Lite nya frågor:
1. Klarar sig räkor med dessa fiskar, om så bara 1 eller två, av ev räkyngel? Hur många räkor är "lagom"?
2. Går blå skäggmunsmal ihop med dessa, och om jag skaffar ett 120 L kar, ska jag köra med 1+2 av dessa?
Ev snäckor, några tips?
3. Självklart vill jag ha levande växter, så vilka vill ni rekomendera?
4. Sanden, vill ju att färgerna på fiskarna ska synas så fint som möjligt, + att ev mal ska må bra, så det blir nog en fin gren i, men vad för sand ska jag ha, fin/grov/mörk/ljus?
Jösses vilket bra forum, och snabba svar! :d:d:d
1. jaa det borde de göra. men eventuella räklingar kommer nog att bli mat tyvärr. räkor kan man ha rätt många av på liten yta. jag har 15 st i min 22L räkvas. (länk i sign om du vill titta)
2.har ingen erfarenhet av dom tyvärr
3. oj det finns ju massor! jag älskar vallineria. både gigant o vanlig. sen finns det ju anubias som är bra att fästa på rötter etc. tålig växt. hygrophilia är fin med. vattenpest o hornsäv är bra att ha i början för de är snabbväxta o konkurerar ut eventuella alg-angrepp.
4. jag (o många med mig) kör på fin blästersand från antingen Jula eller biltema eller så. väldigt snyggt o malar trivs bra i det.
slänger in ett par bilder på min sa-kub där jag har julas blästersand o vallisneria o lite sånt.