Hjälp med discusar!!

#1 - 16 maj 2006 18:06
Köpta mina discusar för ca 1 månad sen. 2st pigeon blood och 2 st röd turcos. och nu när jag tittade i akvaiet så är det massor av små ägg på hela pumpen.... och det är de två pigeon blood som är där och grejar. jag visste inte ens att det var ett par!!! har inte märkt någonting innan. jag rengjorde pumpen i söndags så det behöver jag iallafall inte göra på ett tag. så vad ska jag göra nu??? jag har ett 180L men 2 pansarmalar och ca 40 kardinaltetror. det var ju i allafall posetivt att dom leker för då vet jag att jag har fått bra vatten i akvariet och att dom trivs. :)
#2 - 16 maj 2006 19:19
Det är ju bara att gratulera men om det är första gången för dem så är kanske inte chansen så stor att leken lyckas.. Återkom gärna med bilder och information. Superkul!!
#3 - 17 maj 2006 16:48
:confused: jaha, inga rom kvar!! dom måste ha ätit upp dom idag.... är det vanligt???
#4 - 17 maj 2006 17:29
anita_lo, dom behöver nog bara träna ett par gånger innan dom lär sej och lyckas.
#5 - 17 maj 2006 18:41
[QUOTE=anita_lo]:confused: jaha, inga rom kvar!! dom måste ha ätit upp dom idag.... är det vanligt???[/QUOTE]

Första gången mina lekte så tog det en halvtimme så gav hanen honan däng och käka upp hela kakan.

Men nu får dom fisimmande varje gång :)

Lycka till

Annons