Nu känner jag inte till den här medicinen ni använt, men skall det bytas så mycket vatten i samband med medicineringen? Känns som ytterligare en belastning för fisken (om det inte är nödvändigt med tanke på nitrit), fiskar vill ha stabilitet...
Jag skall säga att jag är dålig på detta, dels eftersom det är väldigt många år sedan jag hade några sjukdomar hos mina fiskar. När jag använde medicin mot vita prick använde jag dock alltid Waterlife:s -protozin (alltid med klockrent och snabbt resultat), och som man kunde köpa på stor flaska (ekonomipack). Hade för mig att man körde i ett antal dagar i följd och sedan en dutt efter en vecka typ (som sagt, minns jag inte exakt), jag vill dock minnas att man inte bytte vatten under tiden, utan efter färdig "kur".... Sen vet jag inte hur det är att blanda salt och medicin!?
Det är nog som du säger att medicinen tar "svärmarna" (dvs de nya grabbarna som kommer från någon sorts cystor som bildats i botten efter det att de (hudparasiten) lämnat sin värd. Varje parasit som går vidare till svärmarstadiet ger typ 1000-talet småkillar!! Jag tror att "svärmarna" dör inom några dagar om de inte hittar en värd..
Tråkigt för dig/er iaf.