Hjälp med uppfostran av yngel.

#1 - 23 juli 2007 00:41
Hej igen.
Jag fick yngel på förmiddagen och nu undrar jag hur jag ska ta hand om de!?

Tack på förhand / Therese
#2 - 23 juli 2007 00:42
Vad är det för fisk?
Bilagor:
#3 - 23 juli 2007 00:54
Jag tror att det är guppy
[INDENT]
ansjo skrev:
Vad är det för fisk?

[/INDENT]
#4 - 23 juli 2007 01:11
Då behöver du inte göra så mycket annat än mata som vanligt, kanske smula sönder flingorna (om det är det du använder) lite.
De kommer att växa ganska fort och det kommer fler yngel från samma hona om ca en månad.
#5 - 23 juli 2007 09:13
okej. men hur länge tar det innan man kan släppa ut alla yngel??
[INDENT]
ansjo skrev:
Då behöver du inte göra så mycket annat än mata som vanligt, kanske smula sönder flingorna (om det är det du använder) lite.

De kommer att växa ganska fort och det kommer fler yngel från samma hona om ca en månad.

[/INDENT]
#6 - 23 juli 2007 09:17
Jag brukar låta de vara från början i karet då det överlever tillräckligt med yngel ändå. Det är första dagen när de simmar lite dåligt som de kan behöva hjälp att klara sig.
Har du andra fiskar än guppy i karet? Annars kan du släppa dem nu och skulle ett eller annat yngel råka bli mat kommer det som sagt fler om en månad.
#7 - 23 juli 2007 09:28
Jag har två scalarer som älskar att äta yngel :p
Men hur många gånger om dan ska man mata yngel?

[INDENT]
ansjo skrev:
Jag brukar låta de vara från början i karet då det överlever tillräckligt med yngel ändå. Det är första dagen när de simmar lite dåligt som de kan behöva hjälp att klara sig.

Har du andra fiskar än guppy i karet? Annars kan du släppa dem nu och skulle ett eller annat yngel råka bli mat kommer det som sagt fler om en månad.

[/INDENT]
#8 - 23 juli 2007 14:37
piggepelle skrev:
Jag har två scalarer som älskar att äta yngel :p

Men hur många gånger om dan ska man mata yngel?

Lika ofta som du matar de andra:p du behöver inte ge dom mer eller mindre än vad de vuxna får
#9 - 23 juli 2007 15:32
okej tack så mycket för hjälpen
[INDENT]
Julle* skrev:
Lika ofta som du matar de andra:p du behöver inte ge dom mer eller mindre än vad de vuxna får

[/INDENT]

Annons