Hjälp pumpen låter för mycket

#1 - 26 oktober 2006 21:24
Har precis startat upp mitt 180 liters kar.
Köpte en maxi-jet ph mp1200 som pumpar 1100 liter/h med botten filter och den låter som bara den.
har akvariet i sovrummet så jag tror inte jag kommer palla med ljudet ..finns det andra pumpar som inte låter så mycket i mitt förra kar hade jag en vanlig pump med filter som pumpade 450 liter/h och den var helt ljudlös

Tacksam för svar står inte ut länge till :)
#2 - 27 oktober 2006 01:58
jonais skrev:
Har precis startat upp mitt 180 liters kar.

Köpte en maxi-jet ph mp1200 som pumpar 1100 liter/h med botten filter och den låter som bara den.

har akvariet i sovrummet så jag tror inte jag kommer palla med ljudet ..finns det andra pumpar som inte låter så mycket i mitt förra kar hade jag en vanlig pump med filter som pumpade 450 liter/h och den var helt ljudlös

Tacksam för svar står inte ut länge till :)

Har du "Difusern"(luftslangen) på oxå, så ta bort den..
#3 - 27 oktober 2006 06:48
Nej den har jag inte på
#4 - 27 oktober 2006 07:34
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men är lika nyfiken som du på svaren!
Lider nämligen av precis samma problem (bortsett från att mitt kar är lite större och står i tv-rummet, men det är liksom lika störigt där..)

Mvh
Cinapuff
#5 - 27 oktober 2006 09:08
Ringde åleds akvarie idag där jag köpte pumpen ..han sa att pumpen skall vara minst 5cm från rutan och att den ska stå helt fritt utan fästen i vattnet ..sen om inte de hjälpte så skulle jag ta dit pumpen så skulle han smörja in den med silicon fett ..ska dit så fort jag kan sen återkommer jag med resultat
#6 - 29 oktober 2006 17:44
Nu har jag vart i åled och smörjt upp pumpen plus att dom limmade fast nån del i den och det blev faktiskt bättre nu låter den mindre

Annons