Tja, då var ytterligare en packning bytt. Ringde affären igen och de upptäckte att de glömt skicka med mig den "päronformade" och ytterligare 2 små runda. Den päronformade är nu bytt efter insmörjning. Tyvärr hjälpte inte det. Filtret läcker fortfarande. Nu är det bara de två runda kvar. Grejen är att de ska inte sitta någonstans som man ser utan antagligen under den manuella pumpknappen. Då står jag inför två val. Antinigen skickar jag ner filtret till Tyskland så att deras servicetekniker kan skruva upp locket och montera packingarna (och vara utan filter tills jag får tillbaka det.... vilket ju inte fungerar), eller bryta garantin genom att själv skruva upp locket och byta pacningarna. Specialskruvmejsel krävs men som tur är, är min man något av en verktygsfreak så han hade naturligtvis en sådan. Det får bli morgondagens uppdrag att fixa.
Håll tummarna att det hjälper!
...och Kapten Zoom, hemskt ledsen om det "smittar" :-). Skämt å sido. Jag har som sagt haft filtret sedan oktober 2009 och har inte så mycket som droppat en droppe vid filterrengöring. Det är ett superbra filter och skulle inte vilja byta trots detta.
Skam den som ger sig. Förr eller senare så hittar vi vad som gör hjälper mot läckan. En dag i taget...