Så, nu har jag planerat lite kring min kommande flytt...
Har bestämt att jag ska köpa ett nytt akvarie och starta upp i nya lägenheten för att minimera "påstiden" så mycket det bara är möjligt för fiskarna.
Jag har skickat min mamma att köpa ett 170 liters då de hade jättebra pris på det!
Nu måste jag dock se till att få till alla tillbehör också...
Det som ingår är täckglas och lysrörsramp, varken mer eller mindre. Är i helglas.
Vilken storlek på pump behöver jag till det? Vilka pumpar rekomenderas?
Behöver jag någon bättre doppvärmare mån tro?
Har i dagsläget en liten en som är lagom för mitt 54 liters. Har den ställd på 24 grader vilket är lagom för mina fiskar. Den har dock aldrig varit på då det håller värmen ändå tack vare värmen på luften runt omkring! Är det något som skiljer när karet blir större?
Vad är lämpligt att ställa det på? En aluram är både dyr och gräsligt tråkig utseendemässigt... Men vill ha det bästa/säkraste alternativet! Om det är billigt är det ett stort plus, men det viktigaste är att det med säkerhet håller!
Hur ser jag till att akvariet garanterat står jämt på?
Vilken typ av lysrör bör man välja? :confused: Vet bara att det finns en uppsjö olika sorter men inte vad som skiljer dem åt... Det enda jag vet är att jag bör välja ett av rätt längd! :p
Jag kommer enbart ha enklare sorters växter och fiskar i karet till en början i alla fall, tills jag känner att jag har kontroll på läget ordentligt och vågar ge mig på nåt mer komplicerat...
Lite diverse som jag fundrar över med andra ord...:)
Om det är något särskillt jag behöver tänka på som jag glömt ta upp här så skriv med det också!
Det är svårt att veta allt man behöver fråga om som gröngöling inom akvariehobbyn...