Hjälp? tigerbarb

#1 - 5 december 2004 09:50
Hjälp?mina tigerbarber beter sig konstigt en simmade upp o ner de andra är hängiga??Byter vatten 1/vecka (onsdag alltid)ph:8 ingen nitrit och medelhårtvatten 24-25 gr och jag ger dom flingfoder
#2 - 5 december 2004 10:20
Ph 8 är nog lite högt för tigerbarb...Dom vill ha ett pH på 6,5-7. Fiskar brukar vara lite konstiga om det är för högt pH värde.
MVH Sandra
#3 - 5 december 2004 12:12
jag har oxå antrius malar o dom trivs kanonbra i mitt vatten även om det ligger i ph:8
#4 - 5 december 2004 12:19
Fast jag håller nog med saxen om att pH på 8 inte är den bästa miljön för tigerbarber. Har för mig att de trivs i ganska mjukt vatten med lågt pH, runt 7. Om jag var du skulle jag skaffa en rot som sänkte pH litegrand eller kanske tillsätta något pH-sänkande medel. Ancistrus fixar lite högre pH så bara för att de mår bra så innebär det inte att dina barber gör det. Hur mäter du värdena i karet?
MVH //Maria
#5 - 5 december 2004 13:15
Jag har mätt med reagenspapper .jag har en rot i redan men jag har fått svar på mysteriet o de va inte ph värdet utan dom har fått vita pricken.
#6 - 5 december 2004 14:00
Jaha du... men det skrev du ingenting om innan så det hade man ju aldrig gissat!! Har du skapat en annan tråd för det då?

Annons