Tre månader är fortfarande en väldigt kort tid för ett akvarium att hitta balansen. Det kan ta mycket längre tid än så. I teorin tar det 4 till 6 veckor för kvävecykeln att komma igång ordentligt, i praktiken behöver man skynda långsammare än så i de flesta fall. Sen kan man väl inte utesluta att fiskarna är sjuka redan från butik, eller sönderstressade, de kanske dött i butiken också, men jag gissar på att du fått för höga värden av något som fiskarna inte klarar av. Om det var jag skulle jag sluta rengöra akvariet, det kommer hitta balansen på egen hand. Sluta mata i en vecka, och sedan mata minimalt med mat. En till två flingor per fisk och dag kan vara ett riktmärke. Dom ska äta glupskt. Rådet man får från fackhandeln är att mata så mycket att dom äter upp allt på ett par minuter, och mata två gånger per dag, även om fiskarna äter allt behöver dom inte så mycket mat varje dag och så kommer dom bajsa ut överskottet och det blir för mycket avfall ändå.
Men kom ihåg att i slutändan är det du själv som blir expert på ditt eget akvarium. Det är unikt! Inget akvarium är det andra likt.
Edit: Under tiden jag skrev detta inlägg har Christian hunnit svara också :)