Tro det eller ej- två månader innan jag ska flytta har jag fått en vattenskada i lägenheten :mad: . Nu ska denna alltså åtgärdas och jag är orolig för mina fiskar..... vet inte hur jag ska göra för att de små liven inte ska bli ihjälskrämda medan de är här och arbetar :( . Det största problemet är egentligen att skadan är i badrummet, vars ena vägg är väldigt nära akvariet i vardagsrummet. Akvariet står inte mot denna vägg, men däremot längs angränsande vägg med kortsidan ca 0.5 m från den vägg som också är badrumsvägg. Jag antar att arbetet med badrummet kommer att bli rätt traumatiskt för fiskarna (eller vad tror ni?)- höga ljud och kanske folk som springer hit och dit och flyttar saker etc. Hur ska jag göra för att rädda fiskarna från att stressa ihjäl sig? Ska jag hänga ett lakan över akvariet? Måste jag kanske till och med inhandla ett litet nytt akvarium och ställa upp i en annan lägenhet så länge (blir problematiskt eftersom fiskarna då kommer att få det EXTREMT trångt och kanske bli lika stressade av detta)?
Vad ska jag göra för att rädda fiskarna [:-10] ? Tacksam för alla råd och synpunkter....
/ Bekymrad Maria