Hjälp mig, hur vet jag att rätt person tar väl hand om mina fiskar framöver?

#1 - 13 maj 2013 21:08
Hej!

Det kommer en golvläggare på torsdag, hade en plan att ha kvar akvariet och flytta det till ett annat rum under tiden.
Men då jag redan har ett annan så måste jag göra mig av med det,

Men hur vet jag om personerna som kommer och kollar tar väl hand om mina fiskar, och att dom får det bra i sitt nya hem?
Finns det några frågor man kan ställa för att kontrollera så dom har kunskapen och intresset för att ta hand om allt?

**

Borde jag formulera mig på ett annat sätt för att väcka rätt personers intresse?

Mvh Ledsen fiskägare just nu.

(Obs ej annons, har redan ett flertal intresserade, behöver bara råd med vad jag ska ställa för frågor)
(Har redan tackat nej till "Vi kommer imorgon jag och mina 2 söner och lyfter det som det står")
#2 - 13 maj 2013 21:57
Du får hoppas att nån aktiv här på Zoopet nappar och sen lägger upp en projekttråd så att du kan hålla lite koll :) Jag är nog lite tveksam till om det ändå inte går under annonsering - oavsett ditt uppsåt... Får väl se om Kjell plockar bort den eller fakturerar:p
#3 - 14 maj 2013 16:46
Jag försökte sortera lite själv, fick en person som bor relativt nära och som har ett fisk intresse, och ev ska personen vara medlem här så det är ju kanon! Känns bättre idag :-)

Ratade nog en 30 personer innan, och sådana som bara skickar ett sms med "Finns det kvar?" gick bort direkt.

Tog bort annonsen från blocket efter en halv dag redan, då hade jag 3 personer som var intressanta.

Edit : har ansökt om gold medlemskap och hoppas att Kjell kan se igenom ifall det kunde uppfattas som en annons :-)
Jag har ju en 240L som måste få en egen sida tänkte jag ;-)
#4 - 14 maj 2013 17:01
Jag tyckte inte det var en annons, bara en människa som är ledsen över att göra sig av med fiskarna och behöver råd om vad man ska göra för att försäkra sig om att dom får ett bra hem! Gulligt tycker jag..

För att svara på dina frågor, så är det nog svårt att ställa frågor som visar på om de är erfarna akvarister eller inte.. Därför är mitt råd att antingen sälja dom till någon på ett forum, som du vet med dig håller på med firrar sen tidigare. Annars försöka sälja det till någon som du känner, som du vet är rädd om djuren. Hoppas det går bra!

Annons