Hjälp min pudel styr mitt liv...

#1 - 21 april 2004 19:30
Rätt roligt att se programmet som visar vanliga människors mani över sina husdjur.

Intressant att se den, i NCS så välkände, Sverre Sjölander i två program på en dag. Först i "Ett med naturen" om ifall fiskar "pratar" via olika ljud och andra beteenden...sedan i just detta program "Hjälp min pudel styr mitt liv".

Vissa bitar kan man känna igen sig...jag har en känsla att om jag hade en lägenhet eller ett hus stort nog så skulle det fyllas av akvarier...[:D]
#2 - 21 april 2004 19:32
heheh.. det är du inte ensam om! Bara man har pengar så..
Ja kollar också på det nu.
#3 - 21 april 2004 19:52
varför vänta? Man kan ju fylla lägenheten redan nu *s*
#4 - 21 april 2004 19:59
Hade gärna utökat lite oxå, men möter på visst motstånd från en viss sambo, dessutom finns det inte så väldans mycket plats kvar i det lilla huset. Men ett "litet" kar till hade man säkert fått plats med. hehehehehehe
#5 - 21 april 2004 20:05
Det är samma för mig. Jag har ett 375L i sovrummet (ej uppskattat) och två 105L i hallen på våran 2:a...

Om jag ens skulle börja munna på "nytt större ak..." så skulle jag nog åka på en örfil...eller en skilsmässa.[:D]
#6 - 21 april 2004 20:11
Nja, i sovrummet skulle jag nog inte kunna ha nå´t kar, fixar inte att sova när det bubblar, surrar och har sig hahahaha. Man får väl vänta tills nå´n av "kottarna" flyttar hemifrån så får man ju ett helt rum ledigt! Eller?
[:D]
#7 - 21 april 2004 20:14
Det låter ingenting ifrån mitt kar...jag kör med två stycken Eheim ytterfilter av Classic modellen (2217 och 2213). Helt suveränt.

Däremot kan jag höra bubblandet ifrån köket av det lilla yngelkaret, 20L som står på mikron, genom luftpumpens ljud (instängd i ett köksskåp).
#8 - 21 april 2004 20:21
Vågar inte ens tänka på reaktionen om jag skulle föreslå detta.[:D]
Har en vägg mellan sovrummet och vardagsrummet där man skulle kunna ha ett riktigt stort kar "genom" väggen. Fast väggen är ju ockuperad av TV och annat tjafs [:D].
Men det hade varit klart läckert!
#9 - 21 april 2004 20:25
Säger bara: 3 rok = 4 akvarier och jag som tyckte fiskar var läbbiga!!

Jenny
#10 - 21 april 2004 20:45
Konstigt att sambos skall vara så motsträviga? Jag har trots detta lyckats knö in fyra akvarier i en tvåa. (plus en katt, en hund, en sköldpadda och vi två människor då) Bara mysigt att trängas lite och både badrummet och köket saknar fortfarande kar... Snäcklekare lär ju vara kul försöker jag nu förklara för sambon som muttrar nått om "alldeles för många akvarier" *s*
#11 - 21 april 2004 21:16
Jepp...3 eller 4 rok letar vi efter. Då har jag blivit "lovad" ett kombinerat akvarie och datorrum. Men nu är ju en liten på G så jag har en känsla av att ett avtal kommer att brytas...
#12 - 22 april 2004 09:39
Haha [:-93],jag känner igen mej så det står härliga till,min son ska flytta nu i maj skiftet [:(], förstå om jag skulle börja "klä" [:-17]väggarna där med flera burkar [:-160],näärå,håller faktiskt bara på med ETT projekt nu,har lagt ner dom andra "små" projekten.."Duktigt" va!?[;)]
#13 - 22 april 2004 09:43
Min sambo har föreslagit att vi ska skaffa en ställning med odlingskar.
Jag har det bra ja =)

#14 - 22 april 2004 10:00
Vi får väl hoppas att vi andra har det bra på annat sätt då!
[;)]
Vi vill ju trots allt behålla dom. Sambona alltså. [;)]
#15 - 22 april 2004 10:31
Min sambo uppmuntrar en ställning med akvarieroch föreslår att vi ska kasta ut köksbordet :)

Jag har 4 akvarier i en 2:a
#16 - 22 april 2004 11:03
jag har 2 akvarimu i mitt pytte lilla rum morsan blir galen :)
#17 - 22 april 2004 19:53
Jag gör mitt bästa för att minska de utrymmen mina akvarier upptar...t ex genom att bygga en tvåhyllsställning till mina yngelakvarium. De står nu i hallen...
Jag har hela tiden nekat till att utsätta min parkett för vattensskaderisk, men nu börjar "the gambler" ta tag i mig då jag suktar efter ett Tanganyika akvarium. Hua...det här blir riktigt tufft.

Det får allt bli rejäl tankeverksamhet hur jag ska kunna få till ett ja angående detta...hm...[:)]
#18 - 22 april 2004 20:06
Parkett klarar mer vattenspill än man tor - bara man kommer ihåg att torka av den hjälpligt. Och om karen läcker så är det nog inte kul i en lägenhet OAVSETT parkettgolv
sambon suckar något om att vi får väl leta hus (så att han kan gömma mina akvarier i källaren?)
#19 - 22 april 2004 20:20
Tyvärr har jag redan varit där och provat...stått och flummat framför Tvn medan vatten fyllts på i hink...känt en blöt kall känsla på foten. Det är fruktansvärt konstigt att man tycker vattnet rinner oerhört sakta när man ska fylla en hink, men när det svämmar över så kastas den känslan om...och man tycker det är ett jäkla tryck i slangen helt plötsligt.

Tyvärr skedde detta mer än en gång, vilket gjorde att parketten reste sig en aning men som tur var så kunde jag korrigera detta genom att torka under tryck.

Annons