one__akvarium skrev:Hej jag har ett 350 liters kar med malawi. Nu skall jag köpa ett ytterfilter för runt 2000 kr, vad skall jag välja!? Har ingen erfarenhet alls av ytterfilter så all hjälp är uppskattad! Har funderat på ett "Aquael UNI MAX 700". Är det bra elr?!
one__akvarium skrev:Hur mycket spelar filtervolymen roll!? Mitt kar är väl normal till hårt belastat runt 25 malawi i det.
Fluval är en av de bästa på marknaden helt klart och mer drag i dem än eheim;)one__akvarium skrev:Så då var ett fluval fx5 beställt! verkar ju as soft ju!
Köper man en eheim så blir man ofta tvungen eftersom de är så klena;) Jag harDAHLBERG skrev:Det är ju främst flödet man är ute efter när man köper ytterfilter, man kan ju inte köpa en streampump till sånt ;)
åheim skrev:Köper man en eheim så blir man ofta tvungen eftersom de är så klena;) Jag har
förövrigt en 2215 som står och småsipprar....[:(!]
Å sen är det ju som så att filtrets uppgift är just att cirkulera vatten genom ett substrat och klarar det inte att hålla ett bra flöde så är det ett misslyckande!
:D, det är inte första april ännu:p...
Fluval är en av de bästa på marknaden helt klart och mer drag i dem än eheim;)
Du gjort har gjort ett skitbra val så det behöver du inte fundera över och du kommer med största sannolikhet bli väldigt nöjd:)one__akvarium skrev:ja ja ja det känss helt rätt nu när skiten är beställd i af! hoppas det känns lika rätt nät den är instalerad och klar i karet!