Hej alla Zoopetare och Gott Nytt 2013.
Är på jakt efter ett kar i storleken 650-750 liter vad det lider och har för avsikt att köpa det begagnat eftersom det skiljer så grymt mellan nytt och begagnat i pris. Har den stora fördelen av att inte ha bråttom när det gäller det här inköpet och det underlättar ju alltid......
Kollar Blocket regelbundet och har märkt att det varierar ganska kraftigt mellan relativt likvärdiga kar och vill därför kolla här vad ni anser skulle vara ett ok pris för följande:
[LIST]
[*]Kar i size enligt ovan med tillhörande möbel/ställning
[*]BTN-bakgrund och någon/några moduler
[*]Pumphuvuden och filtermedia i paritet till karets storlek
[*]Ytterfilter (ska ha slöjstjärtar så filtreringen blir ju därefter)
[/LIST]
Bottensubstrat och växter behöver inte följa med för jag löser det på annat sätt :) Inga fiskar vill jag heller ha med (lämpliga L-malar skulle kunna få följa med iofs). Filtreringen har jag nog också räknat med att lägga lite mer på eftersom det blir små bajsmaskiner i karet....
Såklart finns det ju många faktorer som inverkar på priset såsom ålder och grejer som hänger med men om man utgår från det här ovanför, vad anser ni då är ett rimligt pris?
Såg för övrigt en annons där de ville kränga ett begagnat Eheim 2075 för 300 mer än jag köpte mitt nytt för i början av december (1598:- med frakt så det var riktigt bra tycker jag).
Tack och bock som vanligt
// Eder Gutenberg