Hjälp mig ang räknano

#1 - 19 februari 2010 20:16
Sitter här och är sugen på att dra igång ett snyggt litet nano med räkor. Perfekt för att höja luftfuktigheten på makens arbetsrum :-D

Någon som har speciella tips?

Vill ha en kub på säg runt 20 liter. Helst helt och rent i glas med någon snygg belysning. Såg ett snajsigt i djuraffären idag men tror det kostade 1700:- eller något i den stilen. Kändes saftigt. Men kanske är vad man får betala om man vill ha ett riktigt snyggt ett?
#2 - 19 februari 2010 22:20
Jag har en 17 liters räkkub stående och ett litet 20 liters tetra akvarie som är perfa till räkor.
Båda är kompletta med pumpar och lyse och är enkla och billiga.
17 liters karet är ett Aqua cube 2 och finns att köpa i butikerna från 379:- upp till som värst 799:- som nån butik jag var inne i tog.

Tetra karet har heltäckande ramp som sitter med gångjärn i bakkanten, snyggt och clean.
#3 - 20 februari 2010 08:14
drd skrev:
Jag har en 17 liters räkkub stående och ett litet 20 liters tetra akvarie som är perfa till räkor.

Båda är kompletta med pumpar och lyse och är enkla och billiga.

17 liters karet är ett Aqua cube 2 och finns att köpa i butikerna från 379:- upp till som värst 799:- som nån butik jag var inne i tog.

Tetra karet har heltäckande ramp som sitter med gångjärn i bakkanten, snyggt och clean.

Vad heter tetra modellen? [:I] ;)
Hur mycket kostade den du köpte?
#5 - 20 februari 2010 10:12
Speedo det ser likadant ut men är på 20 liter bara så det är lite mindre än det i länken ;)
Helt klart ett trevligt kar faktiskt till räkor och en liten ancistrus ;)
Det andra 17 liters karet är nice oxå men just nu är det tomt här.
#6 - 20 februari 2010 20:58
Aa, såg jäkligt snyggt och slimat ut ;)

Vill ha ett sånt men vart ska man hitta det da!? :D

Annons