Hjälp mig, snälla någon!!!!!!!!!!!!!!!

#1 - 19 januari 2007 16:01
Vad händer mina små räkor dör 3 av 5st.
Jag har inte testat värdena men det finns små vita typ ovala varelser som simmar runt i bottenstenen och det kan inte vara räkbebisar för mina cr är knapt en cm än. ena räkan är typ delad på mitten.

M.V.H Linus
#2 - 19 januari 2007 16:51
Ena räkad delad på mitten? Är du säker på att den inte bara ömsat skal?
#3 - 19 januari 2007 17:56
Hmm...

LinneaHYLK skrev:
Ena räkad delad på mitten? Är du säker på att den inte bara ömsat skal?

[B)] Det ska dom kanske inte dö av:(
#4 - 19 januari 2007 18:01
jag är hundra på att dom inte har dött av det eftersom skalen är gråa och dessa har fortfarande dom röda banden kvar + att jag ser att det finns kött innuti och jag hittar bara 2 st. jag hittar alltid alla räkorna eftersom jag bara har ett 12l akvarium :(
det skulle kunna vara dom där små äckliga sakerna som simmar runt på botten som har ättit på den, om man bara viste vad det är förnågra saker som simmar där nere.

M.V.H Linus med en tår i ögar och tankar på räkorna.
#5 - 19 januari 2007 18:41
Frågor?

linkie1986 skrev:
jag är hundra på att dom inte har dött av det eftersom skalen är gråa och dessa har fortfarande dom röda banden kvar + att jag ser att det finns kött innuti och jag hittar bara 2 st. jag hittar alltid alla räkorna eftersom jag bara har ett 12l akvarium :(

det skulle kunna vara dom där små äckliga sakerna som simmar runt på botten som har ättit på den, om man bara viste vad det är förnågra saker som simmar där nere.

M.V.H Linus med en tår i ögar och tankar på räkorna.

:confused: Har du nytt akvarium?. Vad för botten? Reningsverk/filter. Temperatur?
Sort av räkor?
Egentligen skulle Sonja svara - det kanske hon gör också??:confused:
#6 - 19 januari 2007 20:00
Det är ju jättesvårt att svara när man bara vet att tre räkor av fem är döda. Skriv lite om akvariet och räkorna. Hur länge det varit igång, hur du matar mm. Det som far på botten låter skumt. har du bara räkor i karet förresten?
#7 - 20 januari 2007 00:03
jag har ett 12l helglas med svart bottensten och lite växter det renas av ett luftdrivet filter. det har varit igång ca en månad. jag matar med tetra pro color varanan var tredje dag och då inte så mycket att det blir kvar liggandes på botten allt för länge. och ja det är ändas cr i akvariet.

M.V.H Linus
#8 - 20 januari 2007 00:06
skulle kunna tro att det är någon sorts parasit eller liknande som simmar omkring på bottnen.

M.V.H Linus

Annons