Hjälp med olika länktips!

#1 - 5 juni 2011 22:13
Hej!
Jag funderar på att starta en hemsida där man säljer fiskar och växter. Men problemet är att jag har för lite kunskaper på hur man gör. Vet någon en bra hemsida där det står lite tips/hur man ska gå till väga??
Tack på förhand// Simon
#2 - 6 juni 2011 09:29
Om du odlat lite fisk och växter så tror jag blocket eller tradera är smidigare sätt att bli av med dem...
#3 - 6 juni 2011 10:37
När jag kollade runt på nätet så såg jag att det inte finns så många som säljer fisk/växter via nätet.
Så om jag startade en så tror jag att det skulle bli många beställningar.
För då skickas det ju med posten så då kan ju även dom som bor mitt ute i skogen också få fisk.(istället för att åka 40mil till närmaste zoo butik).

Så tänker jag.
#4 - 6 juni 2011 12:15
En sak som gör att det inte funkar helt enkelt. Läs en bit ner så ser du vad levande man får skicka med posten.
http://www.posten.se/c/a_o_farligt_gods?letter=F&page=a_o_farligt_gods
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 6 juni 2011 12:35
1/ Det är olagligt att skicka levande djur, inte bara med posten, utan även med SJ eller med bussgods. Skall du leverera fiskarna med bil så måste du ha en utbildning för detta och dessutom så måste din bil vara godkänd av myndigheterna för transport av fiskar.
2/ Skall du sälja fiskar så måste du först ha gått en av myndigheterna godkänd utbildning och även ha en av myndigheterna godkänd lokal. Allt detta kostar en hel del pengar.
#6 - 6 juni 2011 12:40
OJ! det hade jag ingen aning om. Tack för att ni berättade detta.
Det gäller väll inte växter??
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 6 juni 2011 13:09
fantawor87 skrev:
Det gäller väll inte växter??

Nej
#8 - 6 juni 2011 17:11
vad bra :)
Tusen tack alla :)

Annons