hjälp med skalarer

#1 - 26 juli 2013 16:03
Tja har fastnat för skalarer och köpte 3 st för en månad se och märke efter ett tag att 2av dom började jaga iväg den andre och jagade iväg neontetrorna och simmade alltid nära varandra m.m.
Så jag frågade i min fiskeaffär o då sa dom att dom hade blivit ett par o sa åt mig att sätta dom två i ett eget kar med en växt o en kruka.....
Det har jag gjort för en vecka sen och nu när dom är själva så verkar dom inte alls vara "kära" .
Vad ska jag göra för att dom ska lägga ägg?
#2 - 26 juli 2013 16:18
bara o vänta o se! Tog du ut rätt skalarer?
#3 - 26 juli 2013 16:31
Eller sätt dit den tredje och plocka bort den som blir över när dom parat ut igen. Men troligen räcker det med lite tålamod. - Om du tog ut rätt scalarer.
#4 - 26 juli 2013 16:32
Ja det är jag säker på för den andre fick bara vara bakom pumpen när dom andra var i samma kar förutom vid matdax sen jagade dom in den igen vid pumpen....
#5 - 26 juli 2013 16:34
Bara det att dom inte putsar blad eller dylikt nu som dom gjorde innan utan bara simmar runt med varandra
#6 - 26 juli 2013 16:44
Ibland kan nog ett miljöombyte få dem att "komma av sig" lite. De hittar nog tillbaka till rätt stämning igen. Är vattenvärdena och temperaturen ungefär samma i båda karen?
#7 - 26 juli 2013 16:47
Japp värdena är identiska forutom att där är annan miljö och att dom är ensamma

Annons