Hjälp min clown är sjuk!

#1 - 9 november 2006 05:21
Hej alla,

Jag vet inte hur man skriver ett orginalinlägg. Jag hoppas någon kan hjälpa mig ändå. Jag har en Clown Loach i ett 400L community tank. Den mår uppenbarligen inte så bra. Istället för klara färger i svart och orange, så har den färger i ljust ljust orange, och ljust grått. Den gömmer sig mest inne i en hålig sten, och man ser den någon gång per dag. Tidigare har den varit aktiv och synts hela dagarna. Vad ska jga göra`? Ska jag flytta den till en separat tank? Den verkar äta gott när den får mat på kvällen och morgonen, men syns inte alls på dagen.

Några fakta: Jag städade tanken nyligen i samband med flytt av tanken till ett annat rum. Innan flytten mådde fisken bra, och syntes som vanligt i akvariet. Jag lyckades spara ca 200L vatten från orginaltanken. Sanden tvättades. Filtret tvättades i orginalvatten. I akvariet finns: 12 tiger/green barb, 4 dollar fish, 10 cardinal tetra, 2 honey gourami, 6 siamese algae eaters, 3 gobi, 5 shrimp, 1 zebra fish, 1 Ramsey, 1 tiger loach. En mängd växter av olika slag.

Tack för all hjälp jag kan få. Min vanliga email är [EMAIL="amard@eim.ae"]amard@eim.ae[/EMAIL]

Anders
#2 - 9 november 2006 17:09
det kan väl vara stress pga flytten.... om den får lugn och ro ett tag kanske den finner sig tillrätta?!

Annons