hjortgatans zoo

#1 - 16 september 2003 11:05
Hejsan!

Tänkte köpa växter via webb-butiken på www.hjortgatanszoo.se!
Är det någon som har positiva och/eller negativa erfarenheter av att köpa växter över internet...

MVH Mattias
#2 - 16 september 2003 11:10
Kolla befintlig tråd om dem....

http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14193
#3 - 16 september 2003 11:13
Jag har ingen erfarenhet själv av att ha köpt där, men när jag har läst andra inlägg om Hjortgatans så är de positiva. Han har snabba leveranstider förutom nu då det är stor orderingång. Det bra(bra och bra, det är väl upp till var och en om det är bra eller dåligt[:)]) med att det är stor orderingång är att man kan få mellan 10-15% rabbat om man betalar i förskott. Men det har han skrivit på sidan[:D]

Hade tänkt att handla där snart. Men hoppas på att det minska snart...[:)]
#4 - 16 september 2003 11:13
Just nu är det ganska lång leveranstid (lång = drygt 1 vecka)men i övrigt är det högkvalitativa växter med korta leveranstider (2 dagar). Bra personlig service om man ringer eller mailar. Jag har ALDRIG köpt lika fina och livskraftiga växter i en vanlig akvariebutik.
#5 - 16 september 2003 11:15
Utan tvekan är Hjortgatans Zoo väldigt bra på både kundservice som kvalitet på sina växter. Jag har handlat där ofta och om det någon gång dök upp ett litet problem så fixades detta snabbt. Det enda problem jag haft har varit transport och då var det mer postens strul än Hjortgatans...(en gång på typ 10-15 beställningar).

Kenneth på Hjortgatans skickade en ny sändning dagen efter så jag behövde enbart vänta en dag extra...

Just nu ligger det många order inne så det kan ta någon extra dag. Jag kan varmt rekommendera Hjortgatans zoo...
#6 - 16 september 2003 23:23
tänkte passa på & fråga hur det är att köpa växer från tyskland? ska köpa lite saker från aquaristikshop, & sist va det 10 dagars frakt (från beställning till brevlådan)
har de bra växter där? överlever växterna?
#7 - 17 september 2003 12:40
Det allra bästa med Hjotgatans är utbudet. Cryptocoryne t ex kan ju ingen annan konkurrera med vad gäller utbud. Det har alltid varit fina plantor (under vintern kan det vara lite sämre, men då är det likadant överallt för att Tropica har problem med ljuset).

Hittar man Tropicas växter i en affär är de oftast inte dyrare, snarare billigare än Hjortgatans, men då får man också nöjas sig med de "mainstream"-arter som affären har.

Dessutom säljer han behändiga och prisvärda förpackningar med olika typer av växtgödning (mikro, fe, kalium, magnesium etc).
#8 - 17 september 2003 13:37
"Just nu är det ganska lång leveranstid (lång = drygt 1 vecka)..."

Räkna med upp till en månad så blir du inte besviken... jag har väntat över tre veckor nu.

"... men i övrigt är det högkvalitativa växter med korta leveranstider (2 dagar)."

Håller med till fullo. Jag har dessutom fått paket från en dag till nästa när det inte varit växter i. Kan inte bli bättre.

"...ska köpa lite saker från aquaristikshop, & sist va det 10 dagars frakt (från beställning till brevlådan) har de bra växter där? överlever växterna?"

Har också sett att de har växter men inte testat att beställa ännu. Också nyfiken...
#9 - 17 september 2003 14:10
Om det är så att leverasnstiden är så lång är det nog för att något inte finns på lager. Jag skickade min order på kvällen 2003-09-08 och den ligger sedan kl 11.09 idag på mitt utlämningsställe. Det paketet innehåller både växter och annat roligt [:D]
#10 - 17 september 2003 15:14
Men... då får jag maila och be honom skicka det som finns inne... rackarns! Behöver ekbarkextraktet NU...
#11 - 17 september 2003 15:20

fick min orderbekräftelse den 3 september och har fortfarande inte fått mina grejer!!

fick idag ett mail från kenneth;

"> Hej!
> Tänkte skicka din order idag men jag skulle vilja veta hur du ville ha de
> med ersättningen av ekbarkextraktet så jag inte skickar fel varor."

jag har inte fått någon info om att exbarksextraktet överhuvudtaget är slut, ELLER någon 'definitiv ordersumma' som skulle skickas så att man kunde förskottsbetala och därmed kunna utnyttja rabatten.

är väl en aning irriterad, måste erkännas...

#12 - 17 september 2003 15:47
Aj då är det väl just ekbarksextraktet som saknas för att min order ska skickas... just det jag behövde mest - osis! Ja då kan jag vänta för resten är inte så viktigt, mer utfyllnad så att säga...

Annons