Hjälp sökes

#1 - 30 juni 2007 21:59
Hej
Jag tänkte om hur man skulle kunna få hjälp att göra sitt akvarium snyggt. jag får de aldrig snyggt. hur jag än gör.
#2 - 30 juni 2007 22:31
Då är det lite lättare om du skriver förutsättningarna;).

Snygga kar finns det mängder av, och de som jag tycker är tjusiga kanske du anser vara rena dyngan. En del föredrar växtkar, en del andra vill inte ha några växter alls osv.
Hur kan du tänka dig ett snyggt kar ska se ut? Idéer finns det många av och detta kan bli en riktigt kul tråd då jag inte sett en sådan här fråga innan!
#3 - 30 juni 2007 22:47
jo, som ditt 960 liter. Det är snyggt inrätt
#4 - 30 juni 2007 22:48
en regel för att lyckas med inredningen är att plantera växterna i grupper och inte utspridda hur som helst, höga längre bak, låga fram. skapa höjskillnader i karet med hjälp av rötter och sten. snyggast brukar det bli om man försöker efterlikna naturen... Skapa en bild hur du vill ha det genom att titta runt på olika kar! här har du lite att titta på:)
http://www.pbase.com/plantella
#5 - 30 juni 2007 22:58
Jaha, ytterligare en växtnörd på G:p!
Då är det både enkelt och svårt att få fason på karet. Jag kan nämna några hörnstenar som jag kör med: co2, PMDD och Metallhalogen. Lägg dessa i en skål och blanda om så har du ett hyffsat kar;). Tänk om det vore så enkelt!
Det du behöver göra är att se vad du har och inte har, hur mycket tid och pengar du är beredd att satsa och vad du vill uppnå med karet.

Jag har haft detta kar igång snart 1 år, och börjar faktiskt tröttna lite på att ansa växter minst en gång i veckan:p. Man skaffar sig lite svårare växter för att slippa detta men tji fick jag! Det är ganska kul när man kan ha växter som man bara sett på bild innan, men samtidigt får jag för min del en del bakslag med då jag har diskus och lite varmare i karet än normalt.

Du får skriva vad du har för kar, lysrör, reflektorer, pumpar mm mm och även svara på frågorna i början av mitt inlägg så ser man snart vart det lutar.
#6 - 7 juli 2007 09:38
ciao! någon som vet coola växter som passar bra ihop?? gärna bild tack;P

M.V.H /kristoffer:)

Annons