[FONT=Arial]Hej![/FONT]
[FONT=Arial]Jag har ny bestämt mig för att starta upp ett Malawi- mbunas. Karet är 170 liter med måtten [FONT=Times New Roman][SIZE=2]B=95 H=44 D=40.[/SIZE][/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman][FONT=Arial][SIZE=2]Jag har tänkt mig följande två sorter som verkar lagom stora och borde kunna fungera tillsammans:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial]Pseudotropheus socolofi[/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][SIZE=2]Labidochromis caeruleus golden [/SIZE][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=darkorchid]Hur många ska jag ha av varje sort?[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][SIZE=2]Som inredning funderar jag mellan dakgrunden BTN Rocky 100x50 som jag får kapa eller ett par moduler. [COLOR=darkorchid]Vilket rekomenderas?[/COLOR] Som bottematerial blir den fin sand från Råda och så ska jag plocka stenar från naturen som matchar bakgrunden. Kanske någon växt.[/SIZE][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][SIZE=2]Jag har tänkt att införskaffa en ny heltäckande pamp från PWSS med dubbla lysrör, mått 95x40. Främre röret Aquarelle och bakre Marine glo. [COLOR=darkorchid]Tror ni den rampen funkar till mitt kar och blir belysningen bra?[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=#9932cc][COLOR=black]Jag vill ha ett innerfilter och doppvärmare som göms bakom bakgrunden/ modulen men jag vet inte vilken kapacitet filtret behöver ha för att fungera till Malawi och samtidigt passa bakom en bakgrund.[/COLOR] Tips?[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=#9932cc]Jag har kranvatten med högt PH men mjukt vatten med KH 2-3. Vad gör jag åt det?[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=#9932cc]Behöver jag ha en algätare för att undvika algchock?[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=#9932cc][COLOR=black]Många frågor blev det, men jag är helt ny på Malawi och vill verkligen få allt perfekt från början! Jättetacksam för hjälp!![/COLOR] :p[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT]
[/FONT]