... Tänkte att det skulle finnas diskussioner om ämnet här.
#73 - 5 juli 2004 20:20
Det torde vara mer hopp om att få tag på Hjortgatans nu. Jag såg precis att de öppnat en begränsad avdelning med REA på några böcker och ingredienser till PMDD.

Annons