HJÄLP slut på fantasi

#1 - 15 november 2006 17:36
Har nu bestämt mej för att jag vill ha en färg glad och trevlig fisk,fiskar som ger f*n i växterna och är snäll med resten av fiskaran..ska hellsta va lättsköt med.. jag har platy,svärdbärare, ett gäng barber tror jag de är, och ett stim pansarmalar och en vanlig sug mal.. görna en stim fisk av något slag.. någon som kan hjälpa mej??

tack på förhand!
#2 - 15 november 2006 18:32
mosaikgurami:)
#3 - 15 november 2006 18:38
mosaikgurami ja.. köpte oxå 4st sådana för att dom är så fina.. åkte till affären och hittade några bleka saker utan färg,, han i affären sa att dom inte va så gamla så dom hade inte färgat ut än,, köpte dom ändå och nu efter många månader så är dom fortfarande väldigt tråkiga i färgen, konstigt tycker jag för dom är nog 7-8cm skulle ja tro.

så speciellt färgglada äe inte mina i alla fall ;)
#4 - 15 november 2006 18:41
mosaikgurami ja.. köpte oxå 4st sådana för att dom är så fina.. åkte till affären och hittade några bleka saker utan färg,, han i affären sa att dom inte va så gamla så dom hade inte färgat ut än,, köpte dom ändå och nu efter många månader så är dom fortfarande väldigt tråkiga i färgen, konstigt tycker jag för dom är nog 7-8cm skulle ja tro.

så speciellt färgglada äe inte mina i alla fall ;)

mina var jättefina jag köpte dem som par ifrån privat odlare
#5 - 15 november 2006 18:52
finns det nåt speciellt man kan mata dom med för att dom ska bli röda?
#6 - 15 november 2006 18:52
min mosaik gurami hane är skit fin i färgen, har haft han i snart lite mer än ett år och han är 10+ cm........det är en av mina favvo fiskar:D:D
#7 - 15 november 2006 18:55
mina knaske fortfarande är för små då? 8cm är dmom nog inte kom ja på 6-7cm är dom nog. får väl vänta o se.. har du någon bild på din hane?

Annons