Hjälp med Sebraciklider

#1 - 23 augusti 2006 10:44
Min hona har lagt rom i en kruka:) hon vaktar vid ingången hela tiden och hanen utanför.. men hur blir det när dom har kläckts och simmar ut för krukan blir dom uppätna av mina andra 8 sebraciklider.. har ju inte direkt nån växt de kan göma sig i eftersom dom äterväxter
#2 - 23 augusti 2006 10:59
Zebraciklider brukar inte låta andra fiskar äta deras yngel... Se hur det går. Blir ynglen uppätna så finns det sätt att skydda dem nästa lek (nu när dina zebror börjat leka kommer de att leka med jämna mellanrum).
#3 - 23 augusti 2006 11:06
ok får hoppas på det bästa! tack för svar
#4 - 23 augusti 2006 17:15
mitt råd till dig är att det är bäst om du flyttar de till en egen kar även om att zebra ciklider försvarar deras rom väldigt bra för det fins risk att de blir upätna så jag ganska säkert att de blir mindre o mindre för jag haft samma problem då jag flyttat de till egen kar då gick det jätte bra o fick masser med underbara små zebra ciklider,lycka till
#5 - 23 augusti 2006 18:08
Förr eller senare blir dem till mat om man har otur,precis som habob sa men sen kan man ställa sig frågan har du nytta av alla yngel dem bli stora och tar plats så småningom
#6 - 23 augusti 2006 19:24
vill ha de halv stora så mina rovmalawi får lite levande foder
#7 - 24 augusti 2006 21:28
ja det va bra ide varför inte men det skulle vara bra o spara nogra de är verkligen en av de bästa fiskarna jag haft de är speciella,lycka till
#8 - 24 augusti 2006 21:58
Jo dom är väldigt intressanta:) .. alla ska inte bli mat ska ju självklart spara några och byta lite med min kompis yngel..[:-160]

Annons