Hjälp med inredning

#1 - 26 december 2006 20:59
Halloj,

Har kört fast lite när det gäller min inredning :( Vet inte riktigt hur jag ska ha det. Jag är allt annat en en bra fotograf (fick min kamera i julklapp) men jag tänkte ta ett par kort i alla fall så att experterna här kan säga sitt..!
Håller på med en medicinkur, så den gröna slangen och doppvärmaren är bara där temporärt.

Vad tycker ni? Alla åsikter uppskattas :)
#2 - 27 december 2006 00:36
Tycker du har ett fint kar :)
Om jag ska hitta nått fel så tycker jag faktist att akvariet är för uppdelat i två "läger" då stenarna till vänster tycks skiljas rätt mkt från de till höger, och så är det så tomt emellan.
Så jag skulle försöka skapa mer av en enighet i karet, men det är ju jag ;)
#3 - 27 december 2006 00:48
Är det en hongi på fjärde bilden?
Ser riktigt najs ut!
#4 - 27 december 2006 00:53
Kalavera skrev:
Tycker du har ett fint kar :)

Om jag ska hitta nått fel så tycker jag faktist att akvariet är för uppdelat i två "läger" då stenarna till vänster tycks skiljas rätt mkt från de till höger, och så är det så tomt emellan.

Så jag skulle försöka skapa mer av en enighet i karet, men det är ju jag ;)

Jag håller med, bygg grottor över hela ytan!
#5 - 27 december 2006 02:02
Jag skulle föredra att lägga stenarna i mitten och låga växter framför
#6 - 27 december 2006 07:20
Halloj,

tack för kommentarerna!

Jag har medvetet delat upp karet i 2 delar. Detta för att minska revirkonflikter...! Vet inte om det är helt rätt tänkt, men det kändes logiskt när jag gjorde det.

Jag funderar på att använda den vita hålstenen som grund för mer sådan där grå sten som ligger till höger. Fylla större delar av karet... Bara det att stenen är såååå dyr :( Den högra högen kostade runt 1300:- Ingen som vet var jag kan hitta billigare?

qumarr, Yes Hongi. Jag har Super Red hongis hemma med. Som har blivit framavlade i hmm 25 år i en viss butik i Nol. De är fiiiiiina :) Lyckades inte ta något foto på dem igår bara. Ska göra ett försök i kväll igen.

birgitta-lundin, hmmm... blir svårt att dölja alla pumpar/filtermattor osv om jag lägger stenarna i mitten av karet..!
#7 - 27 december 2006 09:17
jag hade börjat med att få bort den blåa bakgrunden. sen hade jag slängt ut dom vita stenarna och bara haft en sorts sten i.. det blir snyggare.. snyggast av allt är vanlig gråsten man plockar ute.. (gratis också)

annars tycker jag att dit kar va fint.
#8 - 27 december 2006 09:33
jag hade börjat med att få bort den blåa bakgrunden. sen hade jag slängt ut dom vita stenarna och bara haft en sorts sten i.. det blir snyggare.. snyggast av allt är vanlig gråsten man plockar ute.. (gratis också)

annars tycker jag att dit kar va fint.

Mmm... Jag håller med om bakgrunden... Problemet är ju att karet är fullt med fisk. Och det är lite jobbigt att silicona fast en bakgrund...
Jag har en aqauael ODA bakgrund som jag använder då och då.... Ska jag stoppa i den igen tycker ni? Eller blir det helt fel?
http://www.zoopet.com/forum/attachment.php?attachmentid=1536&d=1136124640
(Samma akvarium i bilden ovan, fast med annan besättning)
#9 - 27 december 2006 09:42
jepp de tycker jag.. den e fin den bakgrunden.. eller så målar du bakgrunden svart.. fast som du säger blir ju de lite svårt utan att tömma akvariet.

fint discus kar btw.
Bilagor:
#10 - 27 december 2006 10:04
jepp de tycker jag.. den e fin den bakgrunden.. eller så målar du bakgrunden svart.. fast som du säger blir ju de lite svårt utan att tömma akvariet.

fint discus kar btw.

Tack tack :)
Saknar disusarna lite... Härliga fiskar...

Hmm... FUnderar på att göra så här:

1. Sätta i ODA bakgrunden.

2. Lägga de vita stenarna "i sanden" som bas för de gråa lavastenarna som jag har till höger.

3. Köpa mer gråa lavastenar och bygga ett röse som går från höger mot vänster sida av akvariet.

4. Köpa fler javaormbunkar och sätta fast på röset.

Kan det vara något? :)
#11 - 27 december 2006 10:12
låter bra tycker jag..
själv har jag 30kg lavasten i mitt 400l kar som jag har byggt upp som ett stort berg.. finns miljoner grottor o gömställen till mina malawisar :)
#12 - 27 december 2006 10:14
låter bra tycker jag..

själv har jag 30kg lavasten i mitt 400l kar som jag har byggt upp som ett stort berg.. finns miljoner grottor o gömställen till mina malawisar :)

Härligt :)

Har du några bilder?

Är det "samma" sten som jag har?
#13 - 27 december 2006 10:16
nej det är inte samma.. mina är mycke mökare.. ska se om jag hittar någon bild.'
#14 - 27 december 2006 10:49
väldigt dålig bild, allt bara blänker från fönstret. men du ser ju på ett ungefär hur jag har gjort
#15 - 27 december 2006 20:30
Så här blev det.

Vad tycks? Bättre/sämmre?
#16 - 27 december 2006 20:45
Jag tycker det vart skit bra! :D är ingen bra inredare själv ;)
#17 - 27 december 2006 22:38
hur många liter e karet på?
#18 - 27 december 2006 23:31
Sanden...

Skitsnygg sand men jag tycker att det är snyggare om sanden inte "mörkar" i framkanten.. Alltså att man inte har så djup sand längst fram så att ljuset kommer ner mer...:) Min lilla amatörtanke...
#19 - 27 december 2006 23:56
Fint!
Mer sten skulle va finare dock ;)
Men sten kostar ju kosing...
#20 - 28 december 2006 00:11
Plantera spikblad vid pumpen och doppvärmaren växer så det knakar är uppe vid ytan på en vecka
#21 - 28 december 2006 07:34
Tack alla! Skickar ut ett nytt foto i kväll när vattnet klarnat :)

palleh, Det är på 540 liter.

Katharina, ska plocka ut lite mer sand. Köpte för mycket :( och den var svindyr. Så nu har jag 2 10 liters hinkar över...

Kalavera, Mer sten ligger på listan... DYYRRRRT. Den stenen som är i gick på runt 2500. Usch

birgitta-lundin, tack för förslaget!
#22 - 28 december 2006 08:41
Det blev ju skit snyggt nu:)

/Macke

Annons