Om jag köper ett 180 liters akvarium eller så kommer det nog bli om några veckor, inte ganska snart. Jag oroar mig bara för att glasmalarna ska dö tills jag köper ett nytt. Men jag hoppas inte det.
Jag har de senaste dagarna sett att nu båda mina glasmalar rör lite på sig, simmar fortfarande mest mot filtret. De äter inte vanlig torrfoder men de reagerar verkligen på frusna mygglarver, så det är ju ett plus att de äter något iallafall och simmar lite.
80 kr för en glasmal? Sorry att jag värderar fisk i pengar, men seriöst skulle jag aldrig köpt en glasmal för mer än 40kr, även om jag tom tycker det är dyrt. Jag stör mig allmänt på att fiskarna ska kosta så himla mycket, fiskarna har det väl bättre i våra akvarium där de trivs med utrymme än i ett 60 liters akvarium fullproppat med t.ex 100 glasmalar. Djurbutiker borde tänka på djurens bästa, plus de skulle ändå gå i plus om de sålde en glasmal för 25 kr, det kostar väl ca 2 kr att köpa en och kanske 50 kr för frakt eller något.
Sen en lite allmän fråga, innan jag köpte mina två glasmalar var mina neontetror mycket modiga, de simmade inte alltid i stim eller så, men nu simmar de alltid tillsammans, och de leker också mindre. kan det vara så att mina neontetror är rädda för de två glasmalar jag har?